Pretraga

Obnavlja se najprometnija dionica pruge u Zagrebu: Radove izvodi vodeća građevinska tvrtka

A- A+

Zbog radova na obnovi pruge, od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu, od 27. ožujka do 2. travnja bit će zatvoren lijevi kolosijek. Radi se o nastavku obnove pruge državna granica sa Slovenijom – Savski Marof – Zagreb Glavni kolodvor, za što je iz NPOO-a izdvojeno 29,2 milijuna eura. Radove izvodi vodeća građevinska tvrtka Swietelsky.

obnova pruge

Obnova pruge | foto: HŽ Infrastruktura

Radovi na pruzi od Zapadnog do Glavnog kolodvora se nastavljaju od 27. ožujka, pa će na tom dijelu na snazi biti nova regulacija prometa. U sklopu obnove mijenja se gornji i donji pružni ustroj, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na Zapadnome kolodvoru, modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza ‘Vodovodna’ i ‘Republike Austrije’.

U sklopu obnove saniraju se mostovi i grade se propusti. Također, obnova uključuje i radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu i zamjenu dijela kontaktne mreže, te uređenje površina za pristup putnicima.

Izdvojeni članak

Ulaže se u željeznice: Odabrani izvođači radova na projektima vrijednima skoro 300 milijuna kuna

Radovi se izvode na kratkoj, ali vrlo frekventnoj dionici koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Upravo taj dio od 3,4 kilometara pruge  je najprometnija dionica u državi kojom na dan prođe oko 150 putničkih i teretnih vlakova, a vrlo je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz kojim ljudi svakodnevno u središte grada putuju na posao, školu, fakultet i slično.

Obnova navedene pružne dionice počinje iza stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, a završava kod ulaza u Zagreb Glavni kolodvor. Završetak radova na projektu obnove očekuje se sredinom 2024. godine.

Iz HŽ infrastrukture navode kako će nakon obnove pruge vlakovi moći voziti brzinom do 120 km/h, podići će se razina sigurnosti i interoperabilnosti, povećat će se i propusna moć pruge, ali i omogućiti prijevoz većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.

Izdvojeni članak

Potpisan ugovor vrijedan 200 milijuna kuna za obnovu pruge od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu

U Hrvatskim željeznicama navode kako od 27. ožujka u 8.30 sati do 2. travnja u 18.20 sati dio vlakova neće voziti, a dio će se nadomjestiti autobusnim linijama. Zbog nove regulacije prometa ostali vlakovi vozit će jednim kolosijekom na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Savski Marof i obratno. Zbog toga se očekuju kašnjenja vlakova iz smjera Zaprešića, Savskog Marofa, Zaboka i Dugog Sela.

Podsjetimo, prilikom potpisivanja ugovora za obnovu ove pruge, prošle godine je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao kako će veliki infrastrukturni projekti u sljedećim godinama biti koncentrirani upravo na željeznicu. Svi oni financirat će se iz europskih sredstava.

Butković se pritom osvrnuo na neke važnije projekte u željezničkom sektoru, kao što je izgradnja željezničke pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, raspisivanje natječaja za Dugo Selo – Novska i obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza. Više o tome možete čitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap