Video: Otvorena najskuplja cesta u Hrvatskoj, za 70 milijuna eura konstruirali ju Kolektor, GP Krk i Euroasfalt
Puštena je u promet državna cesta DC 403, koja povezuje zapadni dio riječke luke i Zagrebačku obalu s riječkom obilaznicom i prometnim čvorom Škurinje. Riječ je o projektu vrijednom približno 70 milijuna eura zbog čega je ova prometnica prozvana najskupljom cestom u Hrvatskoj. Investitor je tvrtka Hrvatske ceste, a izvođači radova tvrtke Kolektor, GP Krk i Euroasfalt.
Državna cesta 403 upravo je puštena u promet, a predstavlja jedan od najvažnijih cestovnih projekta u Hrvatskoj. Povezat će Zagrebačku obalu i budući kontejnerski terminal Rijeka Gateway, na kojemu traju infrastrukturni radovi, a koji bi trebao početi s radom 2025. godine. DC 403 priključena je i na Zvonimirovu ulicu, što će na zapadnom dijelu Rijeke omogućiti protočniji i sigurniji promet.
Nova prometnica je dugačka gotovo tri tisuće metara, a na trasi, koja prolazi kroz gusto naseljeno gradsko područje, više je složenih objekata, među kojima su značajniji tunel Podmurvice (1253 metra) te vijadukti Piopi (316 metara) i Mlaka (144 metra). Izgradnja ove prometnice stoji 21.8 milijuna eura po kilometru (s PDV-om), što je čini jednom od skupljih dionica izgrađenih u Hrvatskoj.
Predsjednik vlade Andrej Plenković na svečanom otvorenju rekao je kako riječ o impresivnom građevinskom projektu s puno tunela i vijadukata, da se Hrvatska snažno infrastrukturno razvija te je i to dio plana da se u ovom desetljeću riješi sve što je strateški bitno s mrežom cesta i brzih cesta.
Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je pak kako je izgradnja DC 403 u gospodarskom, prometnom i građevinskom smislu jedan od najvećih pothvata u posljednje vrijeme.
– Rijeka će, nakon što se izgradi još 300 metara ceste od središta Rijeke i Trga Žabice do Zagrebačke obale, biti jedan od rijetkih mediteranskih gradova koji su uspješno riješili sve svoje prometne probleme, rekao je Butković.
Bespovratna sredstva za gradnju, tj. 85 posto troškova, osigurana su putem Europskog fonda za regionalni razvoj, a ostatak iz državnog proračuna. Investitor projekta su Hrvatske ceste, a izvođači radova tvrtke Kolektor, GP Krk i Euroasfalt.
Pogledajte ovdje snimke kako se gradila najskuplja cesta u Hrvatskoj.