Pretraga

Gradnja električnih brodova za Jadroliniju, zamijenit će tri najstarija u floti

A- A+

Nakon što obogati flotu s tri nova električna broda, Jadrolinija ih planira uvesti umjesto tri najstarija putnička broda. Zamijenit će brodove u šibenskom, lošinjskom i dubrovačkom području te će novi brodovi biti dužine od 55 metara i kapaciteta prijevoza za najmanje 370 putnika. Ova vijest nije neko iznenađenje jer je natječaj prije dvije godine poništen pa je raspisan novi. Za gradnju ovih putničkih brodova već se pregovara s jednim brodogradilištem, a zna se da će se, budući da ovakvi brodovi ne prometuju, morati posebno prilagoditi i lučku infrastrukturu, kao i educirati pomorce.

putnički brod Jadrolinija | Foto: Unsplash

Dolazi do noviteta u plovidbi i brodogradnji Jadrolinije jer tvrtka uvodi važne novitete u svojoj floti. Već smo zagazili u ljeto, a Jadrolinija se pohvalila viješću koja i nije pretjerana novost, budući da su ju i ranije najavljivali.

Izdvojeni članak

Pogledajte kako će izgledati rezidencijalni brod skuplji od Pelješkog mosta koji će se graditi u Splitu

Radi se o nabavi brodova koji su zamišljeni kao unaprjeđenje postojeće flote. To misle postići uvođenjem novih, električnih brodova, koji su u skladu sa zahtjevima zelene tranzicije, a ugovor o njihovoj gradnji mogao bi se dočekati za koji tjedan.

Zamjena najstarijih putničkih brodova

Nakon što je prije dvije godine natječaj za gradnju tri električna broda bio poništen, a radilo se o putničkim brodovima za područje otoka Lošinja, šibensko područje i ono oko Dubrovnika, iznova je raspisan. Novi brodovi trebali bi zamijeniti stare na dionicama kojima će ploviti.

– Pokrenuli smo tako postupak nabavke potpuno električnih brodova koji će zamijeniti naše najstarije putničke brodove – Tijata, Premudu i Postiru. Riječ je o tri broda dužine do 55 metara i kapaciteta prijevoza minimalno 370 putnika, s potpuno električnim pogonom, rekli su iz Jadrolinije.

Trenutno se čeka završetak postupka provođenog natječaja, a definirano je i brodogradilište s kojim se krenulo pregovarati u vezi gradnje električnih brodova. Inače, kako su napomenuli, osim putničkih brodova, završeno je i projektiranje trajekta srednjeg kapaciteta namijenjenog za zadarsko područje.

Prilagodba lučke infrastrukture

Dok se dogovara o detaljima izgradnje broda, dosad izgradnju ovakvih brodova Jadrolinija nije nabavljala. No, trebali bi biti jedinstveni ne samo u floti Jadrolinije, već na prostoru Mediterana, gdje, kako su naveli, takvih brodova i nema. Upravo će činjenica da na Mediteranu ne voze električni brodovi zahtijevati i prilagodbu lučke infrastrukture novom načinu prijevoza, no i edukaciju pomoraca.

– U poduhvatu uvođenja električnih brodova u flotu bit ćemo pioniri te će se svakako i posada morati dodatno educirati i prilagoditi ovoj inovaciji. Također, u uvođenju električnih brodova u flotu morat će nas pratiti i razvoj lučke infrastrukture i električnih priključaka u lukama, zbog čega razgovaramo i s lučkim upravama te HEP-om. Uvođenje ovakvih brodova u flotu značit će svakako povećanje kvalitete usluge za putnike Jadrolinije, veću ugodnost i brzinu plovidbe, navode iz Jadrolinije.

Kako bi nakon stoljeća zagađenja šibensku luku trebalo spasiti ulaganje u brodogradilište možete pročitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap