Pretraga

95.000 vozila dnevno u 60 godina: U mega rekonstrukciju kreće važan ‘predsjednički’ most u Americi

A- A+

U Sjedinjenim Američkim Državama nastavljaju se veliki infrastrukturni projekti, a među njima se ističe obnova mosta Theodore Roosevelt, koji povezuje glavni grad Washington, D.C., i Sjevernu Virginiju. Vrijednost zahvata iznosi 127 milijuna dolara, a radovi će trajati do 2028. godine. Most je izgrađen prije više od šest desetljeća, a danas njime svakodnevno prometuje oko 95.000 vozila, čime se potvrđuje njegova važnost kao ključne prometne arterije glavnog grada.

most Theodore Roosevelt | Foto: NPCP plan oporavka

U Sjedinjenim Američkim Državama nastavljaju se značajni infrastrukturni zahvati, a jedan od najvažnijih projekata u glavnom gradu Washingtonu, odnosi se na potpunu obnovu mosta Theodore Roosevelt – ključne poveznice između Washingtona i Sjeverne Virginije. Ministarstvo prometa Distrikta Columbia (DDOT) objavilo je kako će projekt obnove, vrijedan 127 milijuna dolara, započeti sljedeći tjedan i trajati do 2028. godine.

Izdvojeni članak

Ovaj most – tunel spada u sedam inženjerskih čuda svijeta, sada se širi, a buši ga stroj od 7.000 kW

U lošem stanju

Rooseveltov most, izgrađen prije više od 60 godina, svakodnevno koristi gotovo 95.000 vozila te predstavlja vitalnu prometnu arteriju za tisuće putnika koji ulaze i izlaze iz grada. Iz DDOT-a poručuju kako je most već dulje vrijeme u lošem građevinskom stanju, zbog čega je sveobuhvatan remont nužan.

Planirani radovi uključuju zamjenu vozne palube, ojačanje konstrukcije, novi premaz, modernizaciju sigurnosnih barijera i ograda, postavljanje nove prometne signalizacije te značajno proširenje sjevernog nogostupa, koji će nakon zahvata biti širi za dodatna tri metra. Time će se poboljšati sigurnost i pristupačnost za pješake i bicikliste.

most Theodore Roosevelt | Foto: NPCP plan oporavka

Konfiguracija ostaje ista

Unatoč opsežnoj obnovi, most će zadržati postojeću konfiguraciju prometnih traka – tri ulazne, tri izlazne i jednu reverzibilnu. Ipak, tijekom izvođenja radova očekuju se povremena smanjenja broja traka, zastoji na međudržavnoj cesti I-66 i obližnjim prometnicama, kao i ograničenja u pristupu za pješake. Vlasti preporučuju građanima da koriste alternativne rute, javni prijevoz ili zajednički prijevoz, te da prate redovita DDOT-ova ažuriranja. Projekt se u velikoj mjeri financira iz saveznih sredstava, pri čemu američka vlada pokriva 90 posto ukupnih troškova.

Most je posljednji put temeljitije pregledan 2014. godine, nakon manjih sanacijskih zahvata iz 2013., kada su stručnjaci identificirali dodatna oštećenja i potrebu za širim intervencijama. No, zbog ograničenih sredstava i prioriteta na drugim mostovima, obnova je više puta odgađana sve do danas.

most Theodore Roosevelt | Foto: NPCP plan oporavka

Završna faza mosta Geordie Howe

Paralelno s radovima u Washingtonu, u tijeku je završna faza izgradnje mosta Geordie Howe koji će premostiti rijeku Detroit i povezati Sjedinjene Američke Države s Kanadom. Unatoč pomicanju prvotnih rokova i porastu troškova, očekuje se da će most biti pušten u promet najesen ove godine. Spajanje dviju obala planirano je za kraj ovog mjeseca, čime će konstrukcija postati najduži ovješeni most na kontinentu.

Projekt je započeo 2018. godine, a trenutno preostaje dovršiti još središnji segment duljine 26 metara, koji razdvaja američku i kanadsku stranu. Prije toga, treba završiti 15 metara palube s američke strane. Po završetku radova, most će imati najduži raspon među svim ovješenim mostovima u Sjevernoj Americi, što mu daje ne samo tehničku važnost nego i stratešku ulogu u prekograničnoj povezanosti regije.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap