Pretraga

Veliki istarski projekt: Novi autobusni kolodvor gradi se punom parom, a digla se i betonska konstrukcija

A- A+

Radovi na novom rovinjskom autobusnom kolodvoru napreduju brže nego što je planirano, a gradilište na Concetti iz dana u dan mijenja vizuru tog dijela grada. Podignuti su prvi veliki betonski elementi nadstrešnice, konstrukcije koja će uskoro biti glavno mjesto ulaska i izlaska tisuća putnika. Projekt vrijedan gotovo četiri milijuna eura tako ulazi u novu fazu radova, koji će donijeti Rovinju infrastrukturu kakvu već godinama zaslužuje.

izgradnja autobusnog kolodvora u Rovinju | Foto: IstraIN

Radovi na izgradnji novog autobusnog kolodvora u Rovinju napreduju brže nego što je planirano, a gradilište na Concetti iz dana u dan poprima obrise budućeg modernog prometnog čvorišta. Trenutno se izvode opsežni betonski radovi na temeljenju velike nadstrešnice, ključnog elementa pod kojim će se uskoro odvijati cjelokupni putnički i autobusni promet. Projekt vrijedan 3,96 milijuna eura s PDV-om, koji izvodi tvrtka Birčić Gradnja, donosi Rovinju dugo očekivanu zamjenu za postojeći, zastarjeli kolodvor smješten u samom srcu grada.

Zašto Rovinj treba novi kolodvor i što se gradi na Concetti?

Rovinj je jedan od najposjećenijih gradova na Jadranu, a dobar dio njegovog identiteta počiva na uređenosti prostora i visokim standardima javne infrastrukture. Međutim, današnji autobusni kolodvor, izgrađen još 1968. godine, odavno ne prati razvoj grada. Smješten na frekventnom križanju ulica Carducci, Trg na Lokvi i M. Benussi, postao je opterećenje za promet, a putnicima već godinama pruža skromne uvjete. Kako bi se riješilo prometno zagušenje u staroj gradskoj jezgri i poboljšao pristup javnom prijevozu, Grad Rovinj još je 2021. predstavio plan preseljenja kolodvora na lokaciju Concetta, gdje je sada u tijeku izgradnja potpuno novog kompleksa koji će preuzeti sve funkcije dosadašnje postaje.

Na prostoru od gotovo 7.000 četvornih metara gradi se suvremeni terminal s dvije jasno definirane cjeline – osnovnom zgradom i prostranom nadstrešnicom s peronima. Sama zgrada zamišljena je kao moderan prizemni objekt tlocrtne površine 220 kvadrata, u kojoj se smještaju čekaonica s prodajom karata, sanitarni čvor i manji ugostiteljski objekt s vanjskom terasom. Cilj je stvoriti ugodan prostor u kojem putnici, turisti i građani imaju sve potrebne sadržaje na jednom mjestu, bez gužve i uskih funkcionalnih ograničenja starog terminala.

izgradnja autobusnog kolodvora u Rovinju | Foto: IstraIN

Prometno rješenje i funkcionalna organizacija novog terminala

Novi rovinjski autobusni kolodvor projektiran je tako da odgovori na sve potrebe budućeg rasta prometa, ali i da osigura protočnost u području koje se ljeti suočava s velikim pritiskom putnika i vozila. Pod glavnom nadstrešnicom smješteno je šest natkrivenih perona, dok se na sjevernom dijelu kompleksa nalaze dodatna četiri nenatkrivena perona te dva parkirna mjesta za servisne potrebe. Uz to, izgrađuje se parkiralište s ukupno 29 mjesta, od kojih su dva rezervirana za osobe s invaliditetom, te šest parkirnih mjesta za taxi vozila.

Ulaz i izlaz iz kolodvora zadržani su na postojećim točkama, ulaz s Aleje Ruđera Boškovića, a izlaz na Ulicu Concetta, uz rekonstrukcijske zahvate kako bi se nove interne prometnice optimalno uklopile u javnu cestovnu mrežu. Time se osigurava nesmetan ulaz i izlaz autobusa bez dodatnog opterećenja obližnjih ulica. S tehničke strane, projekt više ne uključuje prvotno planirano podzemno parkiralište, čime je pojednostavljena izvedba i izbjegnuti su zahtjevni zahvati u tvrdoj stijenskoj podlozi, što je ujedno značajno smanjilo troškove.

Copy link
Powered by Social Snap