Osijek dobiva mega spoj istoka i zapada: Cestu uz prugu na koju će se spajati sve usporedne ulice i naselja
Grad Osijek zaključio je natječaj za izradu projektne dokumentacije za izgradnju intrazonske prometnice od Ulice sv. L. B. Mandića do Svilajske ulice u Osijeku. Posao će obaviti zajednica ponuditelja čiji je nositelj tvrtka I D T, a član tvrtka Lineal, za 73.500 eura sa PDV-om. Riječ je velikom projektu novog spoja istoka i zapada grada koji se dugo čeka, te se naslanja na lani završen novi podvožnjak u Mandićevoj ulici. Trebao bi postati top ulica za rastrećenje prometne ‘špice’, a prije svega Strossmayerove i Gundulićeve ulice.

Kranjčevićeva ulica, Osijek | foto: ilustracija
U izradu kreće projektna dokumentacija za izgradnju nove prometnice u Osijeku koja će povezivati dva dijela grada, a o kojoj se priča više od desetljeća. Za posao je upravo odabran projektant, zajednica ponuditelja čiji je nositelj tvrtka I D T, a član tvrtka Lineal, koji bi posao trebali završiti kroz 60 dana, a naplatit će ga 73.500 eura sa PDV-om.
Intrazonska prometnica, odnosno nova ulica S. S. Kranjčevića, protezat će se od ulice sv. L. B. Mandića do Svilajske ulice u Osijeku, te će biti ukupne duljine od približno 3.000 metara. Sukladno prostorno planskoj dokumentaciji povezivat će na istoku podvožnjak u Ulici sv.L.B.Mandića sa Svilajskom ulicom na zapadu grada.
Spoj istoka i zapada
Nova prometnica značajna je cesta zapadnog dijela grada, longitudinalno planirana u složenom koridoru prometa sa sjeverne strane željezničke pruge, koja može kvalitetno preuzeti uzdužni promet u smjeru istok – zapad.
Planirana trasa kreće se od postojeće Svilajske ulice te zavojem nastavlja u pravcu istoka paralelno sa željezničkom prugom preko Ulice S. S. Kranjčevića sve do autobusnog i željezničkog kolodvora pa i dalje preko Ulice D. Cesarića spaja na Vukovarsku ulicu. Predviđena prometnica zasigurno će osigurati brzo ‘dreniranje’ prometne gradske četvrti Retfala ka istoku i zapadu grada.

Kranjčevićeva ulica, puna trasa radova | foto: screen shot satelitska snimka aktualnog stanja
Idejni projekt
Zavod za urbanizam i izgradnju Osijek izradio je idejni projekt za novu prometnicu, te je 18. srpnja 2025. ishođena lokacijska dozvola. Ističe se kako je pravomoćna lokacijska dozvola potrebna za pokretanje postupka izvlaštenja zemljišta na trasi buduće prometnice, a koja nisu u vlasništvu Grada Osijeka te je osnova za izradu glavnog projekta.
Idejnim projektom, sukladno kojem je ishođena lokacijska dozvola, planirana je fazna izgradnja prometnice uz obvezu izrade priključaka svih poprečnih ulica. To su: Dubrovačka, Našička, Dalmatinska, Kolodvorska, Mlinska i Marjanska ulica, te Vijenac Petrove Gore i Vijenac Dinare.
Obuhvat radova
Projekt obuhvaća izgradnju kolnika za dvosmjerni promet u širini 7 do 9 metara, te duljine približno 3.090 metara. Približna širina karakterističnog profila građevine, uključujući biciklističku i pješačku infrastrukturu iznosi maksimalno 17 metara.
U sklopu projekta planirana je i izgradnja kružnog toka ovalnog oblika s jednim prometnim trakom širine 6 metara, unutarnjeg promjera 10 metara, te duljine približno 125 metara. Kao i konstrukciju 100 okomitih parkirališnih mjesta od čega će 7 biti za osobe s invaliditetom.
Također, duž nove prometnice gradit će se pješačke staze, odnosno nogostupa u širini od minimalno 1,6 metara, ukupne duljine 800 metara. Kao i biciklističke staze širine minimalno 3,6 metara, te ukupne duljine 2.980 metara.
Uz sve navedeno duž novog spoja istoka i zapada grada planirana je izgradnja javne rasvjete i kanalizacije, uklapanje priključaka na postojeće kolne pristupe, te uređenje zelenih površina i sadnja novog drvoreda na dijelovima gdje za to postoje prostorne mogućnosti. Planirano je da trasom prolazi i javni prijevoz pa će se graditi i autobusna ugibališta.

Kranjčevićeva ulica, Osijek | foto: screen shot Google street view
Osam faza
Projekt bi se trebao izvoditi u osam faza, a prvih sedam obuhvaćaju po jedan komad trase od Mandićeve do Svilajske ulice. U svakoj od tih faza tako bi novi dio prometnice trebao dobiti novu prometnu površinu, javnu rasvjetu i mješovitu kanalizaciju.
U prvoj fazi je potez od ulice sv. L.B. Mandića do ulice Podvinje, a u drugoj fazi je potez od ulice Podvinje do novog ulaz u tvrtku Vodovod, dok se trasa treće faze proteže od novog ulaza u Vodovod do Dalmatinske ulice.
Četvrta faza obuhvaća potez od Dalmatinske do Kolodvorska ulice, peta od Kolodvorske ulice do zapadne granice na k.č.br. 9220/57 , dok će se u šestoj fazi raditi od zapadne granice na već spomenutoj čestici do južne granica na k.č.br. 9220/1. U sedmoj fazi južna granica će se spojiti sa Svilajskom ulicom.
U posljednjoj, osmoj fazi, radit će se sanitarno – fekalna kanalizacija duljine približno 1.172 metara i vodovod ukupne duljine od približno 3.260 metara.