Sprema se gradnja ‘međimurske’ obilaznice prema Sloveniji, uz bagere dolaze i areholozi
Otvorena je javna nabava za dugoočekivanu obilaznicu Šenkovca. Zahvat za koji se traži izvođač obuhvaća izvođenje radova na prelaganju i zaštiti instalacija u vlasništvu HOPS-a, odnosno izmještanje dalekovoda. Vrijednost investicije iznosi 150.000 eura, a početak radova koji bi trebali trajati tri mjeseca očekuje se u kolovozu. Dodatno, raspisana je i javna nabava za zaštitna arheološka istraživanja na području radova obzirom da su probni iskopi otkrili prapovijesnu keramiku Kisapostag kulture.

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Hrvatske ceste raspisale su javnu nabavu za drugu fazu radova u sklopu projekta obilaznice Šenkovca, a koji obuhvaćaju rekonstrukciju dalekovoda kako bi se zadovoljili uvjeti križanja dalekovoda, željezničke pruge i ceste. Sve sukladno Pravilniku o tehničkim normativima za izgradnju nadzemnih elektroenergetskih vodova nazivnog napona od 1 kV do 400 kV.
Šenkovec je smještena u središnjem dijelu Međimurske županije, u neposrednoj blizini Čakovca. Nalazi se na jednom od najvažnijih pravaca sjeverozapadne Hrvatske, državnoj cesti D-209 prema granici sa Slovenijom.
Obuhvat radova
Rekonstrukcija treba obuhvatiti demontažu postojećeg nosivog stupa, te ugradnju drugog zateznog stupa na novoj lokaciji – na udaljenosti približno 13 metara od postojećeg stupa u rasponu prema postojećem nosivom stupu na trasi dalekovoda. Također, predviđenim rješenjem stup br. 56 neće više biti diferencijalni već rasteretni, te time i manje opterećen.
Treba reći da su stupovi projektirani od vruće valjanih profila i limova koji su međusobno spojeni vijcima. Pojasevi, dijagonale trupa i glave te gornji pojasevi i ispune konzola predviđeni su od L profila, a donji pojasevi konzola od U profila. Materijal konstrukcije je opći konstrukcijski čelik.
Na dalekovodu su projektirani temelji za stup, bez povišenja, te krunom izdignuta 40 centimetara iznad terena. Uz napomenu da građevinci mogu očekivati pojavu podzemne vode u zoni temeljenja na dubini od 15 metara. Radit će se raščlanjeni temelji, odnosno svaki od četiri pojasnika bit će usidren u zasebni temelj.

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Prvo demontaža
Nosivi stup koji se uklanja nalazi se na području katastarske općine Mihovljan u Međimurskoj županiji. Prije početka demontaže užadi i stupova izvoditelj radova mora pregledati dio predmetne trase dalekovoda na kojoj će se obavljati rekonstrukcija te izvršiti sve pripremne radove i obavijestiti nadležne institucije o početku izvođenja radova.
Postupak počinje razbijanjem temelja. Kako su temelji uzdignuti iznad terena između 20 i 30 centimetara postupak će se provoditi razbijanjem i usitnjavanjem betona, dok će se armatura odrezati do dubine od 80 centimetara ispod kote terena. Nastale jame zatrpat će se zemljanim materijalom iz iskopa temelja novog stupa.

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Arheološka istraživanja
Hrvatske ceste raspisale su i javnu nabavu za zaštitna arheološka istraživanja područja radova. Tvrtka Kaducej iz Splita provela je probne arheološke istražne radove na trasi buduće obilaznice Šenkovca tijekom mjeseca veljače i ožujka 2025. godine. Probni rovovi obuhvatili su površinu od oko 2.210 kvadrata, a provodili su se na trasi buduće faze I. obilaznice Šenkovca, sjeveroistočno od grada Čakovca.
Temeljem provedenih probnih arheoloških istraživanja utvrđeno je postojanje arheološkog nalazišta koje je šifrirano kao AN 1 Nadol, u općini Pribislavec. Poliranjem pronađenih arheoloških tvorevina i pregledom terena uz iskopni rov prikupljena je prapovijesna keramika Kisapostag kulture, te manja količina keramike iz novog vijeka.
Na temelju ovih nalaza Ministarstvo kulture naložilo je zaštitna arheološka istraživanja. Procijenjena vrijednost radova iznosi 132.723 eura, a planirano je da krenu u realizaciju ove godine u srpnju, te traju dva mjeseca.

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Doznajte ovdje sve o velikoj sanaciji čak 6 velikih tunela na hrvatskim autocestama.