Pretraga

Novi pothvat HŽ-a vrijedan milijun i pol eura, promijenit će važan sustav na tračnicama do Siska

A- A+

Hrvatskom prolazi više od 2.000 kilometara tračnica, najvećim dijelom jednog kolosijeka i napola elektrificiranih. Da bi se unaprijedilo putovanje vlakom, HŽ Infrastruktura pokreće razne radove diljem Hrvatske, a upravo spremaju promjenu važnog sustava prema Sisku. Na dionici između zagrebačkog Glavnog kolodvora i Siska trebat će provesti milijun i pol vrijednu zamjenu kolodvorskih i pružnih elektroenergetskih NN postrojenja.

HŽ Infrastruktura priprema zamjenu važnog sustava | foto: Canva/HŽ Infrastruktura

Željeznička mreža u Hrvatskoj prilično je prostrana. HŽ Infrastruktura može se pohvaliti upravljanjem ukupno 2.617 kilometara tračnica diljem države. No problem je što je od ukupne kilometraže samo 276 kilometara dvokolosiječno, a otprilike pola elektrificirano.

Kako je u tijeku modernizacija cjelokupne mreže, HŽ svako toliko pokreće natječaje koji se na neki način odnose na unaprjeđenje sustava. Trenutno se traži milijun i pol eura ‘teška’, zamjena kolodvorskih i pružnih elektroenergetskih NN postrojenja na dionici Zagreb GK – Sisak Caprag.

Izdvojeni članak

HŽ se rješava tona i tona čelika i bakra: Prodaju masu tračnica i skretnica, tko će ih okupiti?

Zastario i dotrajao sustav

Do 4. srpnja moći će se javiti ponuditelji zainteresirani za elektromontažne radove, kojima će trebati zamijeniti postojeća kolodvorska i pružna elektroenergetska postrojenja. Radovi koji će ‘pokriti’ dionicu između Siska i Capraga, podijeljeni su na više odvojenih dionica: jednu između Zagreba (Klara) i Velike Gorice, drugu od Velike Gorice do Turopolja, zatim od Lekenika do Grede, te na koncu od Grede do Siska.

Na tim dionicama treba zamijeniti aktualni sustav napajanja signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja koji se sastoji od dviju dizel-električnih centrala s 10 kV rasklopnim postrojenjem i pripadajućim priključcima. Naime, dotrajao i tehnološki zastario sustav izgrađen prije 60 godina vapi za zamjenom, između ostalog i jer više ne jamči potrebnu raspoloživost napajanja uređaja.

Pruga, ilustracija | Foto: Unsplash

Što sve treba mijenjati

Zamjena postojećeg sustava, stoji u projektnoj dokumentaciji, uključivat će izgradnju pet srednjenaponskih kabelskih dalekovoda, transformatorskih stanica i niskonaponskih uređaja, kao i proširenje dvaju postojećih elektroenergetskih priključaka te osnovnih izvora napajanja. K tome, planira se izgradnja sedam automatiziranih elektroagregatskih postrojenja kao pomoćnih izvora napajanja (kroz zasebne ugovore), a potrebno će biti realizirati i šest kolodvorskih te dvadeset pet pružnih niskonaponskih postrojenja.

Izdvojeni članak

Stroža pravila na granici: Najpoznatiji željeznički prijelaz postaje prihvatljiv za Schengen

Inače, izgradnja zamjenskih kolodvorskih i pružnih niskonaponskih elektroenergetskih postrojenja, što je predmet ovog postupka nabave, uključivat će dobavu i ugradnju glavnih razvodnih ormara, dobavu i polaganje projektiranih kabelskih vodova te zaštitnih uzemljenja u svim kolodvorima, kao i demontažu postojeće 10 kV opreme u kolodvorskim transformatorskim limenim ormarima.

Demontaža i sanacija

Treba demontirati i postojeću 10 kV opremu u pružnim transformatorskim limenim ormarima, sanirati ih, te ugraditi novu opremu za napon 750 V i pripadajuće uređaje. Na isto mjesto trebao bi se ugraditi uređaj besprekidnog napajanja snage 20 kVA u kolodvorima Greda, Sisak i Sisak Caprag, uz ostalu opremu – nužnu rasvjetu, klima-uređaje, ostale električne instalacije i drugo.

Za svaku dionicu pruge izrađen je prometno-tehnološki elaborat organizacije željezničkog prometa tijekom izvođenja radova. Svi podaci iz projektno-tehničke dokumentacije relevantni za predmetni postupak nabave nalaze se u ovom dokumentu i pripadnim prilozima te troškovniku, navodi se u projektnoj dokumentaciji. Ovdje pročitajte detalje o modernizaciji brzog vlaka prema Splitu.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap