Pretraga

Potpisan ugovor vrijedan 200 milijuna kuna za obnovu pruge od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu

A- A+

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potpisan je ugovor za izvođenje radova na projektu ‘Obnova pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor  – Zagreb Glavni kolodvor’. Ugovor s tvrtkom Swietelsky je vrijedan oko 200 milijuna kuna, s rokom izvođenja od 18 mjeseci.

Potpisivanje ugovora u Ministarstvu prometa | mmpi

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 3,4 kilometra koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2 i od iznimne je važnosti za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Ugovor je potpisala državna tvrtka HŽ Infrastruktura s tvrtkom Swietelsky.  Projekt obnove pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor obuhvaća cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, a što obuhvaća i obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora, zatim izgradnju uređenih površina za pristup putnika, kao i radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.

Europski 'igrači' duge tradicije

Grupacija Swietelsky jedna je od vodećih građevinskih tvrtki u srednjoj i istočnoj Europi. Posebno su aktivni u Austriji, Njemačkoj, Mađarskoj i Češkoj, ali imaju gradilišta u 21 zemlji diljem Europe. Zapošljava 12.000 radnika, a njihova decentralizirana organizacijska struktura ono je što im daje prednost pri dobivanju i realiziranju poslova na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj sceni. Bave se visokogradnjom, niskogradnjom, izgradnjom cesta, mostova i tunela, ali su specijalizirani i za izgradnju željezničke infrastrukture. Tvrtka ima dugu tradiciju i postoji već osamdeset godina.

– Ovo je vrlo važan projekt za grad Zagreb. Po njegovu završetku, a uz projekt obnove pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor koji je pri kraju, od slovenske granice do centra Zagreba imat ćemo prugu po kojoj će vlakovi moći voziti do 120 km/h. Uz pomoć europskih sredstava veliki infrastrukturni projekti u sljedećim godinama bit će koncentrirani upravo na željeznicu’, izjavio je prilikom potpisivanja ugovora potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković osvrnuvši se na neke važnije projekte u željezničkom sektoru, kao što je izgradnja željezničke pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, raspisivanje natječaja za Dugo Selo – Novska, obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza, te je dodao kako se u željeznici već sada događa izgradnja velikih projekata i kako će se to događati i u narednim godinama.

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević, koji je također prisustvovao potpisivanju Ugovora, rekao je kako je dionica pruge koja ide u obnovu jedna od najvažnijih dionica u gradu Zagrebu, posebno kada je riječ o gradsko-prigradskome željezničkom prijevozu.
– Željeznica je sastavni dio sustava javnog prijevoza i njezina modernizacija i obnova uvelike će pridonijeti svakodnevnoj migraciji naših građana, zaključio je gradonačelnik Zagreba.

Nakon potpisivanja ugovora predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić rekao je kako je potpisivanje ovog ugovora nastavak aktivnosti koje HŽ Infrastruktura provodi na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.

Ugovor je potpisan između HŽ Infrastrukture i tvrtke Swietelsky d.o.o. | MMPI

– Pružna dionica od Zagreb Zapadnog kolodvora do Zagreb Glavnog kolodvora nastavlja se na dionicu od Savskog Marofa do Zagreb Zapadnog kolodvora, čija obnova završava krajem godine. Također, u tijeku je postupak javne nabave za izradu projektne dokumentacije za modernizaciju dionice od Zagreb Glavnoga kolodvora do Hrvatskoga Leskovca procijenjene vrijednosti 23,3 milijuna kuna, a što se sufinancira europskim sredstvima, rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

Odgovarajući na novinarska pitanja, potpredsjednik Vlade i ministar Butković osvrnuo se i na spoj Zagreba sa zračnom lukom, odnosno, pojasnio je kako se razmatra opcija uvođenja vlaka. Za navedeno je HŽ Infrastruktura krenula u pripremu dokumentacije, a za završetak i kompletiranje dokumentacije bit će potrebno oko dvije godine i planira se tražiti europsko sufinanciranje, pojasnio je potpredsjednik Vlade.

Copy link
Powered by Social Snap