U Osijeku su krenuli radovi na izgradnji najmodernije tramvajske mreže u Hrvatskoj
U Osijeku počinju radovi na obnovi i modernizaciji 9.5 kilometara tramvajske pruge, a u sklopu kojih će biti izgrađene i 23 tramvajske postaje prilagođene osobama s invaliditetom. Vrijednost ove investicije je 127 milijuna kuna, a ista je dio realizacije najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza ukupno vrijednog 267 milijuna kuna, izvjestio je osječki gradonačelnik Ivan Radić.
Ovaj projekt bit će sufinanciran sredstvima iz EU fondova u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, a ostatak novca osiguravaju Vlada Republike Hrvatske i Grad Osijek.
– Ovaj je projekt jedan od dokaza da grad Osijek grabi krupnim koracima prema naprijed. Priprema je to za dolazak novih, niskopodnih tramvaja u Osijeku, a govorimo o obnovi 9,5 kilometara tramvajske mreže, također i o 23 stajališta koja će postati dostupna osobama s invaliditetom. Prvi u Hrvatskoj primijenit ćemo najsuvremeniju tehnologiju pričvršćivanja tračnica za podlogu, rekao je gradonačelnik Radić.
Nova tramvajska infrastruktura će doprinijeti poboljšanju standarda života građana
Nakon obnove tramvajske infrastrukture, Osijek će dobiti i nove, niskopodne tramvaje te 13 novih autobusa. Gradonačelnik smatra kako će ovaj projekt doprinijeti razvoju grada te poboljšanju standarda života građana, ali je istaknuo i kako je upravo tramvajska infrastruktura jedna od ključnih zelenih politika Europske komisije te najavio i njezino proširenje.
– Osijek mora biti predvodnica razvoja istoka Hrvatske i uvjeren sam da će to i biti, a veliki projekti poput ovoga potvrda su dobre suradnje. Mislim da ćemo s novim, ekološkim, zelenim tramvajima, ali i isplativijom i boljom infrastrukturom, puno toga napraviti za dobrobit naših sugrađana, rekao je zamjenik osječko-baranjskog župana Josip Miletić.
Radove izvodi tvrtka Swietelsky, a osim obnove tramvajske pruge i postaja, modernizirat će se i dvije ispravljačke stanice te se izgraditi jedna posve nova, a sami radovi bi trebali trajati dvije godine. Zbog radova je na snazi privremena regulacija prometa, a Radić je napomenuo kako su osigurani zamjenski autobusi.
Dejan Rusmirović, direktor osječkog GPP-a, pojasnio je kako će se radovi odvijati u nekoliko dionica. Prva je na potezu od Svilajske do Višnjevca, u duljini od 700 metara, istovremeno i sjeverni i južni kolosijek. Nakon toga radit će se od Kanižlićeve prema Trgu Ante Starčevića, a potom od Trpimirove do Trga. Tu je i cijela ruta ‘kolodvorca’ te dionica na Vinkovačkoj cesti do Dunavske.
Modernizacija projekta se sastoji od dva dijela
Inače, ovaj projekt modernizacije je podijeljen u dvije aktivnosti. Prva se odnosi na elektromonterske i građevinske radove na modernizaciji i izgradnji ispravljačkih stanica te na modernizaciju kontaktne mreže i izgradnju podzemne kabelske mreže. Ovi su radovi vrijedni gotovo 58 milijuna kuna. Druga aktivnost se odnosi na građevinske radove na modernizaciji tramvajske pruge i tramvajskih postaja. Ova investicija je zapravo prvo veliko ulaganje u osječku tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina.
Modernizacijom tramvajske infrastrukture će se povećati sigurnost i brzina te se uvesti nove tehnologije koje podržavaju prometovanje budućih niskopodnih tramvaja. Time će građani Osijeka dobiti pristupačniju, zdraviju i čišću alternativu prijevoza.