Pretraga

HAC nastavlja s obnovom mostova na autocestama: Jedan u Posavini dobit će veliku sanaciju

A- A+

Dok mnogi u prosincu razmišljaju o putovanjima i blagdanskim gužvama, Hrvatske autoceste kreću u obnovu jednog od svojih najopterećenijih objekata. Most preko potoka P-3 na A3 uskoro ulazi u sveobuhvatnu sanaciju vrijednu 690 tisuća eura, presudnu za sigurnost na jednoj od najprometnijih dionica u zemlji. Planirana sanacija obuhvaća kolničku ploču, betonsku konstrukciju, odvodnju i pristupne rampe te će most nakon radova biti vraćen u potpuno tehnički ispravno i dugotrajno stabilno stanje.

Sanacija mosta na autocesti A3 | Foto: Canva, google maps

Hrvatske autoceste (HAC) ulaze u novu fazu održavanja najopterećenijih objekata, a među zahvatima koji uskoro kreću nalazi se i sveobuhvatna sanacija mosta preko potoka P-3 na autocesti A3, u blizini naselja Brodski Varoš. Riječ je o dvostrukom objektu, lijevom i desnom mostu, smještenom na km 214+195 između Bregane i Lipovca. Za izvođača radova procijenjenih na 690.000 eura upravo se raspisuje natječaj, čime počinje obnova važnog čvorišta koje svakodnevno preuzima velik prometni teret.

Stanje mosta i njegove konstrukcije

Most preko potoka P-3 sastoji se od dva odvojena objekta, za svaki smjer autoceste zasebno. Širine su 14,3 metra, s kolničkim trakom od 10,7 metara u kojem se nalaze dvije prometne trake i jedna zaustavna, dok se na vanjskim rubovima nalaze pješački hodnici širine 1,25 do 1,4 metra. Gornji ustroj čine prednapeti SAN 75 nosači te betonska ploča, dok se donji ustroj oslanja na montažne stupove i upornjake izvedene od betona kvalitete MB-250 i MB-400.

Izdvojeni članak

Pukotine, vlaga i korozija: HAC ugovorio sanaciju tunela na prometnicama prema moru

– Pregledi su pokazali nekoliko tipičnih oštećenja za konstrukciju ove starosti, degradaciju betona na pješačkim stazama, istrošene vijence, lokalnu koroziju armature, oštećene hidroizolacijske slojeve i dotrajalu elastomernu ležajnu opremu. Na pristupnim rampama uočena je i istrošenost asfaltnog zastora te dotrajale prijelazne naprave koje više ne osiguravaju ujednačen prijelaz između rampe i mosta. Sustav odvodnje također je zahtijevao obnovu, jer su pojedini elementi bili začepljeni, dotrajali ili neadekvatni za dugotrajnu zaštitu konstrukcije, piše u dokumentaciji.

Sanacija gornjeg ustroja i kolničke ploče

Radovi će se vršiti u dvije faze, prvo na lijevom, zatim na desnom objektu, kako bi promet ostao funkcionalan. Obnova gornje plohe počinje uklanjanjem odbojne i pješačke ograde, bukobrana te dotrajalog sloja lijevanog asfalta na pješačkim stazama. Nakon pranja površina slijedi detaljna detekcija oštećenja i uklanjanje degradiranih dijelova betona do dubine od dva centimetra.

U ovoj fazi obnovit će se sva oštećena i korodirana armatura, ugradit će se novi vijenci te nanijeti suvremeni hidroizolacijski sustav kako bi se spriječio prodor vode u konstrukciju. Pješačke staze djelomično će se betonirati iznova, a ostatak će se reprofilirati do visine uklonjenog materijala.

Izdvojeni članak

Podvodna sanacija važnog mosta na zagrebačkoj obilaznici, za dulji život konstrukcije

Odbojna ograda dobit će nova sidrišta i anker ploče, a bukobran na višoj strani objekta bit će potpuno zamijenjen. Spojevi između starih i novih površina te rubnjaka bit će zabrtvljeni poliuretanskim kitom kako bi se osigurala nepropusnost i elastičnost. U sklopu radova predviđena je i obnova prijelaznih naprava na oba upornjaka, uključujući uklanjanje dotrajalog asfalta, izradu plivajuće ploče te ugradnju novog asfaltnog zastora – nosivog i habajućeg sloja. Time će se ukloniti dosadašnje neravnine i osigurati siguran prijelaz vozila.

Donji ustroj i sustav odvodnje

Na donjoj strani konstrukcije radovi počinju temeljitim pranjem kako bi se otkrila sva oštećenja. Hidrodinamičkim postupkom uklonit će se degradirani betonski dijelovi, a sve pukotine šire od 0,3 mm tlačno će se injektirati. Nakon sanacije armature i reprofilacije betona, cijela površina dobit će trajnoelastični zaštitni premaz koji štiti konstrukciju od vlage, mraza i soli.

Poseban dio sanacije odnosi se na sustav odvodnje, ključan za dugotrajnost mosta. Ugradit će se nova slivnička taložnica, položiti betonske cijevi izljeva te izraditi betonski zidići koji će učvrstiti kanale uz upornjake. Postavit će se i betonske trapezne kanalice, uz prethodno betoniranje podložnog sloja. Završno će se urediti bankina i obnoviti betonski opločnici na nasipu oko upornjaka.

Copy link
Powered by Social Snap