Pretraga

Uskoro na ‘Kutiju šibica’ preko obnovljenog mosta: Kreće velika sanacija nosača, kolnika, ograda i odvodnje

A- A+

Uskoro će započeti sanacija pješačkog mosta koji spaja Sportsku dvoranu Trešnjevka, poznatu i kao ‘Kutija šibica’, s platoom susjedne stambene zgrade. Grad Zagreb trenutno traži izvođača radova vrijednih 180.000 eura, a sanacija mosta obuhvatit će sve aspekte, ‘od glave do pete’. Zbog lošeg stanja mosta, sanirat će se gornja ploha, ograda, dilatacije, elementi odvodnje, te podglede betonske ploče balkona i poprečnih nosača mosta. Nakon obnove, most će zasjati u novom ruhu, a ljubitelji sporta, posebice futsala, moći će hodati po novouređenoj površini.

Pješački most na Trešnjevki | Foto: Google Maps

Na zagrebačkoj Trešnjevci uskoro će započeti sanacija pješačkog mosta koji spaja Sportsku dvoranu Trešnjevka – popularno zvanu Kutija šibica – s platoom susjedne stambene zgrade. Grad Zagreb raspisao je natječaj za izvođača radova vrijednih 180.000 eura. Most je u vrlo lošem stanju, a nakon njegove obnove ljubitelji sporta moći će koristiti novouređeni prijelaz.

Postojeće stanje

Pješački most nalazi se na zagrebačkoj Trešnjevci, na adresi Veprinačka 16 – tik uz kultnu kvartovsku dvoranu ‘Kutija šibica’. Njegova postojeća konstrukcija je armiranobetonska i sastoji se od AB stupova, nosača te rasponskog sklopa. Most je zaseban statički sustav, što znači da njegova konstrukcija nije vezana uz susjedne objekte koje povezuje.

Tlocrtna površina mosta iznosi 113,7 četvornih metara, dok mu je visina otprilike 4,5 metara. Završna obloga mosta izvedena je asfaltbetonom i kamenom oblogom, dok je hidroizolacijski sloj bitumenski. Zbog neadekvatne odvodnje i ciklusa smrzavanja i odmrzavanja, sloj asfaltbetona je degradirao, što je vidljivo kroz pukotine na površini, a kameno opločenje se na pojedinim mjestima odvaja od podloge. Propadanje završnih slojeva mosta dovelo je do prodora vode kroz armiranobetonsku ploču i poprečne nosače, što uzrokuje promjenu boje betona, koroziju armature, oštećenje zaštitnog betonskog sloja, pukotine i odlamanje betona u podgledu.

Izdvojeni članak

Važan most star 77 godina ide u milijunsku obnovu, Hrvatske ceste daju novac

Oborinska odvodnja trenutno je izvedena dvostrešnim nagibom gornje plohe mosta prema linijskim kanalicama, koje su spojene na oluke. Međutim, kanalice su zapunjene otpadnim materijalom, što dovodi u pitanje njihovu funkcionalnost. Također, na AB ogradi mosta vidljivo je ljuštenje i odlamanje žbuke. Na spojevima konstrukcije mosta i susjednih objekata nalaze se limeni opšavi, koji nisu adekvatno rješenje za vodonepropusnost, pa voda slobodno prodire i dodatno degradira armiranobetonsku konstrukciju. Ova oštećenja su posebno vidljiva u podgledu ploče i nosača mosta.

Što će se sanirati?

Gornja ploha mosta, uključujući stepenice, bit će u potpunosti obnovljena. Uklonit će se svi slojevi do zdrave betonske površine, postavit će se cementna glazura, ugraditi nova hidroizolacija i postaviti novo kameno opločenje.

Hidroizolacija će se uzdizati uz armiranobetonsku ogradu sve do njezine krune, koja će se dodatno premazati prije postavljanja kamenih klupčica. Betonska konstrukcija i ograda mosta također će biti sanirane. Planirano je uklanjanje oštećenih slojeva do zdrave betonske površine te hidrodinamičko čišćenje vodom pod visokim pritiskom. Beton koji je jače oštećen bit će hidrodemoliran, a armatura očišćena i premazana antikorozivnim sredstvom. Nakon toga, ograda će biti reprofilirana reparaturnim mortom te zaštićena trajnoelastičnim premazom i akrilnom bojom.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Dilatacije će biti sanirane uklanjanjem oštećenog betona u podgledu mosta i balkona te njegovom obnovom reparaturnim mortom. Nakon toga ugradit će se metalne kadice za procjedne vode. Na gornjoj strani dilatacija postavit će se termoplastična dilatacijska traka, koja će biti zalijepljena odgovarajućim ljepilom. Nakon toga slijedi nanošenje hidroizolacije, postavljanje kamene obloge i završno brtvljenje dilatacija elastičnim brtvilom. Kako bi se osigurala učinkovita odvodnja mosta, predviđena je izvedba dvostrešnog nagiba, ugradnja novih plitkih kanalica od polimerbetona s pripadajućim rešetkama te sanacija odvodnih elemenata. Pogledajte ovdje kako teče izgradnja čeličnog mosta preko rijeke Rječine.

Copy link
Powered by Social Snap