Pretraga

Počinje 3. faza sanacije Krčkog mosta vrijedna 55 milijuna kuna, promet će se odvijati jednom trakom

A- A+

Započeta je 3. od 4 faze sanacije dijela  državne ceste D102, to jest Krčkog mosta te će se promet do daljnjega odvijati naizmjence jednom prometnom trakom reguliranom semaforima. Riječ je o projektu od gotovo 55 milijuna kuna čiji izvođač je konzorcij hrvatskih tvrtki Sitolor, Spegra i Geotehnika, dok su kontrola kvalitete i stručni nadzor povjereni Institutu IGH.

Foto: Youtube

Radovi su sveoubuhvatni, a uključuju sanaciju kolničke ploče uz zamjenu asfaltnog zastora i hidroizolacije te dovršetak primarne sanacije i zaštite preostalih betonskih površina mosta od utjecaja agresivnog djelovanja klorida iz morske vode. Riječ je o složenim radovima, nužnim kako bi most 40 godina od puštanja u promet i nadalje bio siguran za prometovanje, te kako bi se jedinstvena betonska konstrukcija, svojevremeno najvećeg mosta u svijetu s armiranobetonskim lukom, zaštitila od nepovoljnih atmosferskih utjecaja.

Radovi na sanaciji počeli su 15. rujna 2020. godine, a predviđeno trajanje radova je dvije godine te je završetak sanacije predviđen do početka turističke sezone 2022. godine. Zbog velike prometnosti mosta, pogotovo za vrijeme trajanja turističke sezone, radovi su podjeljeni u 4 faze, a nakon završetka druge faze radovi su privremeno obustavljeni od 18.06. te se nastavljaju danas 04.10.. Treća faza radova usmjerena je sanaciju polovine kolničke ploče iznad malog luka, priopćili su iz HAK-a.

Podsjetimo, nakon spajanja državnih tvrtki Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb ukinuta je naplata mostarine za Krčki most koja je do tada predstavljala jedini slučaj naplate mostarine u Hrvatskoj, a iznosila 35 kuna za osobna vozila s 10% poskupljenjem tijekom ljetne sezone. Do ukidanja naplate pravo slobodnog prelaska imali su stanovnici Krka i okolnih otoka, a njihove troškove prema Autocesti Rijeka-Zagreb snosila je država.

Izdvojeni članak

Savski most: Jedan od najstarijih na svijetu većih spregnutih mostova koji nije bio tako projektiran

Planovi za ukidanje obveze plaćanja odgađani su zbog dugova tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb u iznosu od oko 4,5 milijarde kuna te je procjenjeno da bi ukidanje naplate dodatno ugrozilo likvidnost tvrtke, no konačnu odluku o ukidanju potaknula je kriza uzrokovana Covid-19 virusom pa je pristojba ukinuta s ciljem što bolje turističke sezone.

Neposredno nakon 3. faze obnove slijedi i posljednja 4. faza, a po završetku radova most bi trebao biti u potpunosti obnovljen i spreman za iduću turističku sezonu.

Copy link
Powered by Social Snap