Španjolska dobila najdužu brzu željezničku mrežu u Europi, gradilo ju 5.000 stručnjaka
Otvorena je nova brza željeznička liniju koja povezuje Madrid sa sjevernom regijom Asturijom. Riječ je o jednom od najsloženijih inženjerskih pothvata u Europi na kojemu je redilo čak 5.000 stručnjaka. Putovanje na ovoj dionici sada traje 3 sata i 10 minuta, a nakon što na proljeće stari vlakove mjesto ustupe novima koji razvijaju brzinu od 275 kilometara na sat, put će trajati 2 sata i 42 minute.
Izgradnja španjolske brze željezničke pruge započela je 2004. s ciljem da se završi do 2010. godine. Međutim, geološka složenost područja ozbiljno je odgodila projekt i pogurala troškove na oko 4 milijarde eura. Sada s više od 4.000 kilometara, prema željezničkom operateru Adifu, Španjolska ima drugu najdužu željezničku mrežu velikih brzina na svijetu nakon Kine.
Nova brza željeznica zamjenjuje zavojiti dio pruge koji je prvi put otvoren 1884. godine, što je također bio jedan od najsloženijih željezničkih projekata svog vremena. Najsloženijih 50 kilometara nove pruge uključuje 12 tunela, uključujući jedan dug 25 kilometara — sedmi najdulji tunel u Europi.
Inauguracijsko putovanje do Ovieda trajalo je 3 sata i 10 minuta u usporedbi s 4 sata i 24 minute na starim željezničkim tračnicama. Nakon što vlada nabavi nove vlakove ovog proljeća, koji će putovati brzinom od 275 kilometara na sat, putovanje će biti skraćeno na 2 sata i 42 minute, izvještava aa.com.tr.
Asturija je mala planinska regija na sjevernoj obali Španjolske. Nekoć industrijska i rudarska elektrana, prešla je iz jednog od najbogatijih dijelova Španjolske u jedno od područja s najvišom razinom nezaposlenosti. Danas regija ima oko 1 milijun stanovnika, što je pad od 13% u odnosu na 1985. Iako je broj stanovnika otprilike isti kao u 1960-ima, sada ima otprilike upola manje djece nego tada. Nova željeznica trebala bi preokrenuti ove negativne trendove.
Naime, španjolska Vlada zagovara željezničku vezu kao veliki gospodarski napredak. Budući da turistički sektor u regiji brzo raste, prema procjenama vlade planira se povećati broj putnika vlakom godišnje s 230.000 na 600.000. Također, očekuje se i poboljšanje trgovine jer će vlakovi koji prevoze robu moći udvostručiti teret, a to će smanjiti troškove za tvrtke za dvije trećine.
Desetljeće za razvoj željeznice u Hrvatskoj započelo gradnjom nizinske pruge, što očekivati doznajte ovdje.