Gradilište iz zraka: Nakon 300 dana radova, Slovenci su završili izgradnju riječkog mega čvora
Riječke prometne gužve uskoro će znatno rasteretiti novi čvor Škurinje, čija je izgradnja vrijedna 2,4 milijuna eura pri samom kraju. Projekt uključuje dva velika kružna raskrižja, novu odvodnju, rasvjetu i potpornu infrastrukturu, a izgradnja je izvedena bez zatvaranja prometa. Završni asfaltni slojevi i uređenje okoliša bit će gotovi do 18. srpnja. Koji su bili najzahtjevniji radovi, otkrili su nam iz slovenskog izvođača radova, kompanije CPK iz Kopra.

čvor Škurinje | Foto: CPK
Građani Rijeke i šireg riječkog područja uskoro će se pozdraviti s gužvama na spoju riječke obilaznice (A7), ceste DC403 i Osječke ulice. Razlog je skori završetak izgradnje mega čvora Škurinje, koji se intenzivno gradi posljednjih godinu dana. Riječ je o velikom projektu koji bi trebao biti gotov već sutra, 10. srpnja.
Vrijednost radova iznosi 2,4 milijuna eura, a obuhvaćaju izgradnju dvaju trokrakih kružnih raskrižja s pripadajućim privozima i trakama za izravna desna skretanja, uređenje oborinske odvodnje, izgradnju potpornih zidova, izmještanje i zaštitu postojeće komunalne infrastrukture, rekonstrukciju javne rasvjete te niz pratećih radova na opremanju i uređenju prostora.
Godinu dana zahtjevnog gradilišta
Rekonstrukcija je krenula prije više od godinu dana, nakon što je u travnju prošle godine potpisan ugovor s izvođačem – slovenskom tvrtkom CPK iz Kopra. Ugovorom je bilo predviđeno trajanje radova od 300 dana, a projekt rekonstrukcije raskrižja izradila je domaća tvrtka Rijekaprojekt.
Kako su nam pojasnili iz slovenske kompanije, najzahtjevniji aspekt bio je održavanje protočnosti prometa bez semafora i uz minimalna zatvaranja. Dodatni izazov bila je izvedba radova na oborinskoj odvodnji, vodovodu i rasvjeti, koji su se morali provoditi bez zaustavljanja prometa. Posebno složena bila je izgradnja potpornih zidova visine do sedam metara u ukupnoj dužini od oko 200 metara, koji su dodatno obloženi kamenom, što je vizualno i konstrukcijski zahtijevalo veliku preciznost.

čvor Škurinje | Foto: CPK

čvor Škurinje | Foto: CPK
Drenaža i postavljanje asfalta
Na pitanje o eventualnim problemima s drenažom, iz CPK-a kažu kako ih nije bilo, jer je projektom predviđeno rješenje u obliku upojnog bunara s drenažnim blokovima. Ipak, izazovno je bilo istovremeno održavati funkcionalnost starog sustava odvodnje dok se gradila nova mreža, kako bi se spriječile moguće poplave. Poseban naglasak stavljen je i na zaštitu potoka u blizini gradilišta.
Što se tiče slojeva kolnika, nosivi sloj predviđen za vrlo teško prometno opterećenje izrađen je od asfalta AC 32 base 50/70 AG6 M1, debljine deset centimetara. Na njega su položeni vezni sloj AC 16 bin 45/80-65 AG6 M1 debljine šest centimetara i završni habajući sloj SMA 16 45/80-65 AG1 M1 debljine četiri centimetra.

čvor Škurinje | Foto: CPK

čvor Škurinje | Foto: CPK

čvor Škurinje | Foto: CPK
Protočnost prometa
Preostali radovi uključuju polaganje završnog sloja asfalta na trakama u smjeru centra grada – Škurinje, kao i na traci iz smjera A7 prema Osječkoj. U tijeku je i postavljanje horizontalne prometne signalizacije. Van prometnih površina, završavaju se radovi na uređenju kruna zidova, postavljanju pješačke ograde, uređenju okolnih površina te konačnom čišćenju, a završetak se očekuje do 18. srpnja. Interni tehnički pregled predviđen je za 11. srpnja, čime će se i službeno privesti kraju nešto duže od predviđenih 300 dana gradnje, piše novilist.hr.
Očekuje se da će novi čvor značajno rasteretiti promet na jednom od najprometnijih riječkih raskrižja. Uz bolju protočnost i sigurnost, projekt omogućuje funkcionalniji pristup novoizgrađenoj državnoj cesti DC403, ključnoj za promet prema riječkoj luci, čime se dodatno podupire gospodarski razvoj Rijeke i cijele Primorsko-goranske županije.
Izgradnjom dvaju rotora konačno se rješava skretanje prema cesti DC403 i kontejnerskom terminalu iz smjera Zagreba, kao i skretanje u smjeru Istre, Slovenije i Italije. Križno raskrižje na spoju s Osječkom ulicom omogućit će bolji protok prometa u vršnim satima, kako iz čvora Škurinje prema zapadu grada, tako i iz centra prema Novom naselju na Škurinjama, Drenovi i obratno. Pogledajte ovdje kako izgleda gradilište velikih šibenskih rotora.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.