Pretraga

Veliki prometni planovi za Zagreb: Jarunski most, rješenje Selska – Jadranski most i nova linija do Prečkog

A- A+

Zagrebački javni prijevoz i prometni projekti od velikog su građanskog interesa, a među njima se ističu planovi za Jarunski most i rješenje Selska ulica – Jadranski most. O tim zahvatima, koji bi trebali značajno rasteretiti promet i poboljšati povezanost grada, u podcastu Bauštela.hr govorio je pročelnik Gradskog ureda za promet Andro Pavuna. Također, osvrnuo se i na liniju koja bi ‘vozila’ od Ranžirnog kolodvora do Prečkog.

Pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Andro Pavuna bio je gost u Bauštela.hr podcastu | foto: Bauštela.hr

Zagrebački javni prijevoz i promet među temama su koje najviše zanimaju građane, a posljednjih mjeseci gradom kruži niz ideja i projekata. Jedan od njih je izgradnja novog Jarunskog mosta, o kojem je, zajedno s projektom Selska ulica – Jadranski most, u podcastu Bauštela.hr kod naše novinarke Nine Šantek govorio Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost.

Od Horvaćanske do rotora

Prošle godine gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je završetak imovinsko-pravnih pitanja za Jarunski most, uz otkup preostalih parcela i početak projektiranja. Most, koji se u GUP-u nalazi još od početka 1980-ih, trebao bi biti gotov do 2028. godine i znatno rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku cestu, Savsku cestu te Ljubljansku aveniju. Pavuna je otkrio da prva faza projekta uključuje povezivanje tramvaja od Ljubljanice do Horvaćanske, no taj je postupak dva do tri puta pao u javnoj nabavi.

– Najvažniji nam je spoj Remize i Ljubljanice s Horvaćanskom. To je ZET-u ključno kako bi se izbjeglo voženje tramvaja preko Cibone i mosta ili u velikom krugu. Taj spoj je i priprema za produženje pruge preko Jarunskog mosta. Most će od Horvaćanske prelaziti Savu, spuštati se u Blato, a pruga će ići uz Jadransku aveniju do rotora kod Arene Lanište. U prvoj fazi most neće imati prugu, no ona je planirana u konačnici, pojasnio je Pavuna.

most Jarun | Grad Zagreb

Selska – Jadranski most?

Krajem prošle godine u Gradu su najavili da će Jadranski most, uz redovno održavanje, moći služiti još 100 do 120 godina, a planira se i češće saniranje. Paralelno s time, predviđena je gradnja Šarengradske avenije koja će povezati Selsku sa Savskom, Vukovarskom i Trešnjevačkim placem. Projektanti su još osamdesetih ostavili ‘prazan’ krak mosta prema sjeveru, gdje bi se trebao izgraditi nadvožnjak koji će se spojiti na Šarengradsku. Realizacija se planira do 2028. godine.

– Predstavio sam rješenje Selska ulica – Jadranski most, gdje bi se vratile tračnice koje su prije postojale i omogućavale skretanje sa Selske na most. Sada su one prerezane na kolniku i ne mogu se koristiti. Taj spoj bi dao veću fleksibilnost. Zanimljiva mi je linija koja bi vozila iz novog okretišta Ranžirni kolodvor, kroz Novi Zagreb pa do Prečkog. Ona bi dijelom zamijenila autobusnu liniju 109, koja je jako opterećena, zaključio je Pavuna.

Ovdje pogledajte cijelu epizodu u kojoj smo s pročelnikom za promet razgovarali o aktualnim i novim projektima, i prometnim izazovima u Zagrebu. Zapratite nas na FacebookuInstagramuYouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap