Novo gradilište u Buzinu: Raskrižje uz važnu Aveniju kreće u rekonstrukciju, nema zadiranja u privatne parcele
U prigradskom naselju Buzinu sprema se još jedan zanimljiv projekt. Naime, uskoro kreće rekonstrukcija raskrižja Avenije Većeslava Holjevca s Ulicom Mladosti i Buzinskim prilazom, a izvođač radova je tvrtka Veselčić, uz investiciju od 135 tisuća eura. Projekt uključuje nove trake za skretanje, obnovu kolnika i pješačkih staza te modernizaciju infrastrukture za sigurniji promet. Radovi će se izvoditi unutar postojećeg prometnog koridora, bez zadiranja u privatne parcele.

Rekonstrukcija raskrižja, Buzin, Zagreb | Foto: googe maps screenshot
Prigradsko naselje Buzin u zagrebačkoj okolici sve se snažnije razvija u važnu točku grada. Ondje su smještene značajne medijske kuće, kroz njega prolazi zagrebačka obilaznica, a u neposrednoj blizini nalazi se i Zračna luka Franjo Tuđman. Buzinom se proteže i jedna od ključnih prometnica – Avenija Većeslava Holjevca. Upravo na toj lokaciji planira se rekonstrukcija važnog raskrižja s Ulicom Mladosti i Buzinskim prilazom. Za projekt je već izabran izvođač radova, tvrtka Veselčić, a vrijednost investicije procijenjena je na 135.000 eura. Evo što će radovi obuhvatiti.
Komunalna infrastruktura
Postojeće stanje pokazuje kako Avenija Većeslava Holjevca već sada raspolaže s po dva prometna traka u svakom smjeru, obostranim skretačima, pješačkim stazama i biciklističkim koridorima, dok središnji zeleni otok osigurava razdvajanje prometnih tokova. Buzinski prilaz u zoni raskrižja ima trak za desno skretanje te zajednički trak za vožnju ravno i ulijevo, uz obostrane pješačke površine. Ulica Mladosti nešto je skromnijih dimenzija, s kolnikom širine šest metara i djelomično izvedenom južnom stazom. Sjeverozapadni dio raskrižja krasi niz listopadnih stabala, dok su ostale površine uglavnom travnate, a južni dio presijeca otvoreni oborinski kanal.
Što se tiče podzemnih instalacija, kanalizacijski sustav već je djelomično izveden, dok u koridoru postojeće ceste zasad nema vodoopskrbnog cjevovoda niti plinske mreže. Elektrokomunikacijska infrastruktura položena je izvan samog koridora, a elektroenergetska mreža i javna rasvjeta postoje u obliku podzemnih i nadzemnih vodova. Rasvjeta je postavljena na čeličnim stupovima, a projekt predviđa i nova rješenja koja će osigurati sigurnost kretanja pješaka i vozila.
Rekonstrukcija će donijeti i nova prometna rješenja: uvodi se poseban trak za desno skretanje sa sjeverne strane Avenije Većeslava Holjevca prema Ulici Mladosti u duljini od 111 metara, kao i trak za desno skretanje s juga iste avenije prema Buzinskom prilazu u duljini od gotovo 88 metara. Prilazi će se lokalno prilagođavati postojećim kolnim ulazima, a pješačke staze usklađivat će se s nagibima terena. Svi radovi izvodit će se unutar granica prometnog koridora, bez zadiranja u okolne, većinom privatne parcele.

Rekonstrukcija raskrižja, Buzin, Zagreb | Foto: googe maps screenshot

Rekonstrukcija raskrižja, Buzin, Zagreb | Foto: googe maps screenshot
Kolnik i pješačka staza
Rekonstrukcija obuhvaća kompletnu obnovu prometnih i pješačkih površina prema suvremenim standardima. Za kolnik je predviđen habajući sloj asfaltbetona debljine četiri centimetra, oslonjen na nosivi asfaltni sloj debljine šest centimetara. Ispod toga dolazi cementna stabilizacija s dodatkom 50 kilograma cementa po kubiku, u debljini od dvadeset centimetara, zatim sloj drobljenog kamenog materijala od četrdeset centimetara, a po potrebi i dodatni zamjenski sloj od trideset centimetara. Sve se polaže na podlogu zaštićenu netkanim geotekstilom, s pažljivo uređenom posteljicom.
Za pješačke staze planiran je nešto tanji sustav slojeva, prilagođen lakšim opterećenjima. Na vrhu dolazi habajući asfaltbeton debljine tri centimetra, potom gornji nosivi sloj od pet centimetara, a ispod njega tampon sloj drobljenog kamenog materijala debljine dvadeset i pet centimetara. Podloga se, jednako kao kod kolnika, priprema uređenom posteljicom.

Rekonstrukcija raskrižja, Buzin, Zagreb | Foto: googe maps screenshot
Rekonstrukcija i novi ulaz u Zagreb
U isto vrijeme dok Buzin dobiva novo raskrižje, Zagreb priprema i kapitalne infrastrukturne projekte. Hrvatske ceste nedavno su odabrale izvođača radova za izgradnju vijadukta na području Ranžirnog kolodvora, u sklopu autoceste Zagreb – Sisak. Posao vrijedan više od 46 milijuna eura povjeren je tvrtki GIP Pionir, čija je ponuda bila najpovoljnija među sedam pristiglih. Projekt uključuje izgradnju sjevernog kraka prometnog čvora Jakuševec, što će omogućiti učinkovitije povezivanje Držićeve avenije, Mosta mladosti i Sarajevske ceste sa zagrebačkom obilaznicom i autocestom A11. Posebno se ističe planirana nova tramvajska zona na Sarajevskoj cesti, gdje će pruge graditi austrijska kompanija Strabag. Time će se dodatno osnažiti javni prijevoz na tom dijelu grada.
Također, i sama lokacija Ranžirnog kolodvora, specijaliziranog kompleksa za prihvat, razvrstavanje i otpremu teretnih vlakova, uskoro kreće u veliku modernizaciju. U okviru rekonstrukcije obuhvaćen je i depo za električne i dizelske lokomotive, a vrijednost radova procijenjena je na 4,2 milijuna eura. Neposredno iznad kolodvora, GIP Pionir uskoro započinje s izgradnjom vijadukta koji će biti važan dio novog južnog ulaza u Zagreb, dodatno osiguravajući bržu i kvalitetniju prometnu povezanost glavnog grada s autocestom prema Sisku.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.