Indijci, nova građevinska sila u Hrvatskoj? ‘Najteži’ željeznički projekt mogao bi pripasti tvrtki iz Mumbaija
Cjenovno ‘najteži’ željeznički projekt u Hrvatskoj mogao bi pripasti tvrtki sa sjedištem u Mumbaiju? Tako daje naslutiti zapisnik s otvaranja ponuda pristiglih za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo-Novska. Radove na 83 kilometra željezničke infrastrukture, procijenjene na 620 milijuna eura, Indijci bi mogli izvesti za 57 milijuna više, što je najjeftinija ponuda. Jesu li i dalje preskupi i imaju li sve potrebne dokumente? Znat će se uskoro.

radovi na željezničkoj pruzi | foto: HŽ Infrastruktura
Od svih projekata modernizacije željezničke pruge diljem Hrvatske, predviđenom cifrom je ‘najteži’ onaj na potezu Dugo Selo-Novska. Projekt za koji je HŽ Infrastruktura nabavu od 620 milijuna eura pokrenula u veljači ove godine, iznosom je premašio druge milijunske planove, a sada su konačno otvorene ponude – izvijestili su iz HŽ-a. Evo koje četiri tvrtke se natječu za ogroman posao na željeznici i koliko cijene svoj budući posao.
Najveći željeznički projekt ikad!
Dana 21. srpnja 2025. godine otvorene su pristigle ponude za radove na najvećem željezničkom projektu u povijesti Republike Hrvatske, izvještavaju iz HŽ Infrastrukture. Naravno, radi se o ‘Rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo-Novska’. Uređenje 83 kilometra željeznice, uz pomoć EU fondova, prema procjeni bi se moglo izvesti za 620 milijuna eura.
Na natječaj koji je ‘pušten’ u sustav javne nabave 10. veljače 2025., a zaključen na današnji dan, pristigle su četiri ponude. Od četiri pristigle ponude, javila su se dva ponuditelja iz Indije i dva iz Turske. Najjeftiniju ponudu dala je tvrtka sa sjedištem u Mumbaiju, Afcons Infrastructure Limited, koji su posao spremni napraviti za 677.071.899,78 eura bez PDV-a. Iza njih ponudom su opet Indijci spremni srediti prugu za 779.886.164,56 eura, a radi se o zajednici ponuditelja Ashoka Buildcon Limited.
Idući na redu su Cengiz Insaat Sanaci ve Ticaret A.S. koji se nerijetko javljaju za izvedbu velikih infrastrukturnih ponuda u Hrvatskoj, ali i u susjedstvu. Njihova ponuda je ‘teška’ 873.123.946,34 eura, dok je najskuplja ponuda tvrtke Dogus Insaat ve Ticared A.S., od gotovo milijardu eura. Svi iznosi isključuju PDV.
Prugu bi mogli graditi Indijci
Pristigle ponude, navode iz HŽ-a, bit će evaluirane u zakonski određenom roku, da bi se po odabiru ekonomski najpovoljnijeg ponuditelja s istim i potpisao ugovor o modernizaciji nove pruge. Prema trenutnom stanju stvari, evidentno je najjeftiniji ponuditelj iz Indije Afcons Infrastructure Limited – iako je i ta ponuda 57 milijuna eura skuplja od procjene.
Za ovu tvrtku, naručitelj radova prvo mora utvrditi da je ponuda valjana, a potom i prosuditi može li ‘rastegnuti’ obruč prihvatljivih sredstava za izvedbu projekta. Tek onda, druge opcije mogu se isključiti kao neprihvatljive, a s odabranima ugovoriti radove. Ne budu li pak ‘najjeftiniji’ prihvatljivi, natječaj bi mogao biti poništen, budući da su sve ostale ponude još puno skuplje od predviđenih 620 milijuna za nove tračnice.
Iz HŽ Infrastrukture podsjećaju kako uz kompletnu rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka međunarodne željezničke pruge, planirani radovi obuhvaćaju rekonstrukciju kolodvora i stajališta, denivelaciju ili ukidanje većine željezničko-cestovnih prijelaza, te ugradnju novih uređaja i drugih elemenata prometno-upravljačkoga i signalno-sigurnosnoga željezničkog infrastrukturnog podsustava.
Predviđena je i rekonstrukcija i izgradnja novih elemenata te uređaja elektroenergetskoga željezničkog infrastrukturnog podsustava, a po završetku radova brzina na dionici Dugo Selo–Novska iznosila bi do 160 km/h. Ovdje pročitajte o planovima za prugu prema Splitu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.