Pretraga

Srbija pregovara s Kinezima oko gradnje ceste od Beograda do Jadrana, čak 72 mosta i 10 tunela u ‘igri’

A- A+

Vlada Srbije osnovala je dvije radne skupine koje će voditi pregovore s kineskom kompanijom China Road and Bridge Corporation (CRBC) o izgradnji dvije važne ceste. Riječ je na prvom mjestu o dionici Požega – Duga Poljana na autocesti E-763 u sklopu projekta Beograd – Južni Jadran. Ali i dionici Požega – Mačkat u sklopu projekta izgradnje autoceste Beograd – Sarajevo, objavljeno je u Službenom glasniku srpske Vlade od 8. kolovoza. Evo što će se sve graditi. Mogu li to Kinezi? Susjedi vjeruju da mogu obzirom da kod nas, a i širom regije, izvode brojne mega projekte. Jedan od njih je svakako Pelješki most, a tu je i tunel Kozjak.

autocesta Požega - Boljare | foto: screen shot you tube

autocesta Požega – Boljare | foto: screen shot you tube

Srbija planira u naredne tri godine pokrenuti izgradnju autoceste od Požege do granice sa Crnom Gorom, čime će domaća dionica budućeg Koridora 11 biti završena. Ova trasa će povezati Beograd sa Jadranom i protezati se dužinom od 269 kilometara. Nedavno je objavljen je i video kako će izgledati koji možete pogledati ovdje.

Projekt bi trebao biti realiziran unutar 3 godine. Dionica od Požege do Boljara bit će duga 106,3 kilometra, a planirano je 11 dijelova trase. Na trasi je najkompleksniji dio onaj od Požege do Duge Poljane. Naime, ovdje će biti izgrađena 72 mosta dužine 35 kilometara i 10 tunela ukupne dužine gotovo 17 kilometara.

Izdvojeni članak

Kobilja glava: Tunel koji se gradi ispod 500 stambenih objekata promijenit će sve

Autocesta bi trebala imati po dvije prometne i jednu zaustavnu traku u oba pravca, a predviđena brzina kretanja iznosit će do 120 kilometara na sat. Trasa većim dijelom prolazi van urbanih sredina.

Dionica Preljina – Požega

Paralelno se završava i dionica od Preljine do Požege duga 30,9 kilometara. Nakon njenog otvaranja, putovanje od Beograda do Požege trajat će sat i pol.

Srpski mediji navode da ta zemlja svoj dio privodi kraju dok se u Crnoj Gori priprema izgradnja dionice Mateševo – Andrijevica, duge 21 kilometar. Očekuje se da će radovi trajati pet godina, a vrijednost projekta procenjena je na 550 milijuna eura, piše klix.ba.

autocesta | foto: Pexels

Radne skupine

Vlada Srbije sada je donijela odluku o osnivanju radne skupine za vođenje pregovora i ugovaranje realizacije projekta Beograd – Južni Jadran E-763, dionica Požega – Duga Poljana, čiji je zadatak suradnja s kompanijom China Road and Bridge Corporation (CRBC) radi realizacije spomenutog projekta te vođenje pregovora tijekom kojih će se definirati vrijednost usluga i radova na izgradnji te dionice, kao i osnovni elementi za sklapanje ugovora.

Istodobno je donesena i odluka o osnivanju Radne skupine za vođenje pregovora i ugovaranje realizacije projekta izgradnje autoceste Beograd – Sarajevo, dionica Požega – Mačkat, čiji je zadatak suradnja s kompanijom CRBC radi realizacije tog projekta te vođenje pregovora tijekom kojih će se definirati vrijednost usluga i radova na izgradnji predmetne dionice, kao i osnovni elementi za sklapanje komercijalnog ugovora.

Pregovarači

Za voditelja obiju radnih skupina imenovan je vršitelj dužnosti pomoćnika ministra građevinarstva, prometa i infrastrukture Miroslav Alempić. Dok će stručnu i administrativno-tehničku podršku pružat će Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture.

Radne skupine će po završetku rada Vladi dostaviti izvješće o pregovorima s osnovnim elementima komercijalnog ugovora i preporukama za daljnje aktivnosti, piše bljesak.info.

Doznajte ovdje sve o blokadi financiranja Koridora V c u Bosni i Hercegovini.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap