Pretraga

[VIDEO] Iz Hrvatskih cesta pojasnili tehnologiju izvođenja mosta Cetina

A- A+

Bliži se kraju izgradnja mosta Cetina, a posljednjih dana se ne prestaje govoriti o razlici u visini između dva krakova mosta. Iz Hrvatskih cesta uvjeravaju da će spajanjem konstrukcije ipak sve doći na svoje mjesto, a sada su objavili i video u kojem detaljno objašnjavaju cijeli proces spajanja mosta.

Most iznad kanjona Cetine | foto: Bauštela.hr, Marko Matijević

Kako pojašnjavaju u videu, proces izgradnje mosta podijeljen je u dvadeset koraka. O tome smo već pisali, a u principu se dijelovi čelične konstrukcije mosta (proizvedeni u Italiji) u tunelima spajaju u jedan segment te ga radnici zatim ‘istiskuju’ van, čime se stvara konstrukcija mosta. Kad i drugi krak mosta bude u potpunosti istisnut iz tunela, građevinari će izvesti spoj na sredini te potom ugraditi ležajeve i početi sa završnim radovima. Više o tome možete pročitati ovdje.

Podsjećamo, ovo je jedan od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, zbog komplicirane konfiguracije terena. Izvođač radova, tvrtka Strabag, prvotno je probila tunele Omiš i Komorjak, da bi u njima izgradila nosače i upornjake mosta. Potom su projektirali nosač sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine.

Izdvojeni članak

Krakovi mosta Cetina i dalje nisu na istoj visini: Spajanje se predviđa krajem siječnja

Dovršetkom mosta i dvaju tunela, dio omiške obilaznice će biti privremeno priključen na državnu cestu D70 kroz tunel Komorjak. Tako će se prometovati dok se u potpunosti ne okonča izgradnja brze ceste Split – Omiš, vrijedne 358 milijuna eura. Vrijednost radova na mostu i u tunelima je 180 milijuna kuna ili 23.890.105 eura.

Copy link
Powered by Social Snap