Pretraga

Galerija: Povijesni trenutak za hrvatski megaprojekt, iz Egipta u Rijeku uplovio brod od gotovo 400 metara

A- A+

Terminal Rijeka Gateway jedan je od najvećih logističkih projekata u Hrvatskoj i najveća privatna investicija u toj oblasti, koja je upravo doživjela važan iskorak otvaranjem prvog komercijalnog broda, pristiglog iz Egipta. S kapacitetom od 650.000 TEU, modernim dizalicama i automatiziranim sustavima, terminal Rijeci omogućuje ključnu povezanost za robu prema srednjoj Europi. Uz terminal je obnovljeno i povijesno skladište 22, koje će služiti kao upravna zgrada, spajajući suvremenu funkcionalnost i kulturnu baštinu.

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group

Terminal Rijeka Gateway najveća je privatna investicija u logistiku u Hrvatskoj, rezultat zajedničkog ulaganja APM Terminals i ENNA Grupe. S kapacitetom od 650.000 TEU u prvoj fazi i mogućnošću prihvata velikih kontejnerskih brodova do 18.000 TEU, terminal Rijeci daje stratešku poziciju kao glavnom ulazu za robu koja putuje prema srednjoj Europi.

Nedavno je terminal dočekao svoj prvi komercijalni brod, Al Jasrah, što simbolično označava početak operativne faze nakon uspješnih testiranja tijekom ljetnih mjeseci. Terminal je u dvije godine izgrađen i opremljen suvremenom infrastrukturom: četiri daljinski upravljane STS dizalice, 15 RTG dizalica na kotačima, dvije RMG dizalice na tračnicama i 28 terminalskih traktora, sve povezano u jedinstveni kontrolni centar. Automatizacija procesa i korištenje energije iz obnovljivih izvora čine ga prvim takvim terminalom u jadranskoj regiji.

Izdvojeni članak

Foto: Ovo je kompletan arsenal dizalica terminala Rijeka Gateway

Brod iz Egipta

Prvi komercijalni brod na terminalu Rijeka Gateway, Al Jasrah, dug 368 i širok 51 metar, stigao je iz egipatskog Port Saida u sklopu rute Azija – Europa. Kapetan broda primio je prigodno priznanje od predstavnika terminala, Petera Corfitsena i Tomislava Rosandića, u prisustvu ministra prometa Olega Butkovića.

Ministar Butković istaknuo je da je dolazak broda povijesni trenutak za Hrvatsku. Naglasio je da je realizacija terminala rezultat višegodišnjeg truda i vjerovanja u strateški potencijal Rijeke. Podsjetio je da su brojne prepreke, uključujući izgradnju državne ceste 403, gotovo ugrozile projekt, ali upornost i suradnja svih dionika omogućili su uspješan završetak investicije.

Prva faza terminala trenutno obuhvaća 400 metara obale i dubinu od 20 metara, s kapacitetom od 650.000 TEU godišnje. Nakon planirane dogradnje, obala će se proširiti na 680 metara, a kapacitet premašiti milijun TEU, čime Rijeka postaje nezaobilazna ulazna točka za transport robe prema srednjoj Europi.

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group

Projekt nizinske pruge

Ministar Butković također je naglasio da pred riječkim prometnim pravcem stoji još mnogo posla, pri čemu je izgradnja nizinske željezničke pruge ključna. Prema njegovim riječima, postojeća pruga može zadovoljiti trenutne potrebe terminala, ali za puni potencijal i učinkovitost potrebna je nova pruga. Ministar je najavio ubrzanje projektiranja i gradnje uz korištenje dostupnih europskih sredstava.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Denis Vukorepa, ocijenio je projekt najvećim i najvažnijim generacijskim pothvatom u riječkoj luci. Kako kaže, ukupna vrijednost svih investicija – terminala, cestovne i željezničke infrastrukture, doseže oko 600 milijuna eura.

Generalni direktor Rijeka Gatewaya, Peter Corfitsen, istaknuo je da terminal predstavlja modernu, tehnološki naprednu i održivu luku koja doprinosi lokalnom i nacionalnom gospodarstvu, brinući pritom o zajednici i okolišu. Naglasio je ponos na tim koji uskoro broji 300 zaposlenika te vjeru da terminal može postati jedan od najboljih u regiji.

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group

50.000 sati treninga

Tomislav Rosandić, glavni financijski direktor terminala, dodao je da je kvalitetna obuka zaposlenika bila ključ uspjeha. Tim je proveo više od 50.000 sati treninga i posjetio terminale širom svijeta kako bi implementirao najbolje prakse. Naglasio je da je izgradnja nizinske pruge od strateške važnosti za povezivanje terminala i pozicioniranje Rijeke kao ključne ulazne točke za srednju i jugoistočnu Europu. Johan Sigsgaard iz A.P. Moller – Maersk poželio je terminalu dobrodošlicu u njihovu oceansku mrežu, naglašavajući da time jača povezanost i vrijednost za korisnike i opskrbne lance.

Uz terminal, završena je i obnova povijesnog skladišta 22 u kompleksu Metropolis. Obnova je provedena pod nadzorom konzervatora i uz primjenu suvremenih protupotresnih mjera, a zgrada će postati upravna zgrada terminala, dajući novu vrijednost kulturnoj baštini Rijeke.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap