Galerija: Velika rekonstrukcija tramvajske mreže u Osijeku, pola grada je gradilište
Voziti se osječkim prometnicama posljednjih nekoliko mjeseci za građane je pravi izazov. Veliki projekt modernizacije tramvajske infrastrukture je u punom jeku, dva glavna cestovna pravca su raskopana, a obilaznih ruta je toliko da je teško pohvatati kako stići s jednog kraja grada na drugi. No, Osječane to ne smeta. Jednom kada se situacija normalizira njihov će grad imati jedan od najsuvremenijih tramvajskih sustava u regiji. Posjetili smo veliko gradilište, prošli Osijek na potezu istok-zapad, te se uvjerili kako je riječ o stvarno ambicioznom pothvatu.
Modernizacija tramvajske infrastrukture osječki je mega projekt. Njome je predviđena obnova 9,5 kilometara tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, oko 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže. Kao i izgradnja jedne nove i modernizacija dviju postojećih ispravljačkih stanica.
Posjetili smo veliko gradilište, prošli Osijek na potezu istok-zapad, te se uvjerili kako je riječ o stvarno ambicioznom pothvatu. Bez obzira na vremenske uvjete ovdje se radi svaki dan. Prometovanje je otežano, ali nitko se ne buni. Pogledajte galeriju:
Galerija 12 Fotografija
OtvoriNovac osiguran
Paralelno, u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture upravo je i potpisan ugovor kojim je Osijeku odobreno 22,5 milijuna eura bespovratnoga europskoga novca za drugu fazu projekta Modernizacija tramvajske infrastrukture, odnosno nastavak njegove provedbe u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. Ugovor su, u nazočnosti osječkoga gradonačelnika Ivana Radića, potpisali potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i direktor osječkog Gradskog prijevoza putnika Goran Pajnić.
– Grad Osijek uvijek ističem kao jedan od rijetkih gradova koji je u Hrvatskoj u jako kratkom vremenu uspio uključiti sve vidove prometa u investicijski ciklus koji se trenutno događa, pa u tom smislu i ovaj današnji Ugovor II. faze izgradnje rekonstrukcije tramvajske infrastrukture, čija je ukupna vrijednost 22,5 milijuna eura, predstavlja nastavak tog investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu, rekao je prilikom potpisivanja ugovora ministar Oleg Butković.
Modernizacija tramvajske infrastrukture je jedan od najvećih projekata koji je trenutno u realizaciji na području grada Osijeka, a vrijednost mu je 45 milijuna eura. Po završetku radova grad na Dravi imat će top infrastrukturu za gradski prijevoz.
Niskopodni tramvaji
– Modernizacija tramvajske infrastrukture koju provodimo od proljeća 2022. godine bit će gotova do proljeća iduće godine, čime ćemo dobiti 9,5 kilometara nove tramvajske mreže. Također, 23 nova stajališta koja će biti prilagođena osobama s invaliditetom, a to je sve pretpostavka za dolazak novih niskopodnih tramvaja. Govorimo o 10 novih niskopodnih tramvaja, vrijednosti preko 20 milijuna eura, rekao je osječki gradonačelnik, Ivan Radić te dodao da tu za Osijek nema stajanja.
– Uskoro ćemo predati i Ministarstvu zahtjev za dodatnih 10 novih niskopodnih tramvaja, tako da govorimo o floti od 20 novih niskopodnih tramvaja na području grada Osijeka, rekao je Radić, te istaknuo kako tu nije kraj jer Osijek planira u mrežu gradskog prometa uvesti i nove niskopodne električne autobuse.
U ovoj Bauštelskoj reportaži doznajte sve o valu rekonstrukcije stoljetnih vinskih podruma u Zmajevcu za spas od zaborava i uživanje.