Zagreb ulaže 11 milijuna eura u novu LED rasvjetu, prva na redu ulica koju bi, da mogu, svi zaobišli
Savska cesta zasigurno je jedna od najviše omraženih za sve koji su se ondje nekom prilikom našli u prometnom čepu. Gužve toj zagrebačkoj ulici nisu strane, ali za njih zasad još nema rješenja. Ono što Grad može i planira riješiti u Savskoj je zamjena dotrajale javne rasvjete. Od ukupno 11 milijuna koliko se u narednoj godini planira potrošiti na modernizaciju javnih svjetala, milijun eura iskoristit će se za nove LED ‘lampe’ u Savskoj cesti.
Ako postoji jedna ulica koju bi većina Zagrepčana izbjegla da može, to je Savska cesta. Ova prometnica koja povezuje Prisavlje s rubovima centra od neizmjerne je važnosti za grad, no s njegovim širenjem sve teže podnosi prometno opterećenje.
Ako ništa, po novome će dobiti moderniziranu rasvjetu pa ćemo barem bolje vidjeti gužvu u kojoj se nalazimo, a za taj pothvat Grad iz svoje blagajne izdvaja milijun eura. Uređenje rasvjete na Savskoj ujedno označava početak postavljanje novih LED svjetala na više lokacija u gradu.
Za nove lampe 11 milijuna eura
Kako smo nedavno pisali, od 100 milijuna eura koliko je Zagreb predvidio za uređenje nerazvrstanih prometnica, širenje tramvajske mreže, uređenje gradskih groblja, ali i modernizaciju javne rasvjete, za ovo posljednje izdvaja se 11 milijuna eura. Od te cifre, već se zna kako će se milijun potrošiti na sređivanje osvjetljenja Savske ceste, prometnog pravca koji velikom broju građana redovito izaziva glavobolje.
Projektima uređenja rasvjete na području grada predviđena je izgradnja nove ekološke rasvjete, te dijelom rekonstrukcija postojeće. Osim Savske ceste, preostala područja na kojima se planira modernizirati rasvjetni sustav su Avenija Većeslava Holjevca od Mosta slobode do Slavonske avenije, Avenija Marina Držića, Ulica kneza Branimira, te Aleja grada Bolonje, uključivo s tunelom Susedgrad.
Novu, moderniziranu rasvjetu trebali bi dobiti i Avenija Dubrovnik, potez uz jezero Bundek, kao i Savski nasip od Savskog mosta do Mosta mladosti. Nove ‘lampe’ prva će dobiti Savska.
Zamjena neadekvatnih svjetiljki
U sustavu javne nabave osvanuo je postupak nabave radova za modernizaciju javne rasvjete Savske ceste. Naveden je jasan razlog zbog kojega je modernizacija sustava neophodna te je opisano što se sve planira raditi.
– U zoni zahvata postoji podzemna instalacija javne rasvjete sa postojećim čeličnim stupovima i pripadajućim svjetiljkama s visokotlačnim natrijevim izvorima svjetlosti. Zbog dotrajale i neadekvatne postojeće javne rasvjete Glavnim projektom je predviđena modernizacija javne rasvjete koja uključuje zamjenu svjetiljaka, te jednim manjim dijelom i polaganje novih podzemnih kabela, izradu novih temelja, montažu novih čeličnih stupova i svjetiljki, navodi opis predmeta javne nabave.
Ušteda energije
Modernizacija javnih svjetala u svim predviđenim dijelovima Zagreba, kako smo ranije pisali, upotrebom novije LED tehnologije će omogućiti kvalitetnija rasvijetljenost uz manji trošak električne energije. Postizanje dodatne uštede očekuje se mogućnošću smanjenja rasvijetljenosti od sat vremena prije sredine noći do četiri sata poslije sredine noći. Isti sustav dolazi na Savsku.
– Sve nove svjetiljke su u LED tehnologiji, jednofaznog priključka, nazivnog naponskog nivoa 230 V, 50 HZ, temperature boje do 3000K. Opremljene su različitim optikama kako bi se pravilno rasvijetlile sve prometne površine u zoni zahvata. Sustav rasvjete je određen kao cjelonoćni sa reduciranim režimima rada (stupanjska regulacija), navodi opis predmeta nabave.
Potrošak energije mjerit će se pomoću električnih brojila smještenih u postojećim kabelskim razvodnim ormarima javne rasvjete. Za primopredaju novoizgrađene instalacije javne rasvjete te za potrebe psiključka na postojeći sustav javne rasvjete koji je spojen na elektroenergetsku mrežu potrebno je predati naručitelju ispitne protokole električne instalacije, a što se odnosi na otpor uzemljenja, otpor izolacije i otpor petlje).
Kako se obnavlja most s kojega se skreće na Savsku cestu, pročitajte ovdje.