Pretraga

Upraviteljima zgrada upravo je na leđa nabačen velik posao, evo gdje ga i kako obaviti

A- A+

Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja Registra upravitelja zgrada upravo je objavljen. Vodit će ga Državna geodetska uprava u elektroničkom obliku, jedinstveno za cijelu Hrvatsku. Upis upravitelja provodi se na njegov zahtjev, isključivo putem Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS). Svaki upravitelj dobit će svoj jedinstveni broj, a promjene je dužan prijaviti u roku od osam dana. Evo detaljnog vodiča kako popratiti obaveze vezane uz Registar koje su sada na ‘leđima’ upravitelja.

Vukovar stambena zgrada

Vukovar stambena zgrada | foto: bauštela.hr

Registar upravitelja zgrada sadrži javne podatke o upravitelju, zgradi ili funkcionalnoj cjelini kojom upravlja, uključujući osobne, kontaktne i registracijske podatke, kao i podatke o nekretnini.

Zakonom o upravljanju i održavanju zgrada propisano je kako ministar nadležan za poslove prostornoga uređenja i graditeljstva, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije i glavnog ravnatelja Državne geodetske uprave, propisuje pravilnikom sadržaj Registra upravitelja zgrada, način njegova vođenja, obrasce zahtjeva za upis te obrasce zahtjeva za upis promjena. Pravilnik je upravo objavljen. Evo detaljnog vodiča kako se njime služiti.

Sadržaj Registra upravitelja zgrada

U Registar upravitelja zgrada pri prvom upisu zavode se se podaci o upravitelju zgrade (ime i prezime odnosno naziv, adresa prebivališta odnosno sjedišta te OIB upravitelja zgrade), funkcija upravitelja zgrade (upravitelj, prinudni upravitelj ili likvidator), datum upisa i datum brisanja upravitelja zgrade, registarski broj upravitelja zgrade. Također, uz ove podatke evidentira se i  podatak o adresi zgrade odnosno funkcionalne cjeline zgrade i o broju katastarske čestice i imenu katastarske općine na kojoj je zgrada/funkcionalna cjelina zgrade izgrađena, te identifikacijski broj zgrade/funkcionalne cjeline zgrade.

Izdvojeni članak

Sat otkucava: Za 60 dana svi ‘stambenjaci’ u Hrvatskoj moraju imati ovaj papir, nema više ‘labavo’

Uz napomenu da kada dođe da bilo kakve promjene gore navedenih podataka da je i njih potrebno upisati u Registar. Dodatno, u Registar upravitelja zgrada pohranjuju se i ugovori o upravljanju zgradom, rješenje o imenovanju prinudnog upravitelja, te rješenja o upisu i rješenja vezana uz prijavu promjene podataka i brisanje upravitelja zgrade iz Registra upravitelja zgrada

Upisivanje podataka u Registar upravitelja zgrada obavlja službena osoba Državne geodetske uprave, područnog ureda za katastar odnosno Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove Grada Zagreba (katastarski ured) ovlaštena za vođenje postupka po zahtjevu za upis upravitelja zgrade u Registar upravitelja zgrada.

Dokumenti | foto: Pixabay

Registarski broj i upis

Svaki upravitelj zgrade ima registarski broj upravitelja zgrade koji se određuje pri upisu u Registar upravitelja zgrada i sastoji se od velikih slova RUZ i rednog broja pod kojim je upravitelj zgrade upisan u Registar upravitelja zgrada. Registarski broj upravitelja zgrade određuje se od 1 do n za sve upravitelje zgrada u Republici Hrvatskoj.

Upravitelj zgrade se upisuje u Registar upravitelja zgrada na svoj zahtjev koji s prilozima samostalno podnosi katastarskom uredu isključivo elektronički putem Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS). Prilikom upisa treba ispuniti obrazac broj 1 koji je kao dokument za preuzimanje može pronaći unutar Pravilnika.

Izdvojeni članak

Sada je i službeno: Kupci prve nekretnine mogu ostvariti povrat poreza i 50% PDV-a

Treba reći i da se katastarski ured koji odlučuje o rješavanju zahtjeva određuje se prema adresi zgrade, broju katastarske čestice i imenu katastarske općine iz zahtjeva za upis upravitelja zgrade u Registar upravitelja zgrade. Kao i da se postupak za upis upravitelja zgrade u Registar upravitelja zgrada, kao i postupak za upis promjene u Registar upravitelja zgrada smatra pokrenutim u trenutku predaje urednog zahtjeva s prilozima katastarskom uredu.

Zahtjev mora sadržavati: podatak o upravitelju zgrade, podatke o adresi zgrade odnosno funkcionalne cjeline zgrade, te podatak o broju katastarske čestice i imenu katastarske općine na kojoj je zgrada/funkcionalna cjelina zgrade izgrađena. Također, potrebno je priložiti Ugovor o upravljanju zgradom, rješenje o imenovanju prinudnog upravitelja zgrade, kao i drugu dokumentaciju koja se prilaže uz zahtjev u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade.

Dokumenti | Unsplash

Prijava promjene podataka i brisanje upravitelja

Upravitelj zgrade je dužan u roku od osam dana od dana saznanja za nastale promjene podataka o zgradi podnijeti zahtjev za promjenu podataka upisanih u Registar upravitelja zgrada. Dok katastarski ured obavještava upravitelja zgrade o upisu promjene podataka upisanih u Registar upravitelja zgrada.

Katastarski ured provodi promjenu podataka upisanih u Registar upravitelja zgrada kada se zahtjev za upis promjene podataka odnosi na promjenu podataka o upravitelju zgrade ili na pohranu ili promjenu ugovora o upravljanju zgradom, rješenja o imenovanju prinudnog upravitelja koji je upravitelj priložio uz zahtjev za upis promjene.

Zahtjev za brisanje upravitelja zgrade iz Registra upravitelja zgrada s prilozima podnosi upravitelj zgrade koji više ne obavlja poslove upravljanja zgradama katastarskom uredu isključivo elektronički putem ZIS-a. Potom katastarski ured donosi rješenje o brisanju.

stambena zgrada

stambena zgrada | Unisplash, F.C. Henriquez

Izdavanje, pravo uvida i čuvanje podataka

Zahtjev za izdavanje izvatka iz Registra upravitelja zgrada podnositelj zahtjeva podnosi katastarskom uredu koji izdaje izvadak u obliku javne isprave koji je ovjeren i potpisan potpisom službene osobe nadležnog tijela. Kada se zahtjev podnosi elektronički putem ZIS-a izvadak u obliku javne isprave, ovjeren i potpisan digitalnim potpisom izdaje se elektronički putem ZIS-a.

Iz Registra upravitelja zgrada izdaju se i podaci za ponovnu uporabu podataka u skladu s pravilnikom kojim se određuje visina stvarnih troškova izdavanja i uvjeta korištenja podataka.

Ističe se kako je Registar upravitelja zgrada je javan, a uvid u podatke upisane u Registar upravitelja zgrada omogućen je putem ZIS-a. Pravo uvida u ugovore o upravljanju zgradom odnosno rješenja o imenovanju prinudnog upravitelja ima osoba koja obrazloži postojanje svog pravnog interesa.

Doznajte ovdje sve o novom nacionalnom kućnom redu za stambene zgrade.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap