Mala slavonska općina gradi punom parom: Nakon obnove bazenskog kompleksa, kreće u izgradnju tri montažna mosta
Općina Kneževi Vinogradi pokreće značajne infrastrukturne projekte, među kojima se ističe izgradnja triju montažnih armirano-betonskih mostova u naselju Kotlina. Projekt, vrijedan 69.000 eura, obuhvaća uklanjanje dotrajalih drvenih mostova na kanalu Bikof te njihovu zamjenu standardiziranim AB konstrukcijama, prilagođenima budućem hidrotehničkom uređenju područja. Novi mostovi dimenzionirani su za dvosmjerni promet i projektirani prema suvremenim hidrauličkim i građevinskim standardima. Osim toga, izabran je i izvođač za obnovu prekrasnog bazenskog kompleksa.

Izgradnja triju mostova | Foto: Općina Kneževi Vinogradi, Canva
Mala slavonska Općina Kneževi Vinogradi, iako broji nešto više od 3.000 stanovnika, može se pohvaliti velikim i zanimljivim projektima. Među njima je velika rekonstrukcija opožarenog bazenskog kompleksa, za koju je izvođač već odabran. Najnoviji projekt odnosi se na izgradnju triju montažnih armirano-betonskih (AB) mostova u Kotlini. Za ovaj projekt raspisan je i javni natječaj za izvođača radova, čija je vrijednost procijenjena na 69.000 eura, dok je projekt izradila tvrtka Rencon iz Osijeka.
Opis projekta
Projekt uključuje uklanjanje postojećih mostova, izgradnju novih montažnih AB mostova te rekonstrukciju dijela ceste kako bi se niveleta prilagodila novim objektima. Predmetne građevine smještene su na katastarskim česticama u k.o. Kotlina: most 1 na parcelama 2219 i 1758, most 2 na parcelama 2219, 1792 i 1837, te most 3 na parcelama 2219, 2277 i 2280/1.
Dosadašnji mostovi na kanalu ‘Bikof’ drveni su i u izrazito lošem stanju. Nosivost im je ugrožena jer preko njih prolaze teški strojevi. Pokušaj ojačanja izveden je betonskim okvirima, no to je bilo privremeno i nedovoljno rješenje. Širina ceste na prijelazu preko kanala iznosi između tri i četiri metra.
Konstrukcija mostova
Nivelete dna novoprojektiranih mostova usklađene su s budućom kotom akumulacije kanala Kotlina – Suza, što je i korigirano ovim projektom. Za sva tri mosta odabrana je jednaka konstrukcija, izrađena od predgotovljenih armirano – betonskih elemenata koji se povezuju betoniranjem ‘in situ’. Dva U-presjeka poluokvira spajaju se uzdužnim zglobom, formirajući protjecajni otvor dimenzija 2×3 metra. U zglob se ugrađuje armatura i injektira vezno sredstvo na bazi cementnog morta. Debljina zidova AB okvira iznosi 30 centimetara, a ploče 35 centimetara.
Elementi dužine 2,35 metara postavljaju se na sloj podložnog betona i šljunka, s razmakom od 30 centimetara, nakon čega se povezuju armaturom i betoniraju betonom C30/37. Segmenti se tvornicki proizvode od armature B500B i betona C30/37. Ukupna duljina mosta, sastavljena od četiri para segmenata, iznosi 10,9 metara, što omogućava buduće proširenje ceste na širinu pogodnu za dvosmjerni promet.
Iako je za most 1 dovoljan manji otvor zbog manje količine vode, usvojen je isti AB element kao i za mostove 2 i 3, pri čemu je svijetli otvor reduciran šljunkom i betonskom oblogom do visine od 1,2 metra. Na ovaj način omogućuje se buduće produbljenje korita kanala Bikof, a zbog standardizacije elemenata, kombiniranje različitih dimenzija nije ekonomski opravdano.
Mostovi se nasipavaju mehanički stabiliziranim drobljenim kamenom do gornje plohe AB elemenata. Iznad njih kameni materijal nasipa se samo ispod kolničke konstrukcije, dok se na ostalim dijelovima koristi zemlja.

Stari mostovi u Kneževim Vinogradima| Foto: EOJN
Zidovi mostova i hidraulika
Na uljevu i izlijevu mostova predviđeni su bočni zidovi i betonska obloga dna i pokosa kanala, prilagođeni toku vode. Zidovi, široki 30 centimetara, izrađeni su od betona C30/37, a njihova visina prati nagib nasipa iznad AB okvira. Bočni zidovi posebno su oblikovani za svaki most kako bi se skladno uklopili u kanal.
Obloga dna i pokosa sastoji se od 10 centimetara šljunka i 15 centimetara betona C20/25. Širina dna kanala varira kako bi se spojila širina jarka od jednog metra sa širinom mosta od tri metra. Nagib obloge pokosa je 1:1,25 do visine od jednog metra prije bočnih zidova, nakon čega slijedi ravnina zida.
– Projektirani svijetli otvor mostova ispunjava zahtjeve hidrauličkog proračuna. Prema podacima iz idejnog projekta uređenja Baranjske planine, za povratni period od 100 godina, protok vode kod mosta 3 iznosi 5,27 m³/s, što potvrđuje njihovu adekvatnu hidrauličku funkcionalnost, piše u dokumentaciji.

Stari mostovi u Kneževim Vinogradima| Foto: EOJN
Obnova bazenskog kompleksa
Osim toga, u velikom požaru u rujnu prošle godine nastradao je dio infrastrukture Sportsko-rekreacijskog centra ‘Bazeni’ u Kneževim Vinogradima, općini koja se nalazi u Osječko-baranjskoj županiji. Neposredno nakon toga pokrenut je projekt kojim bi se revitaliziralo čitavo područje i spasilo ljetnu sezonu.
Najprije je izabran izvođač (tvrtka Kopko) koji će ukloniti opožarene objekte, a sada je odabran i izvođač za prvu fazu rekonstrukcije, čiji je početak planiran za kraj kupališne sezone. Posao je dobila osječka kompanija Iver, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 1.200.000 eura, dok je ukupna vrijednost projekta 2,5 milijuna eura – objavila je Općina Kneževi Vinogradi na svojoj službenoj internetskoj stranici.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.