Pretraga

Zapela milijunska modernizacija željezničke pruge u Istri? Izvođač radova čeka se već 8 mjeseci

A- A+

U travnju godine na izmaku najavljena je rekonstrukcija i modernizacija istarske željeznice, bez sumnje jedne od najznačajnijih i najuzbudljivijih investicija u prometnu infrastrukturu na ovom području. Naime, pojedinim dionicama pruge omogućilo prometovanje brzinama od 140 do 160 kilometara na sat, točnije dvostruko brže nego što se njome danas prometuje. No, osam je mjeseci prošlo, a ovaj se projekt ne miče s mrtve točke, ili se barem tako čini.

Pruga, ilustracija | Foto: Unsplash

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te HŽ Infrastruktura popisali su u travnju Sporazum o izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju željezničke pruge R101 Državna granica – Buzet – Pula. Studijska dokumentacija obuhvaća izradu idejnih rješenja, studije isplativosti, analize troškova i koristi te osvrta na utjecaj predloženog zahvata na okoliš.

Nešto kasnije objavljena je i javna nabava za izvođača radova. No, tu je, čini se, sve stalo. Radovi još uvijek nisu počeli.

Izdvojeni članak

Video: Gradilište Jablanica, ovako se popravlja pruga, kada Turci pomažu sve se ‘praši’

Bira se izvođač

Iz HŽ ne govore puno na ovu temu, ali su za istarski.hr tek potvrdili ako je u tijeku ‘razmatranje dobivenih ponuda’. Uz napomenu da je rok za njihovu dostavu bio je 14. kolovoza 2024. godine.

Od ranije je pak poznato da ambiciozni planovi predviđaju temeljitu rekonstrukciju devedesetak kilometara željezničke pruge od granice sa Slovenijom, preko Buzeta i Pazina do Pule. Kao i da bi se nakon sanacije na pojedinim dionicama pruge omogućilo prometovanje brzinama od 140 do 160 kilometara na sat, točnije dvostruko brže nego što se njome danas prometuje.

Zelena pruga

Nije zanemarivo ni to što željeznica ima u planu ostavljati što manji “otisak” na okoliš, odnosno da u ekološkom smislu bude najčišći način putovanja Istrom.

Zbog toga se planira zamjena dizelske vuče na pruzi, te potencijalna elektrifikacija ili uvođenje alternativnih goriva poput vodika za pogon željezničkih vozila. Planiranim zahvatima, smatraju u Vladi i HŽ-u, povećat će se atraktivnost željezničkog prijevoza u Istri, te pružiti kvalitetna alternativa sve intenzivnijem cestovnom prometu, piše glasistre.hr.

Pogledajte ovdje kako se gradi pruga od Križevaca do granice.

Copy link
Powered by Social Snap