Pretraga

Legendarni most u Münchenu uskoro kreće u rekonstrukciju, zadnji put ‘šminkan’ 1984. godine

A- A+

Kultni minhenski most Hackerbrücke uskoro kreće u obnovu. Sanacija će započeti 2027. godine, a trajat će oko tri godine. Jedan od najpoznatijih mostova zasjat će u novom sjaju, a razlog obnove su veća oštećenja na betonskoj i čeličnoj konstrukciji uzrokovanih korozijom. Most će se obnavljati u dvije faze, a postavlja se pitanje o zabrani automobilskog prometa i nakon njegove sanacije. Kako je riječ o vrlo frekventnom području, tijekom Oktoberfesta, most će biti u potpunosti prohodan za pješake.

Hackerbrücke most | Foto: Google Maps screenshot

Most Hackerbrücke, jedan od najpoznatijih i najstarijih mostova u bavarskoj metropoli, od 2027. godine kreće u veliku obnovu, izvještava Grad München. Ova 174 metra dugačka čelična konstrukcija, proglašena je zaštićenim spomenikom kulture 1973. godine. Razlog obnove su korozijska oštećenja na betonskoj i čeličnoj konstrukciji mosta. Sanacija mosta postavlja i mnoga pitanja, a jedno od njih je i moguća zabrana prometa na mostu nakon obnove.

Povijesni most iz 19. stoljeća

Most Hackerbrücke izgrađen je u 19. stoljeću, a 1973. godine proglašen je zaštićenim spomenikom kulture. Posebno je popularan zbog pogleda na zalazak sunca koji vidite dok prolazite preko pruge ispred münchenskog glavnog kolodvora.

Izdvojeni članak

Otvoren most Drava, preko 4.000 tona teške konstrukcije do Zagreba za samo jedan sat

Ime mu dolazi od minhenske pivovare Hacker-Pschorr, čije je sjedište dugo vremena bilo u blizini mosta. Njegova ukupna dužina iznosi oko 174 metra. Vrlo je važan jer povezuje glavnu liniju S-Bahna sa središnjim autobusnim kolodvorom, a prelazi i preko 26 kolosijeka. Tijekom Oktoberfesta ima važnu funkciju za pješake, jer automobilima nije dopušteno voziti navečer i vikendom.

Šest lučnih nosača

Hackerbrücke se sastoji od šest zakovanih lučnih nosača, od kojih je svaki dugačak 28 metara i visok osam metara. Njegova nježna rešetkasta konstrukcija sa zakovicama jedan je od rijetkih preostalih lučnih mostova iz 19. stoljeća izrađenih od zavarenog čelika.

Sama cesta na mostu, široka je oko sedam metara, dok se nogostupi nalaze izvan lukova. Most je teško oštećen tijekom Drugog svjetskog rata, a obnovljen je tek 1953. godine. Još jedna sanacija izvršena je 80-ih godina prošlog stoljeća, a za nešto više od dvije godine krenut će još jedna velika obnova ovog poznatog mosta.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Sanacija Jadranskog mosta, gradilište čije zatvaranje čekaju svi

Obnova započinje 2027. godine

Nakon što su redovite inspekcije mosta otkrile značajna oštećenja na glavnim strukturama, posebice zbog korozije na betonskoj i čeličnoj konstrukciji, Gradsko vijeće odlučilo je kako je mostu potrebna velika obnova. Početak radova predviđen je za 2027. godinu, dok bi radovi trebali trajati oko tri godine, piše na službenim stranicama Grada.

Sanacija će se odvijati u dvije faze izgradnje: prvo će se sanirati jedna polovica mosta, a preko druge polovice će se odvijati pješački i biciklistički promet. Zatim će se obnoviti druga polovica mosta. To znači da se most može nastaviti koristiti unatoč građevinskim radovima koji su u tijeku, što je osobito povoljno tijekom Oktoberfesta, jer mnogi gosti dolaze preko S-Bahn stanice.

Osim infrastrukturne i prometne optimizacije, Hackerbrücke će ubuduće biti opremljen efektnom rasvjetom za večernje i noćne sate. Sve mjere provode se u uskoj suradnji s UPZ-om i Državnim zavodom za zaštitu spomenika.

Dodatna razmatranja

Iz Grada dodatno razmatraju i neke nove opcije prije početka obnove mosta. Ispituje se vraćanje izvorne nosivosti od 30 tona kako bi se u budućnosti omogućili javni autobusi. Da se ne bi pojavila dodatna oštećenja, trenutačna nosivost je ograničena na 18 tona.

Izdvojeni članak

Most Cetina prvi put zatvoren zbog bure: Jesu li građani bili u pravu?

Istražuju se i moguća poboljšanja za biciklistički i pješački promet, kao što je moguće proširenje bočnih površina, uređenje biciklističkih staza i postavljanje parking mjesta za bicikle. Od tehničkih prilagodbi, ispituje se mogućnost uklanjanja kabela iz konstrukcije mosta.

Zona bez automobila?

Jedno od glavnih pitanja je ono o samome prometu. Još uvijek se ne zna hoće li automobili dobiti pristup mostu nakon što se obnova završi. Odluka će biti donesena nakon promatranja prometa tijekom sanacije, piše adriaticpulse.de.

Velik broj političara zagovara trajnu zabranu automobilima na mostu. Među takvima je i Sibylla Stöhr iz Zelenih, koja želi da most postane zona za bicikliste, pješake, autobuse, taksije i hitne službe.

Izdvojeni članak

Iz gradske blagajne trošit će se kao nikad prije: Rijeka će dobiti nove ceste, obnoviti zgrade i mostove

Kako će biti tijekom Oktoberfesta?

Most Hackerbrücke je vrlo važna prometna točka za vrijeme najvećeg svjetskog festivala piva – Oktoberfesta. Tisuće ljudi koristi S-Bahn stanicu koja se nalazi odmah ispod mosta, tako da se postavlja pitanje što će biti s prometom za vrijeme festivala. Kako stvari stoje, most bi trebao biti potpuno prohodan za pješake tijekom festivala, čime bi se izbjegli zastoji u prometu.

Obnova mosta jedan je od ključnih projekata vezanih za infrastrukturu i promet Münchena. Ova povijesno i kulturno važna građevina zaslužila je veliku sanacija. Uz to, bit će zanimljivo vidjeti hoće li se zabraniti prometovanje osobnim vozilima na mostu. Bilo kako bilo, Hackerbrückeće i dalje ostati važan i frekventan dio bavarske prijestolnice. U Hrvatskoj je obnova Jadranskom mosta u završnoj fazi. O čemu se točno radi, više pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap