Nakon 24 godine rekonstrukcija zaboravljene pruge, ponovno će voziti kumrovečki ‘cug’
U Podčetrtku, u Sloveniji, održan je sastanak o revitalizaciji pruge L102 Savski Marof – Kumrovec – državna granica ili popularno nazivane ‘kumrovečke pruge’ kojom vlakovi ne prometuju od 2000. godine. HŽ infrastruktura tom je prilikom najavila raspisivanje natječaja za izradu dokumentacije, od studije izvodljivosti i analize troškova, do idejnog rješenja. Dio građenja bit ce obavljen na području Slovenije o čemu je postignut sporazum.
Na inicijativu načelnika s obje strane slovensko-hrvatske granice, Petera Misje, načelnika Podčetrtka, i Roberta Šplajta, načelnika Kumrovca, U Podčetrtku, u Sloveniji održan je sastanak o revitalizaciji pruge L102 Savski Marof – Kumrovec – državna granica ili tzv. kumrovečke pruge. Na sastanku su bili i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić.
– Ona je dio našega kataloga ključnih projekata i ona će se sigurno u nekom obliku graditi. Naravno, pritom postoje određeni izazovi, ponajprije izazovi granice, međudržavni izazovi koje treba iskomunicirati prije nego što počnu građevinski radovi, rekao je Tušek.
Dodao je kako su svi okupljeni svjesni važnosti te pruge te suglasni oko toga koliko je ona potrebna za život lokalnog stanovništva u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji.
Sve spremno za natječaj
Kršić je napomenuo kako je HŽ infrastruktura napravila konkretne korake, odnosno pripremila natječaj za izradu dokumentacije (studija izvodljivosti, analiza troškova i idejnih rješenja) za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Savski Marof – Kumrovec – državna granica.
– Do kraja ovog mjeseca taj će natječaj izići van. Nakon što se studijska dokumentacija izradi, pristupit ćemo izradi projektne dokumentacije za revitalizaciju te pruge. Pruga je zatvorena od 2000., a prije toga je tom prugom prometovalo oko pet pari putničkih vlakova s jednim do dva vagona, rekao je.
Kršić je dodao kako je i tada bilo inicijativa da se pruga obnovi, no zaključeno je da bi se zbog dotrajalosti morala pokrenuti kompletna rekonstrukcija.
Sredstva osigurana
– Teško je reći sada koliko će sve skupa koštati. Osigurana su sredstva za izradu studijske prometne dokumentacije iz kredita Europske investicijske banke. Za to je predviđeno oko 3,5 milijuna eura. Nakon što bude odabrana optimalna varijanta, procijenit ćemo koliko bi to koštalo, pojasnio je Kršić, istakavši kako je u svemu važan i sporazum da se na području Slovenije smiju raditi zahvati građenja, održavanja i svega što se tiče pruge.
To da je ta pruga važna ne samo za Kumrovec, nego za cijeli sutlanski kraj rekao je načelnik Kumrovca Robert Šplajt, istaknuvši kako će obnova pomoći ne samo demografskoj slici nego i razvoju gospodarstva te turizma. Načelnik Podčetrtka, Peter Misja, rekao je kako će granično pitanje pokušati riješiti kroz međusobne dogovore i sastanke.
Doznajte ovdje sve o velikom fijasku izgradnje tramvajske pruge u Osijeku.