Pretraga

Kinezi započeli miniranje tunela Kozjak, novi ulaz u Split postaje stvarnost

A- A+

Započelo je probijanje tunela Kozjak. Riječ je o trećoj etapi velikog projekta Hrvatskih cesta, spajanja Splita, odnosno u konačnici splitske trajektne luke na A1. Izvođač radova ovdje je tvrtka koja je gradila i Pelješki most –  China Road and Bridge Corporation (CRBC). Ugovor je vrijedan približno 93 milijuna eura. Tunel će biti dug 2,5 kilometara, a rok za izgradnju je 3 godine.

miniranje tunela Kozjak

miniranje tunela Kozjak | screen shot Hrvatske ceste

Prvim miniranjem 20.000 m3 stijenske mase predusjeka sjevernog izlaza tunela, započeli su radovi na iskopu tunela Kozjak. U sljedećih mjesec dana započet će se i sa samim iskopom tunela, odnosno glavne, prometne cijevi i servisne cijevi. Radovi probijanja tunela obavljat će se prema novoj austrijskoj metodi građenja tunela (NATM), izvještavaju Hrvatske ceste.

Izdvojeni članak

Bauštela na +35°C: Rashladni kontejneri bez klime i voda koju sam poneseš, cijene se oni koji šute i rade

Ovisno o kategoriji stijene, očekuje se dnevni napredak od 5 do 9 metara. Probijanje servisne cijevi pratit će dinamiku probijanja glavne, prometne cijevi. Prilikom probijanja tunela, posebna pažnja bit će posvećena zaštiti okoliša. Tunel će biti dug 2,5 kilometara, a rok za izgradnju je 3 godine.

Zahtjevan pothvat

Probijanje tunela Kozjak dio je realizacija velikog projekta Hrvatskih cesta, spojne ceste čvor Vučevica na autocesti A1 koja je dio projekta Novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC 8 – Trajektna luka Split. Ova bi prometnici trebala rasteretiti lokalne ceste, posebno u ljetnim mjesecima.

Tunel Kozjak je projektiran za brzinu od 80 kilometara na sat kao jednocjevni tunel s dvosmjernim prometom i servisnom tunelskom cijevi. Servisna cijev se izvodi paralelno sa glavnom tunelskom cijevi na razmaku osi od 35 metara. Dužina cijevi je 2.545,7 metara, poprečni presjek tunela svijetlog je otvora 56,17 kvadrata.

U pogledu opreme tunela, predviđene su 4 zaustavne niše, po dvije za svaki smjer vožnje, 2 poprečna prolaza za interventna vozila, poprečni prolazi za pješake svakih 250 m, SOS i hidrantska niša svakih 150 m, uzdužna ventilacija, video nadzor te vatrodojavni nadzor.

Izvođač CRBC

Ugovoren izvođač radova ovdje je tvrtka koja je gradila i Pelješki most –  China Road and Bridge Corporation (CRBC). Ugovor je vrijedan približno 93 milijuna eura, a ponuda ove kineske kompanije odabrana je kao ekonomski najpovoljnija na javnom natječaju.

Izvođač je u posao uveden u travnju, a prethodno početku miniranja na gradilištu su se morali dovesti struja i voda, te se morala ispuniti obaveza prema Hrvatskim šumama vezana uz zauzimanje zemljišta i pristupne puteve. Kao i koordinacija s Autocestama, te naposlijetku organizacija smještaja radnika i dovoza građevinske operative – sve iz Kine.

Iz Hrvatskih autocesta izvještavaju kako je zbog  kompleksnosti radova na izgradnji tunela Kozjak te sigurnosti prometa potrebno zatvoriti ulazne i izlazne krakove čvora Vučevica u oba smjera. Korištenje krakova čvora za ulaz/izlaz bit će jedino omogućeno žurnim službama (vozila hitne pomoći, vatrogasci, MUP) i ophodarske službe HAC-a.

Izgradnja spojne ceste čvor 'Vučevica' na A1

Izgradnja spojne ceste čvor ‘Vučevica’ na A1 | foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Nova pravila na A1

Krakovi čvora zatvaraju se  12. kolovoza ove godine te će tijekom  najvećeg dijela razdoblja izvođenja radova biti izvan prometne funkcije. Važno je istaknuti da će trasa autoceste A1 u oba smjera biti cijelo vrijeme otvorena za sav promet bez ograničenja, ali će na snazi biti privremena regulacija prometa.

Tijekom izvođenja radova obilazni pravac iz smjera Zagreba za cilj Lećevica bit će: čvor Prgomet (A1) – D551 – Ž6112- L67020 (naselje Radošić) – postojeća trajna signalizacija upućuje prema Lećevici. Dok će obilazni pravac iz smjera Dubrovnika, za cilj Konjsko bit će: čvor Split (A1) – D1 – D56 – Ž6115 – Konjsko.

– Krakovi čvora zatvaraju se zbog potrebnog nesmetanog pristupa platou s kojeg će se izvoditi radovi bušenja tunela Kozjak sukladno tehnologiji izvođenja radova te zbog sigurnosti korisnika autoceste. Isto tako, izvest će se i radovi na izgradnji novog podvožnjaka ispod autoceste  u sklopu izgradnje spojne ceste čvor Vučevica  sa spojem na DC8, zbog turističke sezone  početak radova očekuje se najranije  15. rujna 2024. godine, izvještavaju iz Hrvatskih autocesta.

miniranje tunela Kozjak

miniranje tunela Kozjak | screen shot Hrvatske ceste

Prema Kaštelima

Projekt naziva Novi ulaz u Split: čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split predviđa izgradnju nove dvotračne državne spojne ceste koja spaja čvorište Vučevica na autocesti A1 s gradskom – trajektnom lukom u Splitu, ističu iz HC-a.

Nakon čvorišta Vučevica cesta prolazi kroz tunel Kozjak do državne ceste DC8 u Kaštelima, a potom novim prijelazom zaljeva do Kopilice (lokacija planiranih novih kolodvora, autobusni i željeznički), odnosno daljnjom vezom na gradsku trajektnu luku. Projekt se provodi u tri faze, a od kojih je u realizaciji prva faza, točnije cesta od čvorišta Vučevica do čvorišta na državnu cestu DC8 u Kaštelima u duljini zahvata od 7,92 kilometara.

Ovdje svakako valja posjetiti kako protiv projekata Kaštelani već mjesecima dižu glas. Tvrde da im spojna cesta neće donijeti ništa dobro već samo spustiti promet s autoceste u njihova ‘dvorišta’, te devastirati njihovu djedovinu i krajobraz.

Doznajte ovdje detaljnije što Kaštelani imaju protiv Kozjaka.

Copy link
Powered by Social Snap