Pretraga

Kilometri željeznice i tunel u Bibinju prvi su korak vraćanja pruge u zadarsko zaleđe

A- A+

Vraćanje pruge u zadarsko zaleđe obnovom i širenjem zastarjele željeznice najavljeno je krajem ožujka. Ravitalizaciji koja se sastoji od više faza, kako obnove tako dodatnih radova, pripisuje se velik značaj. Zbog toga što se očekuje da bi pruga nakon višegodišnje izoliranosti ruralnom području napokon mogla omogućiti redovitu cirkulaciju sa gradskim područjem Zadra, po nekima bi mogla i pripomoći u demografskoj revitalizaciji županije. Kreće se s dodatkom projekta, odnosno izgradnjom obilaznice Bibinja i teretnog kolodvora Gaženica. Za provedbu postupka još se čeka konačno zeleno svjetlo Ministarstva.

Pruga, ilustracija | Foto: Unsplash

Sjeverna Dalmacija, kako je najavljeno na proljeće, dobit će nove pruge. Točnije, stara pruga od Zadra do Knina trebala bi biti u potpunosti revitalizirana i tako poboljšati povezanost tog dijela Hrvatske. Između ostalog, planiralo se spajanje centra Zadra i zračne luke grada, kao i probijanje tunela prema postojećoj trasi u Gaženici. Radove vrijedne oko 90 milijuna eura naručila je HŽ infrastruktura, a kreću s gradnjom željezničke obilaznice Bibinja.

Nekoliko faza

U pitanju je obnova pruge duge oko 94,86 kilometara koja bi, kad bude završena, trebala poboljšati prometnu povezanost s niz godina izoliranim zadarskim zaleđem. Vlak, naime, postojećom prugom nije prometovao niz godina. Projekt se sastoji od nekoliko faza, točnije od izgradnje bibinjske obilaznice, željezničkog povezivanja luke Gaženica sa zadarskim kolodvorom, povezivanja s Poduzetničkom zonom Crno, zračnom lukom Zadar te produljivanja željezničke mreže do središta grada. Revitalizacija kreće s gradnjom obilaznice.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: Dron snimke otkrivaju kako napreduju radovi od 320 milijuna eura na željeznicama

Nakon najave projekta obnove željezničke pruge M606 Knin – Zadar, državno poduzeće, okrenulo se dodatku projekta. To jest, izgradnji željezničke obilaznice naselja Bibinje te teretnog kolodvora Gaženica. HŽ Infrastruktura je Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije podnijela zahtjev za provedbu postupka procjene utjecaja na okoliš ove obilaznice, a u sljedećem razdoblju Ministarstvo će obznaniti je li potrebna provedba još nekih koraka ili postupaka, piše zadarskilist.hr.

Obilaznica i tunel

Lokacija zahvata nove željezničke obilaznice trebala bi obuhvatiti područje općine Sukošan i Bibinje, kao i samog grada Zadra. Planiranim zahvatom na željezničkoj pruzi između Knina i Zadra, kojom inače prolaze putnički i teretni vlakovi, predviđena je nova, 6,71 kilometar duga obilaznica naselja Bibinje, kao i tri kilometra dug tunel Bibinje. Konačno, u planu je i izgradnja novog teretnog kolodvora Gaženica, za potrebe teretnog prijevoza iz i za luku Gaženica između postojećeg kolodvora Bibinje i teretnog dijela kolodvora Zadar.

Napominjemo, nova pruga trebala bi biti olakšanje stanovnicima zadarskog zaleđa jer će stanovnicima ruralnih sredina osigurati brže, ali i povoljnije putovanje do središta grada. Brojni od stanovnika okolnih gradskih mjesta redovito putuju do većih gradova pa će im ovaj novitet itekako doskočiti. Procjenjuje se da bi pruga mogla biti završena za tri godine, a neki u ovom projektu vide i mogućnost demografske revitalizacije županije.

Kako na urbanističko planiranje Zadra utječe najava o revitalizaciji željezničke pruge pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap