Pruga od 400 milijuna eura: Španjolci spajaju Baskiju s Francuskom, na trasi se grade tri tunela i tri vijadukta
U Španjolskoj se gradi prva dionica nove brze željezničke pruge Burgos-Vitoria, vrijedna 391 milijun eura, koju izvodi konzorcij FCC Construcción, Convensa i Ferrovial. Dionica od 8,4 kilometara, između Pancorba i Ameyuge, uključuje tri tunela i tri vijadukta, među kojima su tunel Pancorbo i vijadukt preko autoceste N-I. Ova nova brza pruga povezat će Baskiju s ostatkom Španjolske i Europom, jačajući prometnu infrastrukturu i podržavajući ekonomski rast i održivost.

Željeznička pruga Burgos – Vitoria, Španjolska | Foto: FCC Construccion
Nastavljaju se veliki europski projekti modernizacije i izgradnje željezničkih pruga. Sljedeća na listi je Španjolska, gdje će građevinski konzorcij kompanija FCC Construcción, Convensa i Ferrovial realizirati prvu dionicu nove brze željezničke pruge Burgos-Vitoria (LAV), na relaciji između Pancorba i Ameyuga, vrijednu 391 milijun eura. Potpisani ugovor obuhvaća izgradnju platforme za postavljanje dvotračne pruge standardnog kolosijeka na ovom međudionici, dok trasa prolazi kroz pokrajinu Burgos, objavljeno je na službenoj stranici kompanije FCC Construcción.
Tuneli i vijadukti
Projekt predstavlja značajan tehnički i inženjerski izazov budući da čak 77 posto ukupne duljine trase od 8,4 kilometra prolazi kroz niz od tri tunela i tri vijadukta. Ova arhitektonska rješenja omogućit će skladnu integraciju pruge u okoliš te prilagodbu postojeće infrastrukture, uključujući dva prijelaza preko autoceste A-1.
Među najvažnijim građevinama ističe se tunel Pancorbo, dug četiri kilometra, te vijadukt dužine 1,1 kilometar koji se proteže neposredno nakon tunela, prelazeći nacionalnu autocestu N-I, autocestu SC-BU-7 i potok La Llosa. Vijadukt je osmišljen s estetskim naglaskom na dva stupa u obliku slova V, smještena s obje strane središnjeg raspona na raskrižju s autocestom N-I. Ostale istaknute građevine uključuju tunele Ameyugo I (611 metara) i Ameyugo II (524 metra), te vijadukte preko potoka La Mala (28 metara) i rijeke Ebro (176 metara).

Željeznička pruga Burgos – Vitoria, Španjolska | Foto: FCC Construccion
Jačanje strateške linije
Brza željeznička linija Burgos-Vitoria predviđa izgradnju nove dvokolosiječne pruge standardnog kolosijeka i jednokolosiječne obilaznice u Mirandi de Ebro. Ova obilaznica omogućit će vlakovima zaustavljanje unutar gradskih granica, bez potrebe zaustavljanja izvan grada, čime se poboljšava protočnost i operativna učinkovitost.
Trasa pruge, definirana u Informativnoj studiji i razrađena u građevinskom mjerilu, podijeljena je u sedam dionica. Uz aktualnu dionicu Pancorbo-Ameyuga, projekti preostalih segmenata napreduju: obilaznica Burgos-Valle de las Navas, Valle de las Navas-Piérnigas, Piérnigas-Pancorbo, Ameyugo-Manzanos i integracija u Mirandu de Ebro, Manzanos-La Puebla de Arganzón te La Puebla de Arganzón-Iruña de Oca.
Povezivanje Baskije mrežom brzih željeznica
Mreža brzih željeznica Burgos-Vitoria povezat će Baskiju s najrazvijenijom mrežom brzih pruga u Europi, dugu oko 4.000 kilometara. Time će se značajno unaprijediti komunikacija i vrijeme putovanja između Baskije, središta zemlje i ostalih regija, jačajući teritorijalnu koheziju i integraciju.
Osim toga, linija je ključan korak u razvoju Atlantskog koridora, osiguravajući kontinuitet brze pruge Madrid-Valladolid-Burgos i povezivanje s mrežom brzih željeznica koje se trenutno grade između tri glavna grada Baskije, kao i s francuskom granicom. Projekt doprinosi ciljevima održivog razvoja u području kvalitetne i učinkovite infrastrukture, održivosti te gospodarskog rasta i otvaranja radnih mjesta.

Željeznička pruga Burgos – Vitoria, Španjolska | Foto: FCC Construccion
Otvorena najbrža željeznička mreža
Prije dvije godine puštena je u promet brza željeznička linija koja povezuje Madrid sa sjevernom regijom Asturijom. Riječ je o jednom od najsloženijih inženjerskih pothvata u Europi, u čijoj realizaciji je sudjelovalo više od 5.000 stručnjaka. Putovanje na toj dionici sada traje tri sata i deset minuta, a nakon što na proljeće novi vlakovi, s brzinom do 275 kilometara na sat, zamijene stare, putovanje će se skratiti na dva sata i četrdeset dvije minute.
Španjolska Vlada smatra željezničku vezu značajnim gospodarskim iskorakom. Kako turistički sektor u regiji rapidno raste, planira se povećati broj putnika vlakom s 230.000 na 600.000 godišnje. Osim toga, očekuje se i značajno poboljšanje trgovine, budući da će vlakovi za prijevoz robe moći udvostručiti kapacitet, što će tvrtkama smanjiti troškove za dvije trećine.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.