Nakon probijanja obje cijevi tunela Golubinja ovaj objekt i u praksi je postao najduži tunel u BiH. Probijen na dionici Poprikuše-Nemila duge 5,5 kilometara značit će brži put do Sarajeva, ali i općenito bolju povezanost preko Koridora Vc. Vrijednost ugovorenih radova na dionici iznosi preko 250 milijuna eura, a financiraju se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Europskom investicijskom bankom (EIB), no i bespovratnim sredstvima EU. Objekti na dionici sačinjavat će čak 83 posto njene ukupne dužine.
Prije dva mjeseca probijena je prva, a sada je probijena i druga – desna cijev tunela Golubinja, najdužeg tunela u Bosni i Hercegovini. Iskop desne tunelske cijevi na dionici Poprikuše-Nemila na koridoru Vc dovršen je u subotu 21. rujna 2024. godine – čime je tunel kompletno probijen.
Objekti više od 80 posto dionice
Tunel Golubinja, podsjetimo, nalazi se između Zenice i Žepča te je dug 3,6 kilometara, a trenutno je i najduži cestovni tunel koji se gradi na prostoru BiH. Važnost tunela proizlazi iz toga što se očekuje da će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru BiH, budući da će omogućiti da na putu bude izbjegnut obilazak brda, točnije vožnju kanonom rijeke Bosne.
Na ovom dijelu autoceste radove na Koridoru Vc izvodi turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., dok nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. iz Italije. Ugovor o izgradnji dionica Poprikuše-Nemila potpisan je u studenom 2020. godine, a obuhvaća projektiranje kao i izgradnju 5,5 kilometara nove autoceste. Uzimajući u obzir dužinu tunela, ne čudi da 83 posto cijele dionice obuhvaćaju objekti.
EU sredstva za bržu gradnju
Prisjetimo se, prva cijev tunela dužine 3,61 kilometara probijena je polovicom srpnja, konkretno 17. srpnja 2024. godine. Osim bržeg puta do Sarajeva, a i prema sjeveru, očekuje se kako će se zbog tunela Koridorom BiH bolje povezati s Hrvatskom. Još u svibnju 2023. godine objavljeno je kako je Europska unija za izgradnju ceste na dijelu koridora u BiH osigurala dodatnih 43,8 milijuna eura da bi se ubrzao ionako dug proces gradnje.
Vrijednost ugovorenih radova na dionici Poprikuše-Nemila ukupno iznosi 251.100.305,40 eura, bez PDV-a. Izgradnja se pritom financira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Europskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Završetak radova na dionici Poprikuše – Nemila je planiran polovinom sljedeće godine. U potpunosti spojen Koridor očekuje se na ljeto 2026. godine.
Ovdje pročitajte koji će aktualni najveći projekti prometne infrastrukture bolje povezati ‘regiju’.