Pretraga

Gradilište na moru: U susjedstvu se gradi najdublji lukobran na svijetu, kesoni će ‘zaroniti’ i do 50 metara

A- A+

U Italiji je u tijeku gradnja niza velikih infrastrukturnih projekata, među kojima se ističe novi genovski lukobran, dug 6,2 kilometra i dubok 50 metara. Konzorcij PerGenova Breakwater, predvođen Webuildom, nedavno je postavio dvanaesti keson, dok se krajem kolovoza kreće s izgradnjom najvećih, dugih 67 metara. Projekt, koji uključuje više od 450 radnika i složenu logistiku s poluuronjivom baržom, omogućit će pristajanje brodova duljine do 400 metara. Paralelno, gradi se i nova željeznička veza Milano-Genova s 27 kilometara dugim tunelom Valico, najdužim podzemnim željezničkim pravcem u Italiji.

Izgradnja lukobrana, Genoa | Foto: WeBuild

U susjednoj Italiji najavljeni su brojni veliki infrastrukturni projekti, među kojima je i izgradnja najdužeg visećeg mosta na svijetu. No, neki od njih već su u punom zamahu, a jedan od najznačajnijih je gradnja novog genovskog lukobrana. Konzorcij PerGenova Breakwater, predvođen tvrtkom Webuild, obilježio je novu prekretnicu postavljanjem dvanaestog kesona na morsko dno uz obalu Ligurije. Naručitelj projekta je Uprava zapadnoligurijske morske luke.

Gigantske dimenzije i zahtjevna tehnologija

Krajem kolovoza počinju radovi na najvećim kesonima, dugima do 67 metara, širokima 35 i visokima 33 metra, što ih svrstava među najveće betonske strukture takve vrste ikada građene u Italiji. Njihova izgradnja uključuje složenu logistiku i precizno planiranje, a ključnu ulogu ima poluuronjiva barža Tronds Barge 33, dugačka 110 metara i široka 45, koja se može samostalno uroniti do 20 metara ispod površine vode. Ova mogućnost omogućuje izuzetno precizno pozicioniranje teških kesona, koji se zatim pažljivo spuštaju na prethodno pripremljeno morsko dno.

Sam proces postavljanja zahtijeva sinkroniziranu koordinaciju više timova – od inženjera i ronilaca do operatera specijalizirane opreme – uz stalno praćenje vremenskih uvjeta i morskih struja. Na projektu sudjeluje više od 450 radnika, a s početkom izgradnje većih kesona očekuje se i dodatno zapošljavanje, uz povećanje broja radnih smjena.

Izgradnja lukobrana, Genoa | Foto: WeBuild

Izgradnja lukobrana, Genoa | Foto: WeBuild

Najdublji lukobran na kontinentu

Genovski lukobran predstavlja strateški infrastrukturni projekt koji spaja inovativna tehnička rješenja, održivost i dugoročnu logističku viziju. Po dovršetku, lukobran će biti dug 6,2 kilometra i dosezat će dubinu od 50 metara, što ga čini najdubljim u Europi.

Takva će struktura omogućiti pristajanje najnovije generacije brodova duljine do 400 metara i dodatno ojačati poziciju Genove u Rajnsko-alpskom koridoru Transeuropske prometne mreže (TEN-T). Projekt se u potpunosti izvodi na moru, uz izlijevanje više od 2200 tona šljunka na morsko dno te gradnju 41.000 podvodnih stupova, čija bi ukupna duljina, kada bi se položili jedan do drugog, iznosila 478 kilometara.

Idejno rješenje, Izgradnja lukobrana, Genoa | Foto: WeBuild

Idejno rješenje, Izgradnja lukobrana, Genoa | Foto: WeBuild

Mega projekt podzemne željeznice

Paralelno s radovima na lukobranu, u Genovi se gradi i nova visokokapacitetna željeznička veza Milano-Genova. Riječ je o pretežno podzemnoj trasi, čiji prvi dio, tzv. tunel Valico, dugačak 27 kilometara, nosi titulu najduže podzemne željezničke rute u Italiji. Ukupno, projekt uključuje čak 90 kilometara tunela kada se uračunaju sve sporedne veze.

Pruga ima dva dvostruka jednokolosiječna tunela, u kojima vlakovi mogu voziti brzinom do 250 km/h. Bit će povezana s postojećim prugama preko četiri čvorišta – Voltri, genovskog Parco Campassa, Novog Ligura i Tortone. Većina trase prolazi ispod zemlje, a radovi na iskopima odvijaju se paralelno na više od 30 lokacija, u neprekidnom ritmu 24 sata dnevno.

Od ukupno 90 kilometara tunela, 32 kilometra iskopano je pomoću TBM (tunelskih bušilica), dok su preostalih 58 kilometara izvedeni tradicionalnim metodama, nužnim zbog specifičnih geoloških uvjeta Ligurije. Loše geomehaničke karakteristike tla zahtijevale su rušenje čekićima ili kontroliranim eksplozijama, posebno kod visokih tunelskih svodova. Osim tehničkih izazova, projekt je zahtijevao i složeno zbrinjavanje velikih količina jalovine nastale iskopima.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap