Predmeti od keramike brenda Planina razlikuju se od svih takvih na tržištu, evo zašto im ostali nisu ravni
Naše domove zahvatila je prava keramička groznica, a na Instagramu gotovo da nema umjetničke duše koja ne gaji ljubav prema glini, bilo na način da se bavi izradom predmeta od ovog kultnog materijala, bilo da isti krase njegov ili njezin dom. Ipak, kada uđete malo dublje u razgovor s kreativcima, češće kreativkama koje se bave glinom, saznate da se njihova poslovna i životna filozofija ipak dosta razlikuje. Što Martinu, vlasnicu brenda Planina razlikuje od ostalih vlasnica sličnih brendova, morate saznati u nastavku.
– Zovem se Martina, po struci sam grafička dizajnerica, a zadnjih nekoliko godina i keramičarka. Brand Planina je relativno mlad, nastao je iz hobija i ljubavi prema glini, no brzo je prerastao u stalni posao. Iako sada više nije hobi, s jednakom ljubavi izrađujem svaki predmet pa mi nikada nije problem ići raditi. Često radim po cijeli dan, ali mi nije teško, jer radim ono što stvarno volim. Osnovna filozofija brenda je približiti ljudima ručnu izradu. Njezinu ljepotu, ali i kompleksnost, što postižem tako da često s pratiteljima dijelim i sam proces izrade, a ne samo gotov proizvod. Posebnost branda je u tome što je cijeli proces u potpunosti ručna izrada, ne koristim kalupe niti lončarsko kolo te je tako svaki predmet u potpunosti jedinstven. I iznimno se trudim da mi brand bude Plastic free što je kod transporta vrlo zahtjevno pa pošto ne koristim plastiku niti stiropor, sve predmete pakiram u dvije kutije kako bi sretno stigle novim vlasnicima, započinje naša sugovornica.
Svi Planina keramički predmeti su kamenina (engl. Stoneware), iznimno otporni i moguće ih je prati u perilici posuđa.
Proces izrade jedne šalice traje oko dva tjedna. Predmet se prvo modelira, nakon toga ga je potrebno sušiti oko pet dana. Kada je predmet suh slijedi prvo pečenje, nakon kojeg se predmet ukrašava glazurama u boji te se suši 24 sata. Za kraj slijedi drugo pečenje i tek tada vidimo kako predmet izgleda.
– Kod keramike, svako otvaranje peći je uzbudljivo. Ako je pečenje dobro ispalo, uljepša mi cijeli dan, nekada i tjedan, dodaje Martina.
Mnogo je Planina proizvoda koji oduzimaju dah, no posebno nam je za oko zapelo keramičko zvono – difuzor pa smo Martinu upitali je li joj to slučajno jedan od dražih njezinih proizvoda.
– Keramičko zvono koje je ujedno i difuzor mi je svakako najdraži predmet koji sam smislila za blagdane, jer nisam još nikad vidjela da netko izrađuje difuzore u tom obliku. Izrada je bila iznimno zanimljiva, pogotovo što sam svako zvono drugačije rezbarila, a rezbarenje po glini je posebno smirujuće. Zvona su dobila odlične reakcije kupaca i nadam se da i dalje mirišu u nečijim domovima, otkrila nam je ova stručnjakinja za glinu.
Mnogi će reći da hrana i piće imaju drugačiji okus ako se posluže u posuđu napravljenom od gline pa smo Martinu također pitali koja je prednost keramike odnosno gline naspram drugih materijala, kako bi nam potvrdila ovu tezu.
– Glina je prirodan materijal i vjerujem da je radi toga posebna. Što se tiče predmeta izrađenih rukom, stijenka im je deblja od predmeta koji se izrađuju pomoću kalupa pa time dulje zadržavaju toplinu hrane i pića. Možda nije prednost keramike, ali osjećaj da u ruci držiš šalicu koja je jedinstvena i izrađena je nečijom rukom je svakako poseban, objašnjava naša sugovornica.
Kakav tip kupaca najviše kupuje Planina proizvode i kakve su njihove reakcije, također smo poželjeli doznati.
– Imam dosta raznoliku publiku, ali najčešće su to svakako žene, muškarci većinom kupuju ženama za poklon. Iako su šalice najzanimljivije za poklon, nerijetko ih žene kupuju sebi. Šalice s grudima često pronađu svoje vlasnice među mladim majkama, dojiljama, ali i ženama koje su preboljele karcinom. Reakcije kupaca su još jedan od razloga zbog kojeg obožavam svoj posao. Ljudi kada kupuju predmet od malog proizvođača znaju da kupuju od neke osobe, a ne tvornice pa se stoga i češće javljaju lijepim porukama oduševljenja i slikama. Takva jedna poruka me uvijek gurne da i dalje izrađujem i uveseljavam sebe i druge. Vjerujem da osjećaj duboke povezanosti s predmetima oko nas često proizlazi iz povezanosti sa stvarateljem i samim činom stvaranja predmeta, objašnjava Martina.
Grudi su možemo reći zaštitni znak ovog brenda. Stoga smo za kraj Martinu pitali odakle inspiracija baš ovim motivom.
– Da, šalice s grudima Cica šalice su definitivno moj najprodavaniji proizvod i koliko ih ja volim, toliko ih vole i moji kupci. One su posebno simpatične, ali ujedno prenose i snažnu poruku o poštivanju ženskog tijela, slave ljepotu i prirodnost. Ako barem jedna šalica koju izradim potakne i osnaži žene kako bi se osjećale samouvjereno u vlastitom tijelu i slavile nedostatke, uspjela sam. Žensko tijelo mi je oduvijek bila inspiracija za umjetnost, na početku sam izrađivala skulpture koje su u jednom trenu postale vaze i nakon njih došle su i šalice koje su svi zavoljeli. Pored želje da žensko tijelo i njegova ljepota ne budu tabu tema i isključivo povezani sa seksualnošću, želim i da moje šalice donesu osmijehe i pozitivu, objasnila nam je Martina
Pored ljepote ženskog tijela, bitan je i samopregled pa je naša sugovornica sretna što je pomoću svog brenda mogla podsjetiti žene na pregled dojki te je mjesec listopad obilježila izradom posebnog limitiranog izdanja šalica punjenih svijećom.