Austrijanci pripremaju prometnice za ljeto: Završava se veliki most u Burgenlandu, a gotova je i dugo iščekivana brza cesta
S početkom ljetne sezone intenziviraju se infrastrukturni radovi diljem Europe, a osobito se ističu ona austrijska gradilišta koja se nalaze na važnim prometnim pravcima prema Hrvatskoj i Jadranu. Među njima napreduje i izgradnja velikog mosta na brzoj cesti S31 kod Sieggrabena u Burgenlandu. Ovoga su tjedna postavljeni posljednji elementi konstrukcije, čime je dovršena jedna od ključnih faza projekta. Ukupno su izgrađena četiri mosta sa stupovima visine do 56 metara. Projekt vrijedan 72 milijuna eura ASFINAG planira dovršiti do ljeta 2026. godine. Uz to je, nakon pet godina radova, dovršena i sigurnosna nadogradnja brze ceste Arlberg.

Most Sieggraben u Austriji | Foto: Swietelsky
S dolaskom ljeta intenziviraju se infrastrukturni radovi diljem Europe, a posebno su u fokusu ona austrijska gradilišta koja se nalaze na ključnom prometnom pravcu prema Hrvatskoj i Jadranu. Tim će rutama i ove sezone prolaziti velik broj turista na putu prema našoj obali. Među značajnijim projektima ističe se izgradnja novog mosta na brzoj cesti S31 kod Sieggrabena u Burgenlandu, čiji napredak redovito prati i izvještava austrijska uprava za autoceste ASFINAG.
Postignut važan korak
U sklopu sigurnosnog proširenja dionice S31 prema Weppersdorfu, provodi se i rekonstrukcija dolinskih prijelaza kod Sieggrabena, osobito u smjeru Oberpullendorfa. Projekt uključuje izgradnju četiri nova mosta dužine do 470 metara, s masivnim stupovima koji dosežu visinu od 56 metara. Novi mostovi bit će konstruirani tako da potpuno odvajaju kolničke trake, čime se značajno povećava sigurnost prometa – sprječavaju se frontalni sudari te se smanjuju rizici prometnih nesreća, zastoja i gužvi.
Ovog je tjedna ostvaren važan iskorak – završeno je premošćivanje doline Sieggraben, čime je dovršena ključna etapa projekta. Posljednji segmenti mosta postavljeni su tehnikom inkrementalnog porinuća, sofisticiranim inženjerskim postupkom kojim se konstrukcija izrađuje u fazama iza upornjaka, a zatim, pomoću hidrauličnih preša, postupno gura preko nosača. Posebni klizni ležajevi na stupovima omogućuju precizno i sigurno pomicanje konstrukcije, što ovu metodu čini idealnom za izgradnju mostova preko zahtjevnih terena, poput dubokih dolina, bez potrebe za dodatnim potpornim strukturama.

Most Sieggraben u Austriji | Foto: Swietelsky
Inovativni model ugovaranja
Poseban aspekt ovog projekta jest primjena tzv. procesa saveza – inovativnog modela ugovaranja temeljenog na partnerskoj suradnji između investitora i izvođača. Umjesto klasičnog sustava natječaja s unaprijed određenim troškovima, ovdje se formira zajednički tim koji dijeli i rizike i dobit, s ciljem bolje kontrole troškova, više kvalitete i brže realizacije. Generalni direktor ASFINAG-a Andreas Fromm, istaknuo je da je ovaj model od početka omogućio iznimno učinkovito izvođenje radova, a rješavanje izazova kroz partnerstvo pokazalo se kao izuzetno vrijedno iskustvo. ASFINAG namjerava isti pristup primjenjivati i u budućim infrastrukturnim projektima.
Projektni voditelj Harald Mayer naglašava da se završetkom ove faze znatno približilo planiranom otvaranju dionice za promet u 2026. godini, dok Hubert Wetschnig, glavni izvršni direktor HABAU GRUPE, naglašava kako ovaj projekt predstavlja sjajan primjer kako tehnička izvrsnost, suradnja i odgovornost prema okolišu mogu uspješno funkcionirati zajedno.
Završena brza cesta
U međuvremenu, nakon pet godina radova, dovršena je sigurnosna nadogradnja brze ceste Arlberg (S16). ASFINAG je u taj projekt uložio oko 50 milijuna eura, s ciljem smanjenja prometnih zastoja u području Bludenza i oko tunela Dalaas. Od 2021. godine provedene su brojne mjere, uključujući izgradnju dodatne trake na uzbrdici između autoceste A14 i tzv. Glasbühela, čime je znatno poboljšan protočnost prometa, osobito tijekom zimskih mjeseci kada je pojačan turistički promet.
Kako ističe Andreas Fromm, zahvaljujući ovim zahvatima prometne gužve su osjetno smanjene, posebno oko Bludenza, dok je broj intervencija vezanih uz blokade prometa u tunelu Dalaas također značajno reduciran. Uz povećanu sigurnost i bolju zaštitu od buke, nova prometna infrastruktura podiže kvalitetu života lokalnog stanovništva.
Između čvorišta Bludenz-Ost i Bings izgrađena je gotovo tri kilometra duga dodatna prometna traka, a rekonstruirana su i oba čvorišta. Na čvorištu Bings izgrađena su dva nova mosta s biciklističkom i pješačkom stazom, čime je u suradnji s pokrajinom Vorarlberg, gradom Bludenzom i općinom Stallehr dodatno povećana sigurnost lokalne cestovne mreže. Zajedničkim financiranjem postavljena je i zaštita od buke, a provedene su i brojne obnove prometnica, sve u cilju povećanja sigurnosti i udobnosti za korisnike prometnog sustava. Nedavno je započela obnova važnog austrijskog čvorišta, a više od tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.