Pretraga

Park&Ride stigao u Zagreb: Zamijenit će garaže na Rebru

A- A+

Uskoro počinju veliki radovi na novoj zgradi i garaži u KBC-u Zagreb. Upravo zato, uvodi se sustav Park&Ride, kombinacija parkiranja i korištenja javnog prijevoza. Sustav je uveden kako bi se osigurao pristup bolnici i smanjile gužve, a mijenja se i regulacija prometa. Građani će moći parkirati na nekoliko lokacija, otkuda će do bolnice putovati javnim prijevozom. Karta će za cijeli dan iznositi nešto više od dva eura za vozilo i vozača, dok će se za svaku osobu više plaćati jedan euro.

Park&Ride sustav | Foto: Grad Zagreb/Canva/Bauštela.hr

Grad Zagreb dobit će prvi Park&Ride sustav za KBC Zagreb, objavili su iz Grada na službenim stranicama. Riječ je o sustavu kojim se kombinira parkiranje i korištenje javnog prijevoza, uz zajedničku kartu Park&Ride koja vrijedi radnim danom od 7:oo sati do 20:00 sati. Kako uskoro počinju radovi na izgradnji nove zgrade i garaže u KBC Zagreb, od danas se po prvi put uvodi spomenuti sustav kako bi se osigurao pristup bolnici.

Gdje će se nalaziti?

Garaža Rebro zatvorit će se za javnost 7. prosinca, a to će privremeno onemogućiti parkiranje za 450 vozila unutar bolničkog kruga i 650 metara unutar garaže. Upravo zato, Grad je morao posegnuti za novim rješenjima kako bi se u što većoj mjeri smanjili poremećaji u prometu.

Park&Ride zona obuhvaća parkiralište sjeverno od okretišta tramvaja Borongaj, te uz zapadnu tribinu stadiona Maksimir i Maksimirsku cestu. Tamo se nalazi preko 700 parkirališnih mjesta, što bi donekle moglo riješiti probleme.

Izdvojeni članak

Konačno javna garaža u Klaićevoj, 800 parkirnih mjesta na 3 etaže

– Za potrebe bolnice parkiralište Borongaj se pretvara u zonu 5, koja će uistinu postati prva funkcionalna parkirna zona u Zagrebu u kojoj će se jednom kupljenom parkirnom kartom imati plaćeni prijevoz prema Rebru, pojasnio je Marko Velzek, zamjenik pročelnika Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost.

Park&Ride je sustav koji kombinira parkiranje i korištenje javnog prijevoza, uz zajedničku kartu od 7:00 do 20:00 sati. Cijena cjelodnevne karte iznosi 2,3 eura za vozilo i vozača, a za svaku osobu više plaćat će se jedan euro. Karte će se uobičajeno moći kupiti na parkirališnim automatima. S druge strane, autobusi prema Rebru na produženoj liniji 228 (Borongaj-Rebro-Borongaj), od današnjeg dana kretat će s autobusnog terminala Borongaj, perona 1.

– Incidencija busa je da ide svakih šest do devet, odnosno 10 minuta, rekao je Velzek.

Regulacija prometa do kraja radova

Do završetka radova na KBC Zagreb, bit će uspostavljena i drugačija regulacija prometa. ‘Žuta’ traka na dijelu Bukovačke ceste namijenjena je isključivo za hitnu pomoć, autobuse ZET-a i TAXI vozila. Srednja traka bit će za redovan promet prema sjeveru, dok ulaz iz Bukovačke u Božidarevićevu ulicu neće biti moguć, već će se moći pristupiti iz Kraljevićeve ulice. U smjeru juga, promet na Bukovačkoj cesti odvijat će se jednim prometnim trakom na zapadnoj strani sve do raskršća s Crnčićevom ulicom.

Još jučer započeli su radovi na uspostavi navedene regulacije prometa. Zato je i privremeno onemogućeno prometovanje Bukovačkom cestom na dijelu od Maksimirske do Petrove ulice u smjeru sjever-jug.

Izdvojeni članak

Split usvojio Plan održive mobilnosti: Preko 100 milijuna eura za micanje auta s ulica

Također, postojeća površina namijenjena za kratko parkiranje do pet minuta nasuprot glavnog ulaza u bolnicu se zadržava, uz stroži nadzor. S druge strane, nasuprot glavnog ulaza na obje strane Kišpatićeve ulice, obilježena su i nova TAXI stajališta.

Parkiranje i na Kennedyjevom trgu

Iz Grada podsjećaju građane kako mogu parkirati i na Kennedyjevom trgu u 2. zoni, odnosno Bloku 7, ali i u neposrednoj blizini autobusnih stajališta na Ulici Svetice. Do sad se tamo nalazilo stotinjak mjesta, a oslobođeno ih je dodatnih 100 koja su prije bila rezervirana za Ekonomski fakultet. Planira se i uređenje novog, dodatnog parkirališta u petoj Park&Ride zoni. Nalazit će se na površini trenutačnog poligona autoškola na Borongaju, a imat će kapacitet oko 250 parkirnih mjesta. Novim sustavom, Grad poziva građane da što više koriste javni zagrebački prijevoz, ali i na razumijevanje zbog nastale situacije.

– Pozivamo građane da koriste novu uslugu Park&Ride zone, kao i da što više koriste javni gradski prijevoz. Ujedno, molimo građane za razumijevanje u prvim tjednima nove regulacije prometa tijekom kojih će se pozorno pratiti prometna situacija i po potrebi poduzimati sve neophodne i raspoložive mjere koje bi mogle doprinijeti poboljšanju funkcioniranja prometa na tom području.

Izdvojeni članak

Prvo intermodalno parkiralište u Hrvatskoj: Usluga se plaća važećom kartom javnog prijevoza

Sustav Park & ride bit će u funkciji, sve dok se ne izgrade zgrada i garaže – odnosno sljedeće tri godine. Uspostava ovog sustava, kao i niz drugih novih prometnih rješenja dio su strategije Grada Zagreba za povećanje prometne učinkovitosti i poboljšanje kvalitete života građana.

Prvo u Sisku

Pisali smo kako se prvi Park&Ride sustav otvorio u Sisku. Parkiralište se nalazi u Zvonimirovoj ulici, u blizini željezničkog i autobusnog kolodvora.

Ima 109 parkirnih mjesta isključivo namijenjenih putnicima koji putovanje nastavljaju vlakom ili autobusima Auto prometa Sisak. Gradnja Park&Ride parkirališta je onda bila plaćena 2,3 milijuna kuna, a više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap