Pretraga

Fijasko: Zbog propusta nova tramvajska pruga ponovno se raskopava, na red pozvan austrijski div

A- A+

Zbog sanacije loše izvedenih radova na oborinskoj odvodnji prilikom rekonstrukcije tramvajske pruge, od danas je u Osijeku za promet ponovno zatvorena Županijska ulica, od raskrižja s ulicom H. Republike do konkatedrale. Naime, jake kiše koje su pogodile Slavoniju prije desetak dana izbacile su na vidjelo niz nedostataka zbog kojih je središte Osijeka plivalo u vodi. Iako nove radove po garanciji izvodi tvrtka Swietelsky, koja je prvotno i izvodila rekonstrukciju, veliki je ovo šamar za mega projekt obnove osječkih tramvajskih pruga ‘težak’ 45 milijuna eura.

modernizacija tramvajske pruge Osijek

modernizacija tramvajske pruge Osijek | foto: Ivana Solar

Nakon što je na račun modernizacije tramvajske pruge velik dio 2023. godine Županijska ulica u Osijeku bila zatvorena za promet u djelu od konkatedrale do ulice H. Republike, građani su jedva dočekali otvaranje. No, ovoga tjedna uslijedio je hladan tuš. Iz osječke tvrtke za javni prijevoz putnika najavili su ponovno otvaranje gradilišta na ovoj lokaciji.

Izdvojeni članak

Galerija: Velika rekonstrukcija tramvajske mreže u Osijeku, pola grada je gradilište

Sve je plivalo

– Nakon izvođenja radova na modernizaciji tramvajske infrastrukture stručne službe Grada Osijeka uočile su nedostatke u dijelu koji se tiče oborinske odvodnje, zbog čega je kod većih oborina dionica pruga od Trga pape Ivana Pavla II. do Ulice Hrvatske Republike plivala u vodi. Reagirali smo prema nadzornim inženjerima te poslali zahtjev izvođaču radova kako bi se nedostatak sanirao, s obzirom na to da ova dionica još nije dobila uporabnu dozvolu, rekao je direktor GPP-a, Goran Pajnić.

Objasnio je da će postojeći problem biti riješen tako da će uz prugu biti ugrađene dvostruke kanalice, što će omogućiti efikasnu oborinsku odvodnju. Kao i da će radove obaviti prvotni izvođač radova, tvrtka Swietelsky.

– Nažalost, ova će dionica ponovno biti zatvorena. No nastojat ćemo radove izvesti i prije kraja listopada. Htio bih poručiti da novac koji izdvajamo za projekt rekonstrukcije i modernizacije tramvajske infrastrukture želimo utrošiti na pravi način, te nećemo dopustiti da izvođač izvede radove na način koji neće odgovarati potrebama Osijeka i naših građana, poručio je Pajnić.

Velika investicija i veliki igrač

Na pitanja novinara o izvođaču radova, njegovoj ozbiljnosti i kvaliteti, iz GPP-a su rekli tek kako je riječ o renomiranoj, ozbiljnoj tvrtki za koju ne sumnjaju da će sve nedostatke otkloniti. No, uopće ne čudi da je trenutno vjera u izvođača poljuljana.

Izdvojeni članak

Gradi se 72 kilometra duga elektrificirana željeznička pruga, od Skradnika do Tijana 160 km/h

U tome kontekstu treba spomenuti kako austrijska kompanija Swietelsky u posljednje vrijeme u Hrvatskoj dobiva velike poslove. Za primjer, upravo je ona izabrana kao najbolji ponuditelj za obnovu i modernizaciju željezničke pruge Knin – Zadar, kao i veliku rekonstrukciju pruge koja povezuje Čakovec, Varaždin, Ludbreg, Koprivnicu i Kloštar.

Svakako treba reći i da je Modernizacija tramvajske infrastrukture osječki mega projekt. Njome je predviđena obnova 9,5 kilometara tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, oko 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže. Kao i izgradnja jedne nove i modernizacija dviju postojećih ispravljačkih stanica. Vrijednost investicije iznosi približno 45 milijuna eura, a radovi su počeli u ožujku 2022. godine, te minimo spomenutih popravaka, još uvijek traju na nekoliko dionica.

modernizacija tramvajske pruge Osijek | foto: Ivana Solar

modernizacija tramvajske pruge Osijek | foto: Ivana Solar

Doznajte ovdje sve o velikoj modernizaciji tramvajskih pruga u Zagrebu.

Copy link
Powered by Social Snap