Jadrolinija kreće u obnovu flote: Uskoro bi Jadranom mogli ploviti električni brodovi
Jadrolinija, naš nacionalni brodar, napokon kreće u obnovu flote. Tako je u planu da kroz dvije godine budu porinuta tri električna broda, što će se financirati putem fonda Nacionalnog plana za oporavak i otpornost.
Kako piše Novi list, Jadrolinija je prvi put pokrenula postupak nabavke potpuno električnih brodova. Ti brodovi bi trebali ploviti na dubrovačkom, šibenskom i lošinjskom području, potvrdio je predsjednik uprave nacionalnog brodara, David Sopta.
Pokrenut je postupak prethodnog savjetovanja u sklopu postupka javne nabave triju brodova s potpuno električnim pogonom. Kapacitet prijevoza trebao bi biti minimalno 370 putnika, dužine do 55 metara. Gradnja brodova bi trebala biti financirana putem fonda Nacionalnog plana za oporavak i otpornost. Uz to, bit će uključene i tehnologije koje će omogućiti zelenu tranziciju sukladno mogućnostima i specifičnostima pojedinih linija te tehničkim i maritimnim uvjetima koje svaki pojedini brod treba zadovoljiti, istaknuo je Sopta.
– Jadrolinija proces investicija u flotu nastavlja gradnjom putničkih brodova na električni pogon. Brodovi će biti namijenjeni našim otočanima i putnicima na dubrovačkom, šibenskom području i akvatoriju Malog Lošinja. Veliki je to korak Jadrolinije prema okretanju zelenim tehnologijama s niskom emisijom stakleničkih plinova. Obljetnica koju obilježavamo ove godine dokaz je da se Jadrolinija razvija, prilagođava i prati trendove održivog razvoja te nam je cilj da Jadrolinija postane moderna pomorska tvrtka, rekao je Sopta.
Novu nabavku Jadrolinije, okrenute zelenim tehnologijama, komentirao je i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.
– Jadrolinija je naš nacionalni ponos i predstavlja onu nit poveznicu bez koje mnogi naši ljudi koji žive na otocima ili im gravitiraju, ne bi mogli. Tim više me veseli čuti da je pokrenut proces nabave za tri nova broda jer, rekao sam to već puno puta, prosječna je starost Jadrolinijine flote velika, a njena obnova mora biti i jest strateški cilj te kompanije. Novi brodovi koji se planiraju sufinancirati kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, dat će im vjetar u leđa, učiniti ih konkurentnijima u daljnjem poslovanju, a osigurat će i puno bolje uvjete za sve koji koriste njihove brodove. U tom smislu, ova nabava bit će veliki iskorak za Jadroliniju, rekao je Butković.
Novi brodovi bi trebali održavati linije između Dubrovnika i okolnih otoka, Šibenika i dijela okolnih otoka te Malog Lošinja, Unija, Suska, Srakana i Ilovika. Tako će zamijeniti neke od poznatih brodova kao što su Postira, Tijat i Premuda. U pitanju su neki od najstarijih u floti Jadrolinije, koji su izgrađeni još pedesetih godina prošlog stoljeća.
Svi novi brodovi bit će opremljeni i dodatnim klasičnim, dizelskim motorima, uz sustav baterija i elektromotora, za slučaj lošeg vremena ili bilo kakve druge situacije u kojoj će električnu struju za pogon trebati proizvoditi na samom brodu. U normalnim uvjetima, baterije brodova punit će se prilikom svakog pristajanja, zbog čega su već u tijeku dogovori između Jadrolinije, HEP-a i lokalnih lučkih uprava.
Novi električni brodovi bi u najboljem scenariju trebali prvi put zaploviti u roku od oko dvije godine, ovisno o mogućim žalbama u natječajnom postupku.