Pretraga

Gradilište iz zraka: Kako se gradi pruga od Križevaca do granice, impresivne vizure

A- A+

HŽ infrastruktura objavila je nove fotografije iz zraka snimljene u rujnu na kojima se vide kompletni obrisi velikih vijadukata i mostova te novih kolodvora i stajališta na pružnoj trasi između Križevaca i Drave. Radovi, čini se, napreduju po planu, a izvodi ih turska tvrtka Cengiz Insaat. U sklopu projekta predviđene su i rekonstrukcija i izgradnja novih kolodvora i stajališta, mostova, galerija, vijadukata, željezničko-cestovnih prijelaza, cestovnih nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika i paralelnih cesta, odnosno ukupno četrdesetak novih i obnovljenih objekata.

Pothodnik Danica s nadvožnjakom

Pothodnik Danica s nadvožnjakom | foto: HŽ Infrastruktura

Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica projekt je vrijedan 350 milijuna eura, čiji se prihvatljivi troškovi sufinanciraju iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Projekt je uvršten i na listu strateških projekata Republike Hrvatske.

Izdvojeni članak

Na najvećem gradilištu na obali izbetoniran najzahtjevniji objekt, pogledajte kako izgleda iz zraka

Izvođač radova je turska tvrtka Cengiz Insaat koja trenutačno na projektu ima angažirano 300 radnika. U sklopu projekta predviđene su i rekonstrukcija i izgradnja novih kolodvora i stajališta, mostova, galerija, vijadukata, željezničko-cestovnih prijelaza, cestovnih nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika i paralelnih cesta, odnosno ukupno četrdesetak novih i obnovljenih objekata.

Važnost je projekta iznimna jer njime HŽ Infrastruktura nastavlja s modernizacijom koridora RH2 od luke Rijeka preko Zagreba do državne granice s Republikom Mađarskom, odnosno s modernizacijom hrvatskoga dijela Mediteranskoga koridora. Samim time i jedinstvene Transeuropske prometne mreže.

Projekt obuhvaća radove na rekonstrukciji postojećega kolosijeka te izgradnji drugoga kolosijeka od Križevaca do mađarske granice. Obnovit će se i modernizirati kontaktna mreža i ostala elektroenergetska postrojenja te signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji.

Time će se omogućiti postizanje brzine vlakova do 160 km/h, s ograničenjem do 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici jer je riječ o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima.

Sudeći prema fotografija koje je objavila HŽ Infrastruktura projekt je u velikom zamahu. Sada se iz zraka vide vijadukti i mostovi u završnim fazama, kao i buduće kolodvorske zgrade.

Istovremeno su aktivirana 3 velika gradilišta u Puli, pogledajte ovdje kako to izgleda.

Copy link
Powered by Social Snap