Pretraga

Mega projekt podmorskog tunela dobio nastavak: Telekomunikacijski div ulazi u igru, evo i zašto

A- A+

Mega projekt izgradnje tunela koji bi ispod mora povezao Afriku i Europu dobio je svoj prvi epilog. Španjolska vlada dodijelila je ugovor velikoj telekomunikacijskoj kompaniji za komunikacijske usluge timu stručnjaka koji proučava tunel, dok javna tvrtka EniCo provodi studiju financijske izvedivosti projekta. Tunel bi se gradio na dubini od 474 metra ispod razine mora, bio bi dug 27 kilometara, a predviđeno trajanje izgradnje je oko pet godina. Iako su ranije planirali dovršetak projekta do Svjetskog prvenstva 2030. godine, sada se čini da je realan početak izgradnje tek oko 2040. godine.

Izgradnja podmorskog tunela između Europa i Afrike, Ilustracija | Foto: Vodafone UK, Canva

Već desetljećima se govori o ambicioznom projektu podmorskog željezničkog tunela koji bi spojio Europu i Afriku. Ovaj san sada je korak bliže stvarnosti jer je početkom godine predložena izgradnja tunela vrijednog sedam milijardi eura koji bi povezivao Španjolsku i Maroko. Jedan od planova predviđa dovršetak projekta gotovo do početka Svjetskog prvenstva 2030. godine, iako sve izglednije ostaje da se taj rok neće moći ispoštovati.

Projekt je nedavno dobio i konkretan iskorak. Španjolska vlada dodijelila je kompaniji Vodafone UK ugovor o komunikacijskim uslugama timu stručnjaka koji proučava predloženi tunel ispod Gibraltarskog tjesnaca. Ugovor, potpisan sredinom kolovoza, uključuje glasovne i podatkovne usluge za oko 15 stručnjaka koji rade na oživljavanju inicijative koja se proučava već više od četrdeset godina. Njegova vrijednost iznosi oko 24.000 eura godišnje, odnosno više od 29.000 eura s uključenim porezima, tijekom dvogodišnjeg razdoblja. Ugovor obuhvaća mrežu od jednog gigabita, 24/7 nadzor, fiksne i mobilne linije, pametne uređaje te napredne tehničke usluge, osiguravajući nesmetan rad tima.

Izdvojeni članak

Europski mega tuneli u izgradnji: Koštaju milijarde eura, a probijaju se najnaprednijim tehnologijama

Financijska i tehnička priprema projekta

Osim potpisanog ugovora s kompanijom Vodfaone, španjolsko Ministarstvo prometa angažiralo je javnu tvrtku EniCo za provedbu studije financijske izvedivosti projekta, s proračunom od oko 350.000 eura, financiranim iz europskog fonda ‘Next Generation’. Studija će analizirati protok putnika i tereta, potencijalne lokacije stanica u Algecirasu ili Tarifi, te mogućnosti sudjelovanja privatnog sektora, slično modelu tunela ispod La Manchea, piše walaw.press.

S tehničke strane, njemačka tvrtka za tuneliranje zadužena je za proučavanje geoloških izazova na lokaciji Amp de Camarinal, jednoj od najsloženijih točaka planiranog tunela. Cilj svih ovih studija jest pružiti sveobuhvatan pregled projekta do sljedećeg ljeta, iako procjene sugeriraju da stvarna izgradnja tunela možda neće započeti prije 2040. godine.

Novi tunel bi se nalazio čak 474 metra ispod razine mora, a bio bi dugačak 27 kilometara od Punte Palome u Španjolskoj do Malabate u sjeverozapadnom Maroku. Također, neki inženjeri predlagali su most kao izvediviju alternativu, no napredak u željezničkoj tehnologiji prevagnuo je u korist podvodnog tunela. Isto tako, Španjolska se može pohvaliti jednom od najsofisticiranijih željezničkih mreža velikih brzina, dok u Maroku prometuje brzi vlak od Casablance do Tangera.

Izgradnja podmorskog tunela između Europa i Afrike, Ilustracija | Foto: Youtube screenshot

Kraće i lakše putovanje

Podvodni željeznički tunel mogao bi skratiti vrijeme putovanja između Madrida i Casablance na samo pet i pol sati, što je značajno poboljšanje u odnosu na sadašnje dvanaestosatno putovanje automobilom. Španjolske vlasti predviđaju da bi tunel mogao prevoziti do 12,8 milijuna putnika godišnje između dviju nacija, dok će izgradnja koštati više od sedam milijardi eura.

Godine 1979. osnovan je zajednički odbor španjolskih i marokanskih vlasti kako bi istražio mogućnost povezivanja podvodnog tunela, ali projekt nije napredovao dalje od početnih studija izvedivosti. Međutim, prošle godine došlo je do ponovnog zanimanja za projekt, pri čemu je Španjolsko društvo za studije fiksnih komunikacija preko Gibraltarskog tjesnaca preispitalo njegovu održivost. Ako uspije, ovo bi bila prva željeznička veza između dva kontinenta, čime bi se poboljšala globalna povezanost.

Izdvojeni članak

Spajanje SAD-a i Engleske podvodnim tunelom od 20 trilijuna dolara, sve o najluđem građevinskom projektu

Problem Gibraltarskog tjesnaca

Uvijek se postavljalo pitanje, zašto se na Gibraltarskim vratima ne može napraviti podzemni tunel poput Channela koji spaja Englesku i Francusku. Primjerice, najduži tunel na svijetu je dug 165 kilometara i nalazi se u Kini, dok je Gibraltarski tjesnac širok samo 14 kilometara.

Razlog je prilično jednostavan i logičan. Za razliku od kanala La Manche koji seže u dubine do maksimalno 75 metara, Gibraltarska vrata su duboka nevjerojatnih 900 metara. Područje inače karakteriziraju i snažne struje. Također, područje oko Gibraltara, prvenstveno južni dio Španjolske i Portugala te sjeverozapadni dio Maroka, je sklono podrhtavanjima, a više o tome možete pročitati ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap