Strabag dobio posao vrijedan 12 milijuna, sanirat će drugu najdulju hrvatsku autocestu
Autocesta A3 druga je najdulja autocesta u Hrvatskoj, trase od Bregane do Lipovca. Njeni najstariji dijelovi izvedeni su u 1980-ima, a budući da kolničkom konstrukcijom godišnje prođe do 22 milijuna vozila, ne čudi da im treba sanacija. Konačno je poznato, taj posao napravit će zajednica Strabaga i Osijek-koteksa čija je ponuda bila najpovoljnija. Zadatak su ponudili izvesti za 12 milijuna eura s PDV-om.

autocesta | foto: Pexels
Početkom godine, Hrvatske autoceste (HAC) objavile su predmet nabave za sanaciju kolnika autoceste A3 Bregana-Zagreb-Lipovac. Za sanaciju druge najdulje autoceste u Hrvatskoj sada je odabrana zajednica Strabaga i Osijek-koteksa, koji će cestu ‘srediti’ za nešto malo više od 12 milijuna eura. U siječnju, po objavi postupka, pisali smo o tome što će se sve raditi na opterećenoj dionici kojom iz godine u godinu prolazi sve više automobila.
Druga najdulja autocesta
Autocesta A3 od Bregane do Lipovca duga je nešto više od 304 kilometra. Kako su njeni najstariji dijelovi građeni još u 1980-ima, s vremenom su pod opterećenosti automobilima propali, a kolničku konstrukciju sada bi valjalo urediti te osigurati sigurnost i dugovječnost prometnice.
Zainteresirani gospodarski subjekti prvotno su bili pozvani dostaviti ponude do 13. siječnja, no prema podacima iz Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN), konačni rok za dostavu ponuda bio je 7. travnja 2025., a od pristiglih, kao najpovoljnija odabrana je ona zajednice ponuditelja nositelja Strabaga i drugog člana zajednice, tvrtke Osijek-koteks. Posao procijenjene vrijednosti te će tvrtke izvesti za 12.031.095,78 eura s, odnosno za 9.624.876,62 eura bez PDV-a.
Najskuplji odbačeni
Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda otkriva da su se za izvedbu radova prijavile ukupno tri zainteresirana subjekta: uz Strabag i Osijek-Koteks, posao su htjeli obaviti i Integral Inženjering iz BiH te Pedom Asfalti iz Zagreba. Ponuda iz BiH bila je najviša, iznoseći gotovo 20 milijuna eura s PDV-om, odnosno oko 15 milijuna eura bez PDV-a. Pedom Asfalti ponudio je cijenu nešto nižu od procjene – 13.239.616,38 eura s PDV-om, no i dalje manje od prvoodabranih.

višetračna autocesta | foto: Freepik
K tome, najskuplja ponuda Integral Inženjeringa odbijena je jer je premašivala planirana sredstva. Dvije preostale ponude bile su cjenovno prihvatljive, no odabiru je presudila ekonomska povoljnost Strabaga i Osijek-Koteksa.
Kvaliteta za 20 godina
Prema odluci otprije tri dana, Strabag će izvoditi radove na dionicama na kojima su uočena značajna oštećenja zbog opterećenja kolničke konstrukcije. Od trenutka potpisivanja ugovora, imat će točno 365 dana, odnosno godinu za dovršetak radova.
U projektnoj dokumentaciji navodi se kako će, prije samih radova, biti potrebno dimenzionirati kolničke konstrukcije prema podacima o prosječnom godišnjem dnevnom prometu (PGDP), uzimajući u obzir projektirani vijek trajanja od 20 godina. Sanacijom se želi riješiti problem starenja infrastrukture za dionicu projektiranu 1986. godine u sklopu nekadašnje Autoceste Bratstvo i jedinstvo. U pitanju je dionica Lužani–Brodski Stupnik.
Istražni radovi pokazali su da se sastav kolničke konstrukcije sjevernog voznog i pretjecajnog traka razlikuje od izvornog projekta, kao i da je tijekom eksploatacije na izvorni kolnik postavljen je dodatni sloj debljine više od 30 centimetara. Otkriveno je da se iznad osnovnog habajućeg sloja debljine 6 cm nalazi nosivi sloj debljine 12 cm, cementna stabilizacija i sloj od drobljenog kamenog materijala, svaki po 25 cm. Uz to, kolničku konstrukciju zaustavnog traka čine i asfaltbeton debljine 6 centimetara te još 37 centimetara drobljenog kamenog materijala pa će oštećene zamijeniti novi materijali.
Što će se raditi
Sanacija voznog traka provest će se mehaničkim glodanjem (frezanjem), pri čemu će se ukloniti svi slojevi do dubine od 38 centimetara. Zona zahvata proširit će se na način da obuhvati središnju crtu, cijeli vozni trak, rubni trak širine 20 centimetara i 50 centimetara u zaustavnom traku – ukupno 4,55 metara širine.
Sanacija pretjecajnog traka uključivat će glodanje postojećih asfaltnih slojeva do dubine od 10 centimetara, nakon čega će se izvesti novi slojevi i lokalno sanirati pukotine i oštećenja. Radovi će zahvatiti 4,15 metara prometnice. Uz to, projekt predviđa potpunu sanaciju zaustavnog traka na svim dionicama uključenima u ovaj zahvat. Ovdje pročitajte sve o mega tunelskom zahvatu spojne ceste na A3 u Slavoniji.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.