Naziru se vizure čeličnog mosta preko Rječine, stari je uništen još u Drugom svjetskom ratu.
U tijeku je izgradnja novog čeličnog pješačkog mosta Žakalj, koji se nalazi kod Matešićevih mlinova na rijeci Rječini. Riječ je o investiciji koja je dio projekta ‘Riječka šetnica’, a novi most bit će izgrađen na mjestu starog mosta uništenog u Drugom svjetskom ratu. Izvođač radova, vrijednih više od 400.000 eura, jest tvrtka Fracasso Production, dok je završetak radova predviđen za otprilike mjesec dana.

Most Žakalj | Foto: Kelvis/SkyScraperCity
Već nekoliko mjeseci na lokaciji kod Matešićevih mlinova gradi se novi pješački most Žakalj. Riječ je o čeličnom mostu koji će zamijeniti stari most preko rijeke Rječine, uništen u Drugom svjetskom ratu. Krajem rujna sklopljen je Ugovor o pravu građenja na javnom vodnom dobru, dok su usluge izvođenja radova, vrijednih 424.770 eura, povjerene tvrtki Fracasso Production. Završetak radova predviđen je šest mjeseci od početka gradnje, odnosno za otprilike mjesec dana.
Dio Riječke šetnice
Most se gradi u sklopu projekta ‘Riječka šetnica’, odnosno revitalizacije šetnice uz Rječinu, koja će se protezati od bivše Tvornice papira (Hartere) do mlinova na Rječini. Kompleks mlinova izgrađen je tijekom 19. stoljeća, ali je napušten nakon Prvog svjetskog rata, kada su Rijeka i Sušak bili podijeljeni između dviju država, što je znatno otežalo pristup legendarnim mlinovima.
– Lokacija mosta nalazi u koritu rijeke Rječine, se ispod naselja Orehovica, na mjestu gdje je nekada postojao stari čelični most, srušen tijekom Drugog svjetskog rata. Novim mostom omogućit će se pješačka povezanost dviju obala Rječine. Njegovom izgradnjom poboljšat će se pristup i osigurati bolji uvjeti za pješake – izletnike i planinare koji se kreću prema izvoru Rječine te za one koji žele istražiti riječku šetnicu kroz kanjon Rječine. Inače, projekt ‘Riječka šetnica’ temelji se na ideji povezivanja krajnje jugoistočne i krajnje sjeverozapadne točke gradskog područja, a novi most znatno će obogatiti šetnicu kroz kanjon Rječine. Izgradnja mosta pridonijet će i turističkoj te izletničkoj ponudi Rijeke, piše na stranici Grada Rijeke.
Izgradnja u pet faza
Projekt se provodi u pet faza, od kojih su neke već dovršene. Kako se može vidjeti, jedan most uskoro će biti spreman za spajanje – čelična konstrukcija jedne strane već je završena. U prvoj fazi izveli su se armiranobetonski (AB) upornjaci mosta, temelji razupora te AB vezne grede zapadnog upornjaka i temelja razupora. Nakon izvedbe AB elemenata montirat će se razupore te privremene zatege.
Prema tehničkoj dokumentaciji, druga faza predviđala je montažu prvog dijela glavnih nosača, duljine 13,5 metara, na pripremljena ležišta na zapadnom upornjaku te njihovo spajanje s upornjakom i razuporama. Treća faza uključuje montažu drugog segmenta glavnih nosača, koji se spaja s već postavljenim segmentom i oslanja na ležajeve na istočnom upornjaku.
Nakon montaže čelične konstrukcije, u četvrtoj fazi postavit će se predgotovljene AB ploče koje će se nakon montaže monolitizirati i spojiti s čeličnom konstrukcijom. U posljednjoj, petoj fazi, nakon izvedbe monolitne AB ploče, montirat će se elementi AB vijenca i ukrasne ograde te će se izvesti betoniranje rubnih pojasa. Budući da nije predviđena ugradnja predgotovljenih rubnjaka, posebna pažnja posvetit će se kvalitetnoj obradi betona rubnog pojasa kako bi se postigla jednolična i estetski prihvatljiva površina. Pogledajte ovdje kako izgleda najveći most na Balkanu.
Galerija 4 Fotografija
Otvori