Brza cesta prema granici neće tako skoro: Problem leži u ‘papirima’, tek krenula izvlaštenja
Brza cesta u bliskoj budućnosti trebala bi povezati prvo Bjelovar, a onda i Viroviticu sa Zagrebom. Put do glavnog grada postat će više nego duplo kraći u odnosu na trenutno stanje, no dok je za Bjelovar završetak izgradnje iza ugla, za Viroviticu i nije toliko izvjesno kad će zatvaranje gradilišta. Ovisi o ‘papirima’, konkretno, o izvlaštenju zemljišta. Hrvatske ceste pokrenule su nove postupke, nakon što je jedan dio izvlašten u listopadu 2024. godine.

Brza cesta Bielovar-Bulinac | foto: Canva, screenshot YouTube
Bjelovar je na pragu dobiti brži put do Zagreba, ali i obližnja područja. Svoju brzu cestu čeka i Virovitica, no iako je krenula izgradnja, neki dijelovi neće tako skoro početi. Čini se da bi se zbog izvlaštenja postupak izgradnje ipak mogao prolongirati.
Brže do Zagreba
Brza cesta koja bi trebala povezati Zagreb i Viroviticu te tako smanjiti vrijeme putovanja između dva grada s 2 i pol-tri na samo sat vremena u stvari je dio duljeg pravca. Trasa D12 poslije Virovitice nastavila bi sve do mađarske granice dosežući ukupnu duljinu od 86 kilometara.
Dio od Vrbovca do Farkaševca gotov je i otvoren za promet 2019. godine, a Bjelovar će uskoro dobiti svoju vezu na cestu završetkom tog dijela koji za skoro 50 milijuna eura gradi Kamgrad. No, puno je tu posla prije završetka ceste do Virovitice. Evo što se zasad gradi, a što se tek treba izgraditi i koji su problemi koji bi ipak mogli produljiti rok izvedbe.
Ostale dionice
U 2023. godini krenula je gradnja na dijelu između Virovitice i Bjelovara, a gradnja je započela na čvoru Virovitica te dionici Virovitica-Špišić Bukovica duga 5,6 kilometara. Taj projekt izvodi se za 28,9 milijuna eura. Radove na čvorištu izvodi tvrtka Osijek-koteks, a dionicu Virovitica-Špišić Bukovica grade tvrkte Colas i Geotehnika.
Na drugom kraju trase, nakon završetka dionice do Bjelovara, slijedi nastavak odande do Bulinca. Posao težak 56 milijuna eura prije nešto više od godinu dana pripao je domaćem konzorciju Zagorje gradnja i Texo moliora koji su se ujedno jedini javili na natječaj, unatoč tome što su cjenovno premašili procjenu. Izgleda da bi upravo taj dio mogao kasniti zbog izvlaštenja zemljišta.
Nastavak izvlaštenja
Naime, više od godinu dana nakon odabira konzorcija za ove radove još nije počela, a razlog su neriješeni ‘papiri’, javlja klikni.hr. Hrvatske ceste još su u procesu izvlaštenja zemljišta, te su proteklih dana pozvali vlasnike više od 240 parcela u Bedeniku da se jave i prihvate uvjete koje im nude.
Cijene se kreću od 4 do 5 eura po kvadratnom metru, pri čemu zemljište standardno dostiže cijenu od 3,13 eura po metru plus od 80 centri do 1,96 eura za usjeve i stabla. Najmanji iznos za otkup parcele je 271 eura, a najveći preko 37 tisuća eura, piše Klikni.
Inače, vlasnicima je dano pet dana da se pisanim putem izjasne prihvaćaju li ponudu, nakon čega slijedi sudski postupak izvlaštenja, no i tada će biti moguć dogovor. Treba napomenuti da se postupak otkupa nastavio u Bedeniku nakon što je u listopadu 2024. završen u Obrovici, Dautanu i Galovcu.

Trenutno se gradi od Virovitice do Špišić Bukovice | foto: Facebook, Oleg Butković
Projektiranje i gradnja
Prema dokumentaciji o javnoj nabavi, a kako smo već i napisali trasa brze ceste gradit će se nastavno na prethodnu dionicu brze ceste DC12 Farkaševac-Bjelovar. Vođena je između naselja Galovac (južno) i Obrovca (sjeverno) prelazeći preko bivše županijske ceste Ž3045, potoka Blagojevac i vodotoka Ciglenska na način da se maksimalno čuvaju poljoprivredne i šumske površine.
Dionica Farkaševac-Bjelovar na mjestu spoja je projektirana s dva odvojena kolnika i na početku podetape 1A, gdje se nalaze dva putna prolaza i dva mosta u glavnoj trasi preko postojećih vodotoka. Na samom početku etape 1 ovog ‘nastavka’, odnosno na mjestu gdje se završava dionica brze ceste D12 s punog profila brze ceste projektirana je devijacija desnog kolnika u lijevi kolnik.
U prvoj fazi projektirat će se i izvoditi samo lijevi kolnik, a visina slobodnog kolnika prema Pravilniku u Osnovnim uvjetima kojima iz stajališta sigurnosti prometa moraju udovoljavati javne ceste izvan naselja iznosit će 4,5 metara. Ovdje pročitajte o novoj mega obilaznici na sjeveru Hrvatske.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.