Novi asfalt na preko 30.000 kvadrata: Grad se pohvalio uređenjem cesta, najavili novu prometnu strategiju
Promet u Zagrebu, bilo javni gradski bio onaj u osobnim ili taksi vozilima, može se smatrati glavnim problemom u svakodnevici građana. Grad se za vikend pohvalio mjerama koje poduzima da bi se u tom smislu nešto promijenilo nabolje. Istaknuli su da je zasad zamijenjeno više od 30.000 kvadrata asfalta na nekima od najfrekventnijih gradskih prometnica te da su na preko 100 lokacija prije vremena postavljeni ‘pametni semafori’. Najavljeni su novi koraci za daljnje unaprjeđenje gradskog prijevoza i općenito stvaranje održivijeg prometnog sustava.
Osim najave početka brojnih kapitalnih projekata na razini grada, Zagreb se pohvalio uspješno završenim radovima na nekima od najprometnijih pravaca. Navode kako su nakon godina podinvestiranosti i stagnacije radova konačno krenula ulaganja u poboljšanje infrastrukture diljem grada, gdje su u posljednjih par mjeseci u gradu obnovljeni neke od najfrekventnijih prometnica.
Uz to, ističu kako je 100 gradskih semafora postavljeno na svoja mjesta u gradu, i to – prije vremena. Pritom na razini grada ide dalje još jedan prometni pothvat za koji je osigurano više od 10 milijuna eura.
Preko 30.000 kvadrata novog asfalta
Što se tiče uređenja cesta, asfaltiralo se na nekoliko ključnih gradskih prometnih lokacija, a novi asfalt dobilo je preko 30.000 kvadrata. Uređeni su sjeverni trak Zagrebačke avenije, dio južnog dijela Branimirove, dio Kolakove, no i drugih važnih prometnica.
Programom asfaltiranja nerazvrstanih cesta I. reda u 2024. godini, Grad je osigurao 590.000 eura za asfaltiranje sjeverne prometne trake sjevernog kolnika Zagrebačke avenije. U sklopu ovih radova, uklonjeno je oko 9.000 m² postojećeg asfalta te zamijenjeno novim.
Na južnoj kolničkoj traci Ulice kneza Branimira, na dijelu od Osječke ulice do Aleje javora, završeni su radovi na obnovi kolnika ukupne površine oko 9.000 m². Obuhvaćali su zamjenu dva sloja asfalta, kao i zamjenu dotrajalih poklopaca komunalne infrastrukture, škrinjica i slivničkih rešetki.
Kao dio Programa asfaltiranja nerazvrstanih cesta I. reda za 2024. obnovljeno je i 9.000 m² kolnika Ulice Rudolfa Kolaka, na dijelu od Grižanske do Ljubijske ulice čime se produžio vijek eksploatacije ove izuzetno opterećene prometnice. Završeni su radovi asfaltiranja na još nekoliko zagrebačkih ulica. U Ulici kralja Zvonimira kraju je privedeno uređenje južnog kolnika, od Šubićeve do Heinzelove, gdje je za 280.000 eura uklonjeno je 4.300 kvadrata postojećeg asfalta te zamijenjeno novim.
– Svi ovi radovi važan su korak prema osuvremenjivanju gradskih prometnica. Nastavljamo obnavljati cestovnu infrastrukturu kako bi naš grad bio što sigurnije i ugodnije mjesto za građane, poručio je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević.
Novi, pametni semafori
Uz to, kao što smo pisali, u Zagrebu je krajem 2023. godine u sklopu projekta automatskog upravljanja prometom najavljena ugradnja pametnih semafora na sto raskrižja. Novi semafori bi trebali umanjiti broj prometnih nesreća te minimizirati onečišćenje zraka. Zamjena je krenula u veljači, a sada su semafori na ‘svojim mjestima’ na više od sto lokacija.
U sustav Centra za upravljanje prometom povezana su 103 semafora na glavnim prometnicama, odnosno petina gradske semaforske mreže, a iz Grada su se pohvalili kako je taj posao izveden gotovo mjesec dana prije roka. Povezivanje semafora na Centar za upravljanje prometom trebao bi učiniti protočnijim promet na raskrižjima, no i doprinijeti smanjenju emisija štetnih plinova i buke.
Semafori su postavljeni na ključnim prometnim lokacijama, poput Zagrebačke avenije, Avenije Većeslava Holjevca, Ulice grada Vukovara, Selske ceste, Maksimirske te u zoni zelenih valova u Donjem gradu. Pojedinačni uređaji instalirani su i na raskrižjima poput Čulinečke ceste, Zagrebačke obilaznice i Savske ceste. Postavljen je i promjenjiv prometni znak na križanju Ilice i Domobranske ulice koji omogućuje dinamične prikaze poput upozorenja na radove, prometne nesreće ili ograničenja brzine.
Milijuni iz gradskog proračuna
Ovaj projekt predstavljen je kao dio šire strategije za unaprjeđenje javnog gradskog prijevoza. Konkretno Centar za upravljanje prometom posebno je usmjeren na davanje prednosti tramvajima kako bi se javni prijevoz učinio efikasnijim i atraktivnijim za građane, za što se smatra da će postati ključni korak prema održivijem prometnom sustavu.
U idućoj godini Grad Zagreb nastavlja s projektom. Cilj je do kraja 2025. godine povezati dodatnih 100 semafora, čime bi 40% gradske semaforske mreže, odnosno ukupno 200 uređaja, bilo dio Centra za upravljanje prometom. Postavit će se još i tri promjenjiva prometna znaka. Planirane lokacije uključuju Ulicu kralja Zvonimira, Ulicu Savezne Republike Njemačke, Horvaćansku cestu, Jadransku aveniju, ulicu Dubrava i dio Ilice od Selske ceste do okretišta Črnomerec.
Za projekt su osigurana sredstva od 10.2 milijuna eura iz gradskog proračuna. Također, dovršeno je idejno rješenje prostora Centra za upravljanje prometom, čije se otvorenje očekuje za nekoliko mjeseci, a do tada Centar nastavlja funkcionirati u softverskom obliku.
Ovdje pročitajte o svim boljkama tramvajskog prometa u Zagrebu i tome zašto niskopodni tramvaji nisu idealni za postojeće tračnice.