Otvoreno još jedno važno gradilište u Zagrebu: Ukupno će se kopati 12 tjedana
U Zagrebu nastavlja milijunska modernizacija tramvajske pruge. Poslije rekonstrukcije na Jadranskom mostu, u Dubravi i na Maksimirskoj, ovo ljeto posao je krenuo i na najstarijoj trasi na Ksaveru i Ribnjaku. Sad ide dalje i na Branimirovoj, a ti radovi bi mogli potrajati oko 12 tjedana. Zbog gužvi, stat će se u kratkom razdoblju Adventa.

traamvajska pruga kod Glavnog kolodvora bit će modernizirana | foto: Pexels, Canva
U Zagrebu su trenutno aktualne velike obnove tramvajskih tračnica. Nakon što su radovi završeni na Ksaveru i Ribnjaku gdje je pruga bila najstarija u gradu, ali i na novijim šinama na Jadranskom mostu, u Dubravi te Maksimirskoj cesti, otvara se novo gradilište.
Otvoreno novo gradilište
Novi radovi na rekonstrukciji tramvajskog kolosijeka kreću u Ulici kneza Branimira, od Draškovićeve do Trga kralja Tomislava. Glavni cilj, ističu iz Grada, je postići tišu, sigurniju i udobniju vožnju te manje zastoja u prometu. Radovi kreću danas.
– Uz izmjenu tračnica, ugrađuju se novi nivelacijski ležajni jastuci s pričvršćenjem tračnica te se postavljaju nove pokrovne armirano-betonske ploče. Radovi na obnovi sjevernog kolosijeka započinju na dionici dugoj 110m, od Draškovićeve do Palmotićeve ulice, zatim se nastavljaju na dijelu od Palmotićeve do Petrinjske ulice u dužini od 138m te potom od Petrinjske do Trga kralja Tomislava u dužini od 70m, navode iz Zagreba.
Nakon dovršenog sjevernog, radovi će se nastaviti na južnom kolosijeku te će se u konačnici obnoviti više od 630m tramvajskog kolosijeka. Tijekom prve faze radova, koja obuhvaća dio Branimirove ulice od Draškovićeve do Palmotićeve ulice bit će zauzet jedan prometni trak uz gradilište te parkirna mjesta u neposrednoj blizini. Kada radovi obuhvate i raskrižje s Palmotićevom ulicom, zauzet će se i jedan prometni trak Palmotićeve ulice na samom raskrižju, a promet će se odvijati po preostalom dijelu kolnika.
‘Pauza’ za Advent
Zbog radova, dodaju iz Grada Zagreba, promet na predmetnoj trasi neće stari, tako da će danju voziti tramvaji, dok će noću organizirano prometovati autobusne linije. Planirano trajanje zamjena starih tračnica je 12 tjedana, a zbog pojačanog motornog i pješačkog prometa, u Adventu će biti privremeno obustavljeni.
Kako smo pisali u nekoliko navrata, a i kako je spomenuto na početku, ovi radovi dio su obuhvatnog projekta modernizacije zagrebačkih tračnica. U lipnju 2024. pokrenuta je nabava za četiri odvojene grupe radova na zagrebačkoj tramvajskoj pruzi. Odabrani su izvođači za sve dionice, a iz ZET-a su nam rekli više o planiranim rokovima izvedbe.
– Početak radova na Ksaverskoj cesti i Ribnjaku očekuje se po završetku ove školske godine, odnosno sredinom lipnja s rokom završetka do kraja kolovoza 2025. godine, dok bi se na jesen trebale obnavljati pruga u Branimirovoj ulici od Glavnog kolodvora do Draškovićeve, te raskrižje Savske i Tratinske ulice, naveli su tada iz ZET-a, a ostalo je počeci radova zasad, čini se, teku po planu, a uređivat će se i raskrižje Šubićeve i Zvonimirove. Više o zagrebačkoj tramvajskoj mreži pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.