Pretraga

Galerija gradilišta: Ide u vis novi autobusni kolodvor uz more, ugrađuje se 2.400.000 kg čeličnih elemenata

A- A+

Prema idejnom rješenju koje potpisuje arhitektonski studio 3LHD, uz obalu mora u Rijeci sada se već ozbiljno prepoznaju vizure budućeg Kompleksa Zapadna Žabica, odnosno novog, grandioznog autobusnog kolodvora na Kvarneru. Gradilište svakodnevno vrvi od radnika, a ‘kockice’ se samo slažu i uzdižu. Od ukupno planiranih oko 2.400.000 kilograma elemenata, oko 575.000 kilograma već je ugrađeno u objekt. Evo kako to izgleda.

Zapadna Žabica

Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka

Nakon približno dvije godine od početka realizacije projekta, Novi Autobusni kolodvor Rijeka, odnosno kompleks Zapadna Žabica, polako, ali sigurno izranja uz obalu u središtu grada. Na pragu ljeta završeni su duboki temelji, te je krenula izvedba betonske konstrukcije, a sada se jasno naziru vizure čelične konstrukcije koje će se isticati s morske strane.

Gradonačelnica Rijeke, Iva Rinčić, sa suradnicima obišla je gradilište gdje su trenutačno u tijeku montaža čelične konstrukcije i završni betonski radovi. Prema informacijama predstavnika tvrtke investitora Best in Parking, izgradnja budućeg autobusnog kolodvora s garažom i pratećim sadržajima napreduje predviđenom dinamikom.

Izdvojeni članak

Najveći autobusni kolodvor na Kvarneru imat će zelenu garažu, spiralu okruženu vrtovima

Na gradilištu svakodnevno radi oko stotinu radnika, a koordinator zaštite na radu izvještava da je stanje sigurnosti zadovoljavajuće. U drugoj fazi projekta do sada je ugrađeno više od 12.500 kubika betona, što odgovara otprilike 1.800 betonskih miksera, više od 1.700 tona armature te dodatnih 30 tona armature za prednaprezanje.

Završena prva faza

Najzahtjevnija, prva faza projekta, završena je u ožujku ove godine, kada su dovršeni radovi temeljenja budućeg kolodvora. Nakon rušenja starih skladišta i preseljenja instalacija HŽ-a, HEP-a i HT-a, izvedeni su zahtjevni radovi dubokog temeljenja na nasipanom zemljištu riječke luke. U toj je fazi ugrađeno 363 pilota ukupne duljine 4.300 metara, s ukupno oko 2.700 kubika betona i približno 549.000 kilograma armature.

Zatim je krenulo postavljanje impresivne čelične konstrukcije. Od ukupno planiranih oko 2.400.000 kilograma elemenata, oko 575.000 kilograma već je ugrađeno u objekt. Ovdje treba reći da će zgrada budućeg kolodvora biti duga oko 230 metara, a zbog složenosti i veličine gradilište je podijeljeno na tri konstruktivna dijela.

Zapadna Žabica

Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka

Zapadna Žabica

Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka

Tri cijeline

Na zapadnom dijelu, D1, završeni su armiranobetonski radovi na temeljnoj ploči, jezgri, stupovima, zidovima i stropnoj ploči. U tijeku je pak montaža čelične konstrukcije, uključujući vertikalnu dijagonalnu konstrukciju (diagrid) te horizontalne čelične I profile s trapezoidnim limom, koji čine spregnutu čelično-betonsku konstrukciju.

Na srednjem dijelu, D2, završeni su armiranobetonski radovi na temeljnoj ploči, a trenutačno se izvode stubišne jezgre te stupovi, zidovi i podna ploča. Sve uz paralelnu montažu čelične konstrukcije – diagrida i horizontalnih I profila s trapezoidnim limom.

Na istočnom dijelu, D3, također su dovršeni armiranobetonski radovi na temeljnoj ploči, zidovima i stupovima prizemlja te na prednapregnutoj stropnoj ploči prizemlja. Nakon završetka stupova i zidova kata izvodi se prednapregnuta stropna ploča kata.

Zapadna Žabica

Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka

Zapadna Žabica

Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka

Trgovački centar i 14 perona

Izgradnji Kompleksa Zapadna Žabica započeli su u prosincu 2023. godine, a vrijednost investicije iznosi oko 70 milijuna eura, izvještava Grad Rijeka. Projekt obuhvaća izgradnju novog autobusnog kolodvora s 14 perona te pratećih trgovačkih i poslovnih prostora na ukupnoj površini od oko 8.000 četvornih metara bruto, kao i javne garaže s oko 900 parkirnih mjesta, od kojih će 150 biti rezervirano za stanare.

Otvorenje Kompleksa Zapadna Žabica očekuje se tijekom 2026. godine, čime će Rijeka dobiti najbolje opremljeni autobusni kolodvor te jednu od najvećih javnih garaža u Hrvatskoj. Radove izvodi zajednica ponuditelja, tvrtki Texo Molior i Karst, a vrijednost investicije je oko 70 milijuna eura.

Žabica Rijeka

Žabica Rijeka | foto: 3LHD

Žabica Rijeka

Žabica Rijeka | foto: 3LHD

Copy link
Powered by Social Snap