Pretraga

Ovako će se popravljati 6 velikih tunela na autocesti: Tehnike sanacije ljuštenja, pukotina i korozije

A- A+

Hrvatska se ponosi svojim prometnicama, to nije tajna, a među njima ponajviše tunelima prema Jadranu koji su od 2003. do 2009. napravili velik iskorak u protočnosti cestovnog prometa, posebno u ljetnim mjesecima. No, iako kada se razgovara o njima još uvijek prevladava osjećaj kako je riječ o ‘novim’ konstrukcijama, njih šest su u stanju koje je daleko od toga. Mala Kapela, Sv. Rok, Dobrave, Škurinje, Vršek i tunel Tuhobić puni su pukotina, ljuštenja i korozije. Dok se čeka provedba javne nabave za izvođača, evo tehnika koje će se koristiti u sanaciji.

tunel Tuhobić

tunel Tuhobić | foto: EOJN

Hrvatske autoceste pripremaju veliku sanacija čak 6 tunela na hrvatskim autocestama. Trenutno je u tijeku javna nabava za izvođača radova ukupne vrijednosti od 1,7 milijuna eura. Riječ je o dva natječaja, a svaki od njih obuhvaća obnovu po 3 tunela. Za ukupno 1,2 milijuna eura traži će izvođač radova u Maloj Kapeli, Sv. Roku i tunelu Dubrave, dok se za 500.000 eura traži izvođač radova na tunelima Škurinje, Vršek i Tuhobić.

Izdvojeni članak

Sprema se velika sanacija čak 6 tunela na hrvatskim autocestama, ne zna se koji je u gorem stanju

Kakva je situacija u tunelima doznajemo iz detaljnih izvješća koja se zasnivaju na obavljenim pregledima ovih tunela u razdoblju od rujna 2023. do rujna 2024. godine koje je obavila tvrtka ‘Mi Projektiramo Vama‘, te čiji je zaključak bio da je nužna njihova sanacija. U tunelima je došlo do prodora vode, zidovi se ljušte, puni su pukotina, armatura je korodirala.

Tvrtka ‘Mi Projektiramo Vama‘ u sklopu razrađenih projekta sanacije za svaki je tunel razradila tehnike obnove, a među njima se kao najvažnije ističu: injektiranje pukotina, sanacija dilatacijskih reški, te sanacija ljuštenja i korozije. Kako se izvode? Evo detalja.

Injektiranje vlažnih/suhih pukotina

Sanacija pukotina u sekundarnoj oblozi obavlja se niskotlačnim injektiranjem. Nakon detektiranja točne lokacije injektiranja radi se priprema površine oko pukotine u širini zahvata od približno 40 centimetara. Ovaj postupka podrazumijeva čišćenje od nečistoća, te ugradnju pakera za provedbu injektiranja. Samo injektiranje se obavlja jednokomponentnom poliuretanskom odnosno epoksidnom smolom ovisno o tome radi li se o vlažnoj ili suhoj pukotini.

Prvi korak kod injektiranja pukotina je pregledavanje i označavanje pukotina. Slijedi zarezivanje traga pukotine, ispuhivanje i čišćenje, zatvaranje brzovezujućim mortom te bušenje i ugradnja pakera pod kutom od 45°. Pakeri se buše s obje strane pukotine u cik-cak rasporedu na međusobnoj udaljenosti približno od 10 do 15 centimetara, na način da presijecaju ravninu širenja pukotine.

Izdvojeni članak

Fijasko: Top hrvatski tuneli prema Jadranu popucali i korodirali, a nitko ne želi posao sanacije

Zatim slijedi injektiranje jednokomponentnom poliuretanskom odnosno epoksidnom smolom preko ugrađenih pakera sve dok se smjesa za injektiranje ne počne pojavljivati na pakerima. Pakeri se uklanjaju minimalno 48 sati nakon završenog injektiranja i zapunjavanje rupa pakera brzovezujućim reparaturnim mortom.

Za kraj se obavlja čišćenje područja injektiranja od zaostale injekcijske smjese i reparaturnog morta. Potom se nanosi nova boja na dijelu gdje je završna boja obloge uklonjena tijekom injektiranja pukotina.

Treba reći i da temperatura betona pri kojoj se izvodi injektiranje mora biti izmedu 5°C i 40°C. Kao i da se injektiranje ne smije izvoditi na temperaturi okoline i betona manjoj od 5°C.

injektiranje pukotina postupak

injektiranje pukotina postupak | foto: EOJN

Sanacija dilatacijskih reški

U sklopu sanacije tunela potrebno je izvršiti sanaciju cijelih dilatacijskih reški između nekoliko kampada, te na kampadama odvodnjom procjedne vode u sustav odvodnje tunela.

Ovaj posao započinje bušenjem drenažnih otvora po cijeloj dužini dilatacijske reške sa širenjem reške. Zatim slijedi ugradnja brtvene trake preko dilatacijske reške.

Sljedeći korak je  izvođenje odvodnje vode s obje strane obloge tunela na krajevima brtve u sabirno okno ispod pješačke staze. Potom se radi prokop kroz konstrukciju kolnika sa polaganjem PE cijevi u betonsku posteljicu. Za kraj se izvodi brtveni sloja u nivou asfalta.

sanacija diletacijski reški

sanacija diletacijski reški | foto: EOJN

Sanacija ljuštenja i korozije

Sanacija površina obloge tunela s vidljivom armaturom obuhvaća najprije čišćenje oljuštene površine, uklanjanje slabih dijelova betona i betona oko armaturnog željeza, te čišćenje odvojenih ili izlistanih slojeva korodiranog željeza do stupnja metalnog sjaja.

Potom se na očišćenu površinu nanosi reparaturni mort debljine 5 do 40 milimetara po radnom koraku kako bi se izveo zaštitni sloj armature. Završno se obloga premazuje zaštitnim premazom (temeljnim i elastičnim).

Doznajte ovdje sve o tajnim tunelima podno Splita.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap