Pretraga

Hitna sanacija malog, ali važnog mosta u dalmatinskoj zagori, Hrvatske ceste biraju izvođača radova

A- A+

Hrvatske ceste u prosincu su raspisale javnu nabavu za hitnu sanacija rasponske konstrukcije mosta Gornji Muć na državnoj cesti oznake DC56 u istoimenom naselju Splitsko-dalmatinske županije. Natječaj je zatvoren, a u tijeku je odabir izvođača radova. Vrijednost radova procijenjena je na 151.000 eura. Most u sanaciju ide zbog znatnih oštećenja konstrukcije koja su otkrivena u sklopu specijalističkog pregleda mosta provedenog još u siječnju 2024. godine.

most Muć

most Muć | foto: screen shot EOJN

Most VI Gornji Muć nalazi se na državnoj cesti DC56, te prevodi državnu cestu preko bujičnog potoka na međi mjesta Donji Muć i Gornji Muć. Ukupna duljina mosta od kraja do kraja upornjaka iznosi 10,90 metara.

Specijalistički pregled mosta sa svrhom utvrđivanja oštećenja i stanja proveden je u siječnju 2024. godine. Glavna oštećenja mosta uočena vizualnim pregledom su velik broj pukotina u asfaltnom kolničkom zastoru, oštećena pješačka ograda, nedovoljne visine i neadekvatne ispune, nedostatak elastične odbojne ograde.

Zabilježena su i znatna oštećenja rubnjaka, lijevanog asfalta na pješačkim hodnicima i samih pješačkih hodnika. Također, uslijed prisustva vlage i otopljenih soli vidljiva su značajna oštećenja u pogledu kolničke ploče, u obliku korozije armature, odlamanja zaštitnog sloja i pojave produkata izlizivanja betona. Korozija je napravila oštećenja armature i odlamanja zaštitnog sloja, a kroz zid jednog upornjaka curi voda.

Izdvojeni članak

Tuđmanov most u Dubrovniku izjeda korozija, Hrvatske ceste raspisale veliku sanaciju

Obuhvat radova

Asfalt i tampon iznad rasponske konstrukcije uklanjaju se na cijeloj površini kolnika. S obzirom na generalno loše stanje mosta, nedovoljne širine kolnika, nedostatka pješačkog hodnika, neriješene odvodnje, predviđeni su sveobuhvatni sanacijski radovi koji će uključuju sanaciju asfaltnog kolničkog zastora.

Kao i kompletnu sanaciju rasponske ploče, izgradnju pješačkih hodnika, sanaciju, proširenja i ojačanja upornjaka i stupišta, uređenje pokosa i korita te ugradnju novih pješačkih i odbojnih ograda. Također, potrebno je i izvesti nasip za devijaciju prometa s nizvodne (južne) strane mosta.

Rasponska ploča je nedovoljne širine za zadovoljavanje potrebnih širina kolnika i ugradnje sve potrebne opreme mosta, oštećena u vidu odlamanja betona i korozije armature, visoke koncentracije klorida. Stoga se ista uklanja u potpunosti za potrebe sanacije donjeg ustroja, na koji će se izvesti nova rasponska konstrukcija dovoljne širine sa monolitno izvedenim hodnicima s lijeve i desne strane.

most Muć

most Muć | foto: screen shot EOJN / Google Maps

Ograda

Pješačka ograda sa montiranim odbojnim plaštem se ugrađuje u desni pješački hodnik preko sidrenih ploča. Nakon montaže ograde, po obodu sidrenih ploča u dodiru s podlogom potrebno je ugraditi trajno elastični kit kako bi se spriječilo podlijevanje vode ispod sidrenih ploča.

Ograda se izvodi od otvorenih pocinčanih čeličnih profila. Elastična odbojna ograda se ugrađuje u lijevi hodnik preko sidrenih ploča.

most Muć

most Muć | foto: screen shot EOJN / Google Maps

Prometna regulacija i zamjena instalacija

Planirani početak radova je 3. ožujak, a gradilište bi trebalo biti zatvoreno unutar 4 mjeseca. Unutar tog vremena planirana je obustava promet preko mosta kako bi se osigurala brža gradnja i manje radnih spojeva što će povećati kvalitetu i trajnost sanacijskih radova. Za vozila do 3,5 tone bit će osiguran prolaz oko mosta preko devijacije koja će biti izvedena s južne strane mosta, dok će se obilazak teretnih vozila i autobusa mora preusmjeriti alternativnim pravcima – DC1 i A1.

Tijekom provođenja vizualnog pregleda i istražnih radova su primijećene elektro-instalacije koje prolaze s sjeverne strane objekta, montirane bočno na rasponsku konstrukciju. Uz to magistralni vodovod prolazi s južne strane mosta, a tu su i vodovodni priključci za susjedne kuće. Ukoliko se tijekom radova dođe do instalacija, one će biti zamijenjene DUCTIL cijevima. O potencijalnoj izmjeni instalacija obavješteni su A1 Hrvatska, Hrvatski Telekom, Elektrodalamacija Split, te Vodovod i kanalizacija Split.

Doznajte ovdje sve o obnovi mosta Tušilović.

Copy link
Powered by Social Snap