Pretraga

Zanimljiva rekonstrukcija drvenog pontonskog mosta

A- A+

Pontonski most na rijeci Korani zatvoren je zbog obnove drvene konstrukcije. Grad Karlovac financira radove s 25 tisuća eura iz programa održavanja nerazvrstanih cesta. Most se proteže na 62 metra, mase je 36 tona, a širina mu iznosi 1,6 metara. Postavljen je 2009. godine na mjestu starog pontonskog mosta iz sredine 20. stoljeća. Novi drveni elementi pridonijet će sigurnosti i dugotrajnosti mosta.

Obnova pontonskog mosta na Korani

Obnova pontonskog mosta na Korani | Foto: Grad Karlovac

Zbog obnove drvene konstrukcije, zatvoren je pontonski most na rijeci Korani. Očekuje se da će rekonstrukcija svih drvenih elemenata mosta trajati još minimalno dva tjedna. Procijenjena vrijednost radova iznosi 25 tisuća eura, a Grad Karlovac ih financira iz programa održavanja nerazvrstanih cesta.

Iz Gradske uprave ističu da je ovaj pontonski most postavljen u srpnju 2009. godine na lokaciji starog drvenog pontonskog mosta iz 1954. godine. Dugačak je 62 metra, teži 36 tona i širok je 1,6 metara. Most leži na 12 pontona te šetačima omogućava dvosmjerno kretanje, a u sredini se nalazi luk za prolazak čamaca.

Obnova pontonskog mosta nužna je radi njegove sigurnosti i dugotrajnosti, a građani će za vrijeme izvođenja radova morati koristiti alternativne puteve preko rijeke Korane. Ovaj most posebno je važan Karlovčanima koji ga inače svakodnevno koriste za šetnje i rekreaciju.

Mala povijest pontonskih mostova

Prvi pontonski most sagradili su 480. godine prije Krista perzijski inženjeri za prijevoz Kserksove napadačke vojske preko Dardaneli. Prema Herodotu, most je sastavljen od 676 brodova stacioniranih u dva paralelna reda s kobilicama, glavnim uzdužnim elementom brodske konstrukcije, u smjeru struje vode.

Izdvojeni članak

Zašto se o mostu Split priča već šest godina? Tri su faze projekta, na zadnjoj suradnja s gradom

Modernije vojske, poput Napoleonove, nosile su montažne pontone od drveta, bakra ili drugog materijala, zatvorene ili otvorene. Američka vojska je u 19. stoljeću eksperimentirala s pneumatskim gumenim pontonima i odbacila ih kao manje upotrebljive od drva ili metala, ali se vratila njihovoj upotrebi u poboljšanom obliku koji su servisirali zračni kompresori tijekom Drugog svjetskog rata.

Budući da ometaju plovidbu, plutajući mostovi su ograničeni u nevojnim primjenama. U moderno doba izgrađeno je nekoliko plutajućih mostova dugog raspona. U američkom gradu Seattleu, nalazi se najduži pontonski most na svijetu. Evergreen Point Floating Bridge dugačak je 2350 metara i širok 35 metara. Godine 1963., otvoren je za cestovni promet u oba smjera, s četiri trake.

Evergreen Point Floating Bridge | Screenshot/Youtube

Izgradnja mosta koštala je 24,7 milijuna dolara, a danas je to ekvivalentno 209 milijuna. Sastoji se od 77 betonskih pontona, stabiliziranih s 58 sidara. Što se tiče vrsta pontona, 21 ponton je longitudinalni veliki, duljine čak preko 100 metara i težine od 10 tisuća tona. Pomoćnih potpornih pontona ima 54, a preostala dva su poprečni, slične veličine kao longitudinalni.

Pogledajte ovdje zašto zbog određene Uredbe, da je onda bila na snazi, Kinezi ne bi gradili Pelješki most.

Copy link
Powered by Social Snap