Pregrađuje se i presvlači glavna cesta u gradiću pored Zagreba, bit će i novi kružni tok
Ulica sv. Andrije smještena na koridoru državne ceste D26 glavna je prometnica u gradiću Čazmi, nadomak Zagrebu. Budući da su na njoj zabilježeni pukotine na asfaltu, oštri zavoji te djelomični nedostatak nogostupa treba ju srediti, kao i važan kružni tok na toj cesti. Natječaj od 2,5 milijuna za uređenje D26 raspisale su Hrvatske ceste, a graditelj bi mogao biti odabran do kraja ljeta.

Rekonstrukcija glavne ceste i kružnog toka u Čazmi | foto: screenshot EOJN, Canva
Još jedna državna cesta, ovog puta nadomak Zagrebu, rekonstruira se u dijelu u kojem prolazi kroz naselje. Radovi bi trebali koštati 2,5 milijuna eura, postupak je otvoren, a prijave zainteresiranih subjekata mogu se slati do 9. srpnja. To je rok natječaja koji raspisuju Hrvatske ceste (HC).
Presvlačenje ‘žile kucavice’
Polovicom svibnja pisali smo o tome da su Hrvatske ceste pripremile veliki projekt koji će u potpunosti transformirati glavnu cestu u Čazmi – gradiću nadomak Zagrebu. Radi se o rekonstrukciji žile kucavice, ulice Sv. Andrije. Projekt je utoliko zanimljiviji što je ova prometnica klasificirana kao državna cesta (D26).
Projekt je prema procjeni ‘težak’ točno 2 i pol milijuna, a točna cifra izvedbe znat će se tek nakon polovice srpnja, za kada je predviđeno dostavljanje ponuda. Prvo će naravno trebati proći neko vrijeme prije nego se obznani prvoodabrana tvrtka. Inače, predmet je pušten u javnu nabavu nakon javnog savjetovanja zaključenog 19. svibnja.
Ulica koju treba rekonstruirati proteže se od križanja s ulicom Milana Novačića, također na državnoj cesti (D43) do križanja s Ulicom Matije Gupca, a ukupno je duga 1.600 metara. Prema ideji, Hrvatskih cesta projektirana je s dvije osi.

D26 glavna je ulica u Čazmi | foto: screenshot EOJN
Cesta s dvije osi
Od dvije osi, prva vodi od ulice Milana Novačića do kružnog toka – OS DC 26 sjever. To je duljina od ukupno 128 metara do kružnog toka. Druga pak os od kružnog toga do kraja zahvata (već spomenute osi) duga je 1.468 metara.
Radi se o postupku zahtjevnom u toj mjeri da se prema Zakonu o gradnji i Rješenju Ministarstva zaštite okoliša i energetike građevina svrstava u skupinu 1. Ovo znači da je u pitanju građevina za koju se utvrđuju posebni uvjeti i provodi postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš i ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu.
Jasno vidljive ‘greške’
Projektni zadatak otkriva da je cesta na predmetnoj dionici trenutno u lošem stanju, a na njoj su pronađene pukotine promjenjive širine duge od 5,5 do 7,7 metara. U tlocrtnom pak smislu nije idealno što ova gradska prometnica ima nekoliko oštrih zavoja.
Niveleta ceste k tome je dijelom vođena u usijeku, a dijelom u blagom nasipu. Bankine su travnate i neuređene, zbog čega se voda zadržava uz rub kolnika. U završnom sloju, pješačka staza koja je na manjem dijelu obostrana, a većim dijelom sa sjeverne strane prometnice – samo mjestimično je prekrivena asfaltom, a mjestimično betonom.
Sve navedeno bit će potrebno sanirati, dok će se na dionici zadržati most preko kanala Bukovina. Fotografije stanja prometnice otkrivaju kako u stvarnosti izgledaju navedena oštećenja. Vidljive su pukotine, djelomični nedostatak nogostupa, te općenito dotrajalost tog dijela državne ceste D26.

D26 glavna je ulica u Čazmi | foto: screenshot EOJN
Veći zavoji
Rekonstrukcijom se, piše dalje u opisu projekta, ne predviđaju značajnija izmještanja postojećeg koridora ceste, već će se (u vidu projektiranja) provesti manje korekcije zavoja. U tom smislu povećat će se prijelazne krivine ili ograničeno povećati radijuse zavoja da bi se dobila ujednačena računska brzina na pojedinim odsječcima trase.
Također, budući da se radi o rekonstrukciji postojeće ceste, njena niveleta projektirana je da prati postojeću nivelaciju ceste. Tako će se omogućiti lakši pristup privatnim parcelama.
U projektu piše da bi po završetku radova cesta bila široka 6,6 metara, s iznimkom prvih 150 metara koja je po prilici 7,7 metara široka. Za ovu prometnicu projektirani su poprečni nagibi od 2,5 posto u pravcu, a državna cesta obrubljena je betonskim rubnjacima dimenzija 18/24 centimetara. Pritom će državnu cestu i pješačku stazu dijeliti zaštitni pojas minimalne širine 75 centimetara osim na dijelu gdje je pješačka staza uz samu cestu.
‘Novi’ kružni tok
Podsjećamo, uz cestu će se rekonstruirati i kružni tok. Novo lice dobit će postojeće raskrižje Ulice Sv. Andrije (DC26) i Ulice kralja Tomislava. Radovima će postati tok u skladu sa Smjernicama za projektiranje kružnih raskrižja na državnim cestama.
U skladu s potrebnom provoznosti raskrižja za teška teretna vozila, sadržavat će 11-metarski vanjski polumjer odnosno 22-metarski vanjski promjer. Tok će biti širok 5,60 metara, polumjera povoznog središnjeg toka od 5,40 metara i s nagibom od 2 posto. Sve navedeno odabrani izvođač trebat će provest u okvirnom roku trajanja ugovora od 240 dana. Ovdje pročitajte više o poslu asfaltiranja koji je nedavno dobio Strabag na dvijema autocestama na jugu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.